Mikä mua vaivaa, synnytyskö alkamassa vai mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 39+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

39+2

Vieras
Nukuin viime yönä TOSI huonosti (mikä ei ole uutta). Jotenkin ahdisti henkeä, oli nälkä ja jano ja kuuma ja yleisesti ottaen vaan "huono". Helteiden kanssa ei mulla ole ollut vars. ongelmaa, makkari saadaan suht viileäksi ja yleensä olo onkin helpottanut ylimääräisellä tyynyllä ja veden juomisella.

Mutta nyt siis on vieläkin jotenkin levoton ja tosi huono olo, kädet tärisee, söin yölläkin 2 banaania ja nyt aamupalan lisäksi vielä sokerista syömistäkin. Eikä tämä olo tästä kyllä parane :(. Mahakin kurisee jotenkin ihan ihmeellisesti. Vettä oon juonut runsaasti joten kuivunut en varmastikaan ole.

Toinen tulossa mutta muistelen että esikoisesta oli vaan jotenkin "positiivisesti erilainen" olo synnytyspäivänä. Olenkohan mä vaan proosallisen yksinkertaisesti tulossa sairaaksi? Vai voisko kuitenkin enteillä sitä synnytystä..

Niin no toi mahan kurinahan voi ennakoida, että kohta lähtee suoli tyhjenemään ja sitte josko se vauvelikin tulisi. Oot semmosilla viikoilla, että varmana oottelet jo kovasti vauvan tuloa :) Tsemppiä synnytykseen :)

Joo kyllähän sitä vauvaa jo odottaa :) ekakin synty näillä viikoilla. No saapa nähdä.. Tosi inhottava olo vaan, ei kyllä yhtään kaipais jotain mahatautia..

Mietin vaan et jos on "erilainen olo" synnytyspäivänä niin onko se "erilainen" positiivisesti vai negatiivisesti "erilainen" :D

no mulla oli pari päivää vatsa aika löysällä ja tuntu että pissitti kokoajan ja oli alapäässä sellanen paineen tunne, poika sitten syntyikin kaksipäivää oireiden alkamisesta.

No nyt menee omituiseksi... mulla oli viime yönä tismalleen samanlainen olo! Toivottavasti ei mulla ainakaan vielä synnytystä enteile kun tänään tuli täyteen vasta 35+0... tuuhan kertoilee jatkotilannetta, jos näyttää et lähtö tulee, tsemppiä :)

[QUOTE="vieras";24144471]Tuttu valitti tuota mahan kurinaa, tais kaks päivää mennä ku oli tyttö nähny päivänvalon. =)[/QUOTE]

:D kaksi päivää ennen synnytystä mahani "kurisi"?

Minäpä tuun kertomaan miten tilanne etenee, jos etenee :) Kurmeli toivottavasti teidän vauva saa vielä vähän aikaa kasvella!

Eilen supisteli jonkin verran mutta ei niissä ollut oikein ytyä eikä säännöllisyyttä. Aivan ihanat liitoskivut selässä ja nivusissa, nälkä on, mutta ei kuitenkaan semmonen olo että tekis mieli syödä yhtään mittään. Ihan kumma olo!!

Tuo olo voi johtua myös siitä, että vauva laskeutuu. Muutama viikko sitten heräsin myös keskellä yötä vatsatautimaiseen oloon. Vatsassa kurisi ja oksetti. Tavallaan oli myös nälkä ja kovin heikko olo. Muutama kipeähkö supistuskin tuli. Pelkäsin, että synnytys käynnistyy, vaikka viikkoja oli vasta 32. Vessassakin jouduin kerran käymään ja vatsa tyhjeni kertaheitolla. Aamulla tuntui alapäässä paineen tunne, joka ei vielä ole poistunut, nyt viikkoja on 35. Muutaman päivän päästä neuvolassa todettiin, että vauva on laskeutunut ja nyt toivotaan, että muutaman viikon pysyisi vielä sisällä. Pissahätä ja nälkä on seurannut siitä asti jatkuvana.

Eipä ole tänään tapahtunut mitään ihmeellistä :/.. Mahassa on ollut tänään aika hiljaista, kuitenkin liikettä on mutta vaikuttaa aika väsyneeltä. Viime yönä mellasti kyllä senkin edestä.

Tämä vauva on ollut jo muutamia viikkoja laskeutuneena, mutta kuulemma "ehkä vielä vähän liikahtaa" eli ei ole täysin kiinnittynyt. En muista mitenköhän ekasta mahtoi olla, minusta laskeutui aikaisin mutta kiinnittyi myös myöhään, ehkä ihan vasta syntymäpäivänään..

Ei täälläkään tapahdu. Huomenna 41 viikkoa täynnä. Ei supistuksia, ei mitään. Vähän tuntuu kuin maha olisi pienentynyt, siis vesi vähenemässä. Ei sitä koskaan paljon ole ollut, normaalisti.

No josko jo tänään sitten :)? Pampas monesko lapsi sulla on tulossa? Jos se vauva laskeutui ja kiinnittyi niin tuntuu pienemmältä :)? Mahassa on ollut aika hiljaista, liikettä kyllä välillä tuntuu niin että en ehkä näytille lähtis, mutta kuitenkin hiljaisempaa kuin tavallisesti. Vessassa on saanut tänä aamuna ravata, mutta eihän se välttämättä mitään tarkoita (pessimisti ei pety ;) )

Kolmas raskaus ja kaksi käynnistettyä takana. Eka päättyi sektioon, tokassa oltiin valmistautumassa siihen, mutta alakautta syntyi. Eka käynnistys oli 38+6 vauvan takia ja mun toksemian, toka käynnistys rv40+5 lapsiveden vähyyden takia (syntyi 41+1). Vauva ei musta ole kiinnittynyt, eka kiinnittyi jo aikaisin, toka vasta salissa.

Molemmat käynnistykset olleet kypsyttelyitä, ei ole ollut mitään lähestyvän synnytyksen merkkejä. Siks vähän kiristää päätä nytkin, kun ei ole ollut mitään tunnettakaan, että lasta olisi lähipäivinä tulossa. Kaikki povasivat, että kun on vuosi sitten ollut synnytys, niin paikat olisi jotenkin nopeammin kypsyvät.

Yhteistyössä