Matkan varaaminen "väärällä"nimellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkaaja

Vieras
Sukunimeni vaihtui viime kesänä. Passi ois vanhalla nimellä,mutta yhä voimassa. Reissua ois tiedossa ulkomaille parin viikon päästä, mutta passi tosiaan yhä vanhalla nimellä. Voinko varata lentoliput ja hotellin vanhalla nimellä - ei tarttis selitellä lähtöselvityksessä miksi passissa on eri nimi. Onnistuukohan?

Sukunimeni vaihtui viime kesänä. Passi ois vanhalla nimellä,mutta yhä voimassa. Reissua ois tiedossa ulkomaille parin viikon päästä, mutta passi tosiaan yhä vanhalla nimellä. Voinko varata lentoliput ja hotellin vanhalla nimellä - ei tarttis selitellä lähtöselvityksessä miksi passissa on eri nimi. Onnistuukohan?

No matkan varaaminen onnistuu joo, mutta kun sillä passilla et voi enää matkustella. Mars poliisilaitokselle ja pikana uusi passi!

Min en tajua näi jotka ei vaihda virallisiin papereihin uutta sukunimea sen takia kun ne on vielä voimasa vuoden ja joutuu maksamaan.
Kannattasikohan mennä sitten vasta naimisiinkin kun ne passit sun muut vanhentuu ettei nyt niistä tarvi nuukailla.
Tai olisikohan parempi kun ei mene vihille olenkaaan tai pitää sen oman nimensä.

[QUOTE="aapee";24130940]Miksei vois matkustella? jos mulla on passissa ja matkalipussa sama nimi, niin eihän kukaan siellä "keksi" alkaa epäilemään, ettenkö ois enää sen niminen?[/QUOTE]

Oletko kuullut ikinä sellaisista ihmeistä kuin automaattinen tietojen käsittely (ATK) ja tietoverkot?

[QUOTE="aapee";24130940]Miksei vois matkustella? jos mulla on passissa ja matkalipussa sama nimi, niin eihän kukaan siellä "keksi" alkaa epäilemään, ettenkö ois enää sen niminen?[/QUOTE]

No riippuu teitty mihin matkustat, mutta jos on kovinkin tarkka se kohde maa, niin... Heti häiden jäkeen voi vanhanna nimellä matkata, mutta siinä on joku aika. Ja jos matkaat maahan, jossa pitävät tapana tarkistaa tiedot Suomen reksitereistä, niin suapa ei enää sieltä löydykään.
Tarkista nyt edes poliisilta tuo asia ennen matkaa, joohan?

Miten joku voikin olla noin yksinkertainen

Oletko kuullut puhuttavan tietokoneista ikinä, vilkaisevat tietokoneelta että satutko olemaan etsintäkuulutettu tms. niin huomaavat että katoppa, tuollaista ihmistä ole olemassakaan. Milläs sitten matkustat? Menet suurlähetystöön ja hnakit passin, jos olet päässyt suomesta livahtamaan pois. Suurlähetystö on toisella puolella maata, missä olet lomailemassa...

Jos mitä tahansa tapahtuu siellä paikan päällä, olet pulassa. Joudut onnettomuuteen, sun lompakko varastetaan, sairastut, käytät luottokorttia jne. En suosittele.

nim. kerrasta oppinut ;-D

[QUOTE="ööö";24130957]No riippuu teitty mihin matkustat, mutta jos on kovinkin tarkka se kohde maa, niin... Heti häiden jäkeen voi vanhanna nimellä matkata, mutta siinä on joku aika. Ja jos matkaat maahan, jossa pitävät tapana tarkistaa tiedot Suomen reksitereistä, niin suapa ei enää sieltä löydykään.
Tarkista nyt edes poliisilta tuo asia ennen matkaa, joohan?[/QUOTE]

Mua varotettiin jo häämatkasta että saatat joutua vaikeuksiin, mutta onneksi eivät ehtineet täällä kovin paljon tietoja vielä päivittää kun oltiin alle viikon pois.

[QUOTE="huu";24130946]Min en tajua näi jotka ei vaihda virallisiin papereihin uutta sukunimea sen takia kun ne on vielä voimasa vuoden ja joutuu maksamaan.
Kannattasikohan mennä sitten vasta naimisiinkin kun ne passit sun muut vanhentuu ettei nyt niistä tarvi nuukailla.
Tai olisikohan parempi kun ei mene vihille olenkaaan tai pitää sen oman nimensä.[/QUOTE]

Mä en todellakaan ole vaihtanut sukunimeä sen vuoksi,että oisin vihille mennyt. pikkusen on suppeaa sinun ajattelutapasi! Ja rahasta ei tämä ole kiinni vaan siitä,että viitsinkö lähteä neljän lapsen kanssa jonottamaan tuntikausia, että saan sen passin! Nyt on loma-aika tuolla virastoissakin. Ja passia ei vaan ole tullut uusittua koska matkaa ei ole ollut tiedossa. Nyt ois extempore mahdollisuus lähteä matkalle jopa ilman lapsia!

[QUOTE="blondi";24130985]Onhan sinulla matkavakuutus sitten vanhalla nimellä ja kelakorttikin ja ja ja
miksi menit naimisiin ja vaihdoit sukunimesi?[/QUOTE]

heh ja toinen blondi tosiaankin :D

Mä en todellakaan ole vaihtanut sukunimeä sen vuoksi,että oisin vihille mennyt. pikkusen on suppeaa sinun ajattelutapasi! Ja rahasta ei tämä ole kiinni vaan siitä,että viitsinkö lähteä neljän lapsen kanssa jonottamaan tuntikausia, että saan sen passin! Nyt on loma-aika tuolla virastoissakin. Ja passia ei vaan ole tullut uusittua koska matkaa ei ole ollut tiedossa. Nyt ois extempore mahdollisuus lähteä matkalle jopa ilman lapsia!
Sinulla varmaan ajokorttikin vanhalla nimellä kun sen uusiminen vie aikaa ja maksaa.
Siinähän sitten selittelet poliisille kun pysäyttää ja heidän koneellaan sinun nimesi on toinen kuin ajokortissasi.

[QUOTE="huu";24131003]Sinulla varmaan ajokorttikin vanhalla nimellä kun sen uusiminen vie aikaa ja maksaa.
Siinähän sitten selittelet poliisille kun pysäyttää ja heidän koneellaan sinun nimesi on toinen kuin ajokortissasi.[/QUOTE]

Mä en puhunut ajokortista minkä kyllä olen uusinut jo ajat sitten.

No tosiaan, nimen voi vaihtaa muutenkin. Mutta sinne poliisiasemalle voi ainakin Helsingissä VARATA ajan, jolloin ei tarvitse jonottaa. Ja ne paperit on tosiaan uusittava tietya ajan sisällä, kun nimen vaihtaa. Älä sillä vanhalla passilla matkusta, kun ehdit vielä saada uudenkin.

Eihän sitä passin numeroa tarvi kuin kerran verrata väestötietojärjestelmään ja todeta, ettei tämän hlötunnuksen omaavan ihmisen nimi ole se, mitä passi väittää - ja siihen tyssää sun matkustuksesi. Tarkistus käy viivakoodinlukijalla, eli käden käänteessä. Mene sinne poliisilaitokselle siis!

[QUOTE="öööö";24131034]No tosiaan, nimen voi vaihtaa muutenkin. Mutta sinne poliisiasemalle voi ainakin Helsingissä VARATA ajan, jolloin ei tarvitse jonottaa. Ja ne paperit on tosiaan uusittava tietya ajan sisällä, kun nimen vaihtaa. Älä sillä vanhalla passilla matkusta, kun ehdit vielä saada uudenkin.[/QUOTE]

Täällä voi kans varata, mutta ne ajat menee jonnekin elokuun lopulle ennenku löytyy vapaata.
Mutta kiitos asiallisesta viestistäsi :)

Ihan turha kerjätä mitään sääliä täällä. Vaikka sulla olisi 14 lasta, sulla on ollut VUOSI aikaa hoitaa asia kuntoon.
Mä en käsitä ihmisiä jotka tekee asioista ihan itse monimutkaisia. Onneksi itsellä on jotain älliä päässä.

Tästäpä tulikin mieleen, että mulla on edelleen ajokortissa vanha nimi, viime vuoden elokuussa menin naimisiin :D Se on vaan yksinkertasesti unohtunut hoitaa...
Mutta varasinpa sitten samantien ajan poliisille, että lopultakin saa tuon hoidettua :)

Yhteistyössä