Nyt mä sain mahtavan idean! (rattaat & matka)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Ollaan ens viikollä lähdossä matkalle ja alunperin oli puhe, ettei raahattais rattaita mukaan, koska poika (3v3kk) ei ole aikoihin istunut rattaissa. Mut toisaalta oon miettinyt, etttä rattaat olis kyllä kätevät esim. päivänokosten otossa jne.

No nyt mulla välähti
b075.gif
Kun noi meidän matkarattaat on tommoset vanhat ja ollaan jo ajateltu, et niistä vois jo luopua.. niin mä ehdotin sit miehelle, että otetaan sittenkin ne vaan ny mukaan ja jätetään sitte sinne :D

Onks pystyynkuollut idea?

tää on tietty hyvä ratkaisu lapsiperheelle, mutta yleensä matkakohteissa pyydetään viemään mukanaa maahan tuodut tavarat. Näin ei roskata muita maita ja jätetä sinne turhia tavaroita kiertelemään.Varsinkaan, kun kaikkialla ei ole yhtä hyvä jätehuolto kuin Suomessa. Voisiko kuitenkin ajatella, että jos rattaista on vielä käyttöön, että joku tarvitseva saisi rattaat? Paikallinen perhe? Köyhä/ rattaaton vanhempi? :) ...ajattelin vain.

[QUOTE="Hmmm";24131830]tää on tietty hyvä ratkaisu lapsiperheelle, mutta yleensä matkakohteissa pyydetään viemään mukanaa maahan tuodut tavarat. Näin ei roskata muita maita ja jätetä sinne turhia tavaroita kiertelemään.Varsinkaan, kun kaikkialla ei ole yhtä hyvä jätehuolto kuin Suomessa. Voisiko kuitenkin ajatella, että jos rattaista on vielä käyttöön, että joku tarvitseva saisi rattaat? Paikallinen perhe? Köyhä/ rattaaton vanhempi? :) ...ajattelin vain.[/QUOTE]

No siis ainoa asia, joka mua tässä epäilyttää on just tuo. Paras ratkaisu olis ehdottomasti se, että joku paikallinen haluais ne (ovat ihan käyttökelpoiset vielä), mut mistä mä semmosen halukkaan löydän :confused:

Meillä kävi syksyllä Kosilla niin että rattaat meni siellä rikki. Yritettiin korjata ja ne oiskin saanu korjattua jos ois ollu työkaluja mukana. Mutta kun ei ollu eikä jaksettu lähtee ettimään niitä mistään, ostettiin uudet halvat rattaat jotka otettiin kotiin mukaan ja vanhat jätettiin sinne. Hotellin siivoojilta kysäsin että tarvisiko heistä joku tai tietäskö jonkun joka tarvis, pienellä korjauksella hyvät rattaat. Ottivat ilomielin vastaan ja sanoivat että löytyy kyllä ottajia! Eli sieltä hotellilta vaan kysyt joltain, mullakin sattu siivoojat siinä olemaan näkösällä ja heti kelpas! :-) J atoivon että on menneet oikeeseen käyttöön..

[QUOTE="Minna";24132105]Meillä kävi syksyllä Kosilla niin että rattaat meni siellä rikki. Yritettiin korjata ja ne oiskin saanu korjattua jos ois ollu työkaluja mukana. Mutta kun ei ollu eikä jaksettu lähtee ettimään niitä mistään, ostettiin uudet halvat rattaat jotka otettiin kotiin mukaan ja vanhat jätettiin sinne. Hotellin siivoojilta kysäsin että tarvisiko heistä joku tai tietäskö jonkun joka tarvis, pienellä korjauksella hyvät rattaat. Ottivat ilomielin vastaan ja sanoivat että löytyy kyllä ottajia! Eli sieltä hotellilta vaan kysyt joltain, mullakin sattu siivoojat siinä olemaan näkösällä ja heti kelpas! :-) J atoivon että on menneet oikeeseen käyttöön..[/QUOTE]

Juu, noin mäkin teen! Toivottavasti löytyy joku joka tarttee =)
Kiitti vinkistä :flower:

Yhteistyössä