Tuli mieleen tällänen tapahtuma viime talvelta, piti ihan jakaa teillekin kun yhä naurattaa:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilin Ellenin Leevin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emilin Ellenin Leevin äiti

Vieras
Meidän lapset(tuolloin 4v ja 1,8kk ) olivat vessassa iltapesulla. Yksi pesi hampaita, yksi istuskeli kylpyammeessa. Yksi oli suihkussa. Tämä kylpyammetyyppi ja suihkutyyppi nousivat sitten ja laitoin heille pyyhkeet ja hampaanpesijäkin siirtyi sitten jo sivuun.
Suihkutyyppi jätti pyyhkeensä siihen ja meni ettimään mun kanssa yökkäriä.
Mitä teki nämä kaksi. Ensin kuului veden lotinaa (vielä ei hälytyskellot soineet), luuli että vain kaasivat vedet sinne suihkukoppiin. Sen jälkeen kuului että jotaan oli heitetty vessanpyttyyn (kuvitteli, että kylpyleluja) ja huusin, että sinne pyttyyn ei heitetä mitään. Sen jälkeen toinen nauroi sydämensä kyllyydestä ja toinenkin. Mä ajattelin, että ihania lapsia kun leikkivät keskenään. Olin löytänyt tytölle yhdessä mieleinen yökkäri ja unisukat, ja menin viemään häntä sinne, että laitetaan hänet hampaanpesuun, yhdelle yökkäri ja viimeinenkin vielä suihkuun kun suihkupäivä oli.
Aistin jo lastenhuoneen ovelta (wc samalla seinällä kun lastenhuone) että tuolla ei ole kaikki kohdallaan. Kalpeana astelin vessaan ja...
En tajunnut väsyneenä, ettei ne jaksa nostaa sitä kylpyammetta vesineen suihkukoppiin. Olivat kaataneet vedet lattialle. Pytyssä ei todellakaan ollut kylpyleluja, vaan kaksi pyyhettä.
Toinen oli nauranut sille, kun vuosikas oli tunketut käsiään vessanpönttöön.

Sillon ei naurattanut yhtään vaikka näin jälkikäteen hymyilyttääkin.
Siitä lähtien olen kyllä yrittänyt kuulostella, että mitä siellä tapahtuu.
Lapset valinneet itse yökkärinsä tuosta lähtien :)
Vahdin aina niitä kahta aina kun yksi pukee yökkäriä. Etenkin suihkupäivinä.
Nyt armahdetut apinamme ovat 5 ja 2 vuotiaita, eikä meno yhtään muuttunut :D

Kaikkea keksivätkin, tarinoita olisi paljon. Kannattaa kirjottaa itselleen muistiin, kun ei niitä kaikkia muista sitten, kun lasten olisi kiva kuulla niistä vanhempana = ) Minä olen joutunut jättämään lapsen kylpemään ammeeseen, kun olen vienyt jokaisen erikseen kylvystä pois. Väliovet ovat olleet auki ja koko ajan on lapsen kanssa juteltu, että kuulemme toisemme puolin ja toisin. Uusia keksintöjä varmasti vielä tulee, joten niitä odotellessa...

Yhteistyössä