en ymmärrä tota Victoria B:tä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nora"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No tuskin Victoria kaipaa sun tai kenenkään muun ymmärrystä. Ei pitääsi kaivella teidän napaa jos joku ei imetä, parempi pitää vain huolta omista imettämisistään.

Mä en tajua miks joidenkin mielestä imettäminen on kaikkien asia. Jokaanen tekee kuten parhaimmaksi näkee.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Miksei hän saisi imettää vauvaansa? Siksikö kun ei ole ennekään imettänyt? Hyvä, että hän saa sen vielä kokea :)

Noin juuri. Itsekin kolmannen lapsen kohdalla olen tehnyt joitain asioita mitä isompien kohdalla jätin aikanaan tekemättä. Ja löytyy sellaisiakin asioita mitä nyt jätin väliin kolmosen kanssa mutta jos joskus sen neljännen lapsen saan niin olen halukas yrittämään. =)

no en nyt tarkoittanut,etteikö saisi imettää tyttöään.Onko rinnat sitten aiemmin olleet vain hänen miestänsä varten?Ihan kun olisi nyt vasta hiffannut että hei näistähän se vauva saa maitoa!

Ihmisen ajatusmaailma muuttuu.

Mun esikoisen ja kuopuksen välissä on vain 2 vuotta, ja jo siinä ajassa ehti mieli muuttua mm. kestovaippailun ja taaperoimetyksen suhteen. Miksei sitten Victorialla voisi muuttua, kun vuosia lasten saamisen välissä on aika lailla?

[QUOTE="nora";24127019]no en nyt tarkoittanut,etteikö saisi imettää tyttöään.Onko rinnat sitten aiemmin olleet vain hänen miestänsä varten?Ihan kun olisi nyt vasta hiffannut että hei näistähän se vauva saa maitoa![/QUOTE]

Eiköhän tuota pidä kysyä häneltä itseltään... Ihmiset kuitenkin muuttuu ja asiat jotka ennen ovat tuntuneet yhdentekeviltä tai mihin ei muuten ole (kenties takkuavan alun?) jaksanut tai halunnutkaan enempää panostaa voi sitten uuden raskauden aikana alkaa tuntumaan tärkeiltä.

Kaikki ei oikeasti tässä korvikkeiden maailmassa näe imetystä niin merkityksellisenä asiana.

No hyvä että imettää. Aiemmilla kerroilla on varmaankin ollut liian monta rautaa tulessa, Spice Girlsin kiertue-elämää, iltakokkareita ja sen sellaista, mikä ei oikein tissitakiaisen kanssa onnistu.

Nyt Victoria tietää kokemuksesta kuinka vähän aikaa se vauvavaihe kestää. Varmaankin hän myös tietää vauvan olevan viimeinen. Joten nythän se on imetettävä jos koskaan...

[QUOTE="lola";24127085]no kyllä minäkin olin alle 30v kun sain esikoisen ja imetin koska se on vauvalle parasta ravintoa.Kai sen tuo Victoriakin on tiennyt.[/QUOTE]

Luulenpa, että Victorialla on ollut varaa halutessaan vaikka palkata imettäjä, jotta lapsi saa sitä parasta ravintoa :)

tuossa nyt sitten pisi vain se silmään että miksi juuri TYTÖLLE kaikki pitää olla täydellistä???

En tiedä alkuperäistä sanamuotoa, mutta outo painotus on voinut tulla käännösvaiheessa, esim. tyttöön viittaava persoonapronomini on korvattu tyttö-sanalla. Lehtiä lukiessa ei kannata miettiä kovin hienoja nyansseja, varsinkin ulkomaisista lehdistä kopioiduissa haastatteluissa on niin monta editoijaa ja välikättä, että lopullinen sävy voi olla hyvinkin erilainen kuin alkuperäinen sanoma.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
[QUOTE="lola";24127184]miksi ei sitten palkannut sijaisimettäjää?.Ja silikonirinnoilla voi imettää.Kokemusta on...[/QUOTE]

Emmehän me tiedä, vaikka hänellä olisi sijaisimettäjä ollutkin. Tai ehkä vanhemmat lapset ovat saaneet luovutettua äidinmaitoa. Tai sitten hän ei ole pitänyt rintamaitoa niin tärkeänä asiana kuin monet meistä suomalaisäideistä.

Ja ilmeisesti silikonit ovat hänen tapauksessaan olleet este imetykselle, jos hän kerran on varta vasten poistattanut ne tämän raskauden aikana. Toivottavasti imetys onnistuu, kun takana on käsittääkseni aika monta kirurgista operaatiota...

Yhteistyössä