Uskaltaako kukaan muu myöntää rehellisesti olevansa rasisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskin ainut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskin ainut

Vieras
Nykyäänhän moiset sietäisi kivittää tai vähintään polttaa elävältä, mutta uskaltaako kukaan muu myöntää olevansa rasisti? Ei mikään realisti tai kriitikko vaan ihan oikea rasisti. Ja vieläpä niin ettei edes välitä muiden jeesustelusta asian tiimoilta tai yritä peitellä rasistiuttaan? Koska Suomessahan toistaiseksi vielä on mielipiteen- ja sananvapaus...

En ole rasisti, mutta myönnän, että minussakin on ennakkoluuloja. Ei auta kuin yrittää käsitellä niitä omia ennakkoluuloja ja palata niiden lähteille, maahanmuuttajien kanssa kun työskentelee kuitenkin pitääkseen itsensä ja perheensä leivässä.

Minä uskallan. En toki mene potkimaan jokaista vastaantulevaa neekeriä, rättipäätä, vierasta kieltä puhuvaa mutta Suomeen loisimaan tulevat ihmiset vatuttaa. Tarkemmin en edes ajatuskantaani ala tässä erittelemään, koska tiedän saavani virtuaalisen kivityksen ituhippi-kosmopoliiteilta sanoinpa mitä hyvänsä. Ugh.

[QUOTE="vieras";24156008]Minä uskallan. En toki mene potkimaan jokaista vastaantulevaa neekeriä, rättipäätä, vierasta kieltä puhuvaa mutta Suomeen loisimaan tulevat ihmiset vatuttaa. Tarkemmin en edes ajatuskantaani ala tässä erittelemään, koska tiedän saavani virtuaalisen kivityksen ituhippi-kosmopoliiteilta sanoinpa mitä hyvänsä. Ugh.[/QUOTE]

Mitä kieliä itse puhut?

ap mielestäsi hieno asia olla rasisti? Koetko olevasi sivistyneempi kuin ei-rasisti? Ja miksi olet rasisti, huviksi, vai onko sinulla huonoja kokemuksia, vai oletko vain ennakkoluuloinen? Oliko sinusta mustien orjuuttaminen oikeutettua silloin muinoin? Entä jos mustat orjuuttaisivat valkoisia koska ovat rasisteja olisiko se oikeutettua koska kaikilla on oikeus olla mitä mieltä tahansa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Hah, puhun äidinkielenäni suomea, tarvittaessa englantia suht sujuvasti ja ruotsikin menee. Tarkoitin tällä lähinnä sitä, että jos kuulen jonkun sopottavan esimerkiksi venäjää tai jotain arabiaa, varmaankin kyseinen ihminen on ulkomaalainen. Enkä pidä heistä.

Määrätyiltä osin olen rasisti. Minun rasistisuuteni tulee esille siinä kohden, kun maahanmuuttajat käyttävät kotimaatamme hyödykseen ilman että heillä on ikinä aikomustakaan integroitua tähän yhteiskuntaan ja osallistua tämän maan rakentamiseen.

Olen rasisti ja en voi ymmärtää homoja,saati sitä että niille annettaisiin lapsia! Ja ihan oikesati olen tätä mieltä ja kaikki mun läheisetkin sen tietävät. Mies ajattelee samoin kanssani.

[QUOTE="sasu";24156041]ap mielestäsi hieno asia olla rasisti? Koetko olevasi sivistyneempi kuin ei-rasisti? Ja miksi olet rasisti, huviksi, vai onko sinulla huonoja kokemuksia, vai oletko vain ennakkoluuloinen? Oliko sinusta mustien orjuuttaminen oikeutettua silloin muinoin? Entä jos mustat orjuuttaisivat valkoisia koska ovat rasisteja olisiko se oikeutettua koska kaikilla on oikeus olla mitä mieltä tahansa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.[/QUOTE]

ei se ole sen hienompaa kuin mikään muukaan asia. en vain häpeä sitä erityisemmin, niin kuin nykyään pitäisi. omat (runsaat) kokemukset ovat valitettavasti tehneet minusta tällaisen. kaikilla on edelleen oikeus mielipiteeseensä, ei se tarkoita että menisi ketään siksi vahingoittamaan.

Olen ennakkoluuloinen tiettyjä ryhmiä kohtaan (somalit ja mustalaiset esimerkiksi), mutten voi sanoa olevani rasisti.

En hyväksy loisivia ulkomaalaisia joilla ei ole aikomustakaan sopeutua tänne, mutta en mä kyllä tykkää yhtään sen enempää loisivista suomalaisluusereistakaan, eli se kai ei ole rasismia.

Olen ennakkoluuloinen tiettyjä ryhmiä kohtaan (somalit ja mustalaiset esimerkiksi), mutten voi sanoa olevani rasisti.

En hyväksy loisivia ulkomaalaisia joilla ei ole aikomustakaan sopeutua tänne, mutta en mä kyllä tykkää yhtään sen enempää loisivista suomalaisluusereistakaan, eli se kai ei ole rasismia.

taitaa se nykyään olla. aika moni vähän outokin asia on nykyään rasismia.

[QUOTE="Niin";24156136]Näinhän ne rasistit yrittävät lievittää vihaansa, "eihän se niin paha asia ole". Uskoo ken tahtoo..[/QUOTE]

menee vähän maku kun kaikesta tehdään rasismia.

En tiedä, olenko rasisti. Miten se edes määritellään? Kuinka paljon rasistisia ajatuksia pitää prosentuaalisesti olla, jotta ihminen on rasisti?

Toisaalta olen hyvin suvaitsevainen, mutta toisaalta tämän liiallisenkin suvaitsevaisuuteni vuoksi olen kokenut paljon myös negatiivisia asioita ja tätä kautta ajatusmaailmani on alkanut muuttumaan.

Minulla on paljon ennakkoluuloja ns. mustia/tummaihoisia, uskonsa mukaisesti pukeutuvia muslimeja, muuten tummahipiäisiä ei-suomea korostuksettomasti puhuvia, sekä romaneja (niin kotimaisia kuin ulkomaisiakin) kohtaan.

En tietenkään omaa ennakkoluuloja jokaista näitä em. ryhmiin kuuluvaa ihmistä kohtaan, sillä kyllä minulla ja tuttavapiirilläni löytyy myös näistä kaikista oikein hyviäkin kokemuksia. Pääsääntöisesti nämä kokemukset ovat kuitenkin olleet kaikkea muuta kuin hyviä, joten…

Minä voin myös myöntää, että ennakkoluulojeni taustalta löytyy epäluottamusta, pelkoa ja ehkäpä sitten tietämättömyyttäkin, joka puolestaan kumpuaa tietolähteiden ristiriitaisuudesta. Samalla voisin mainita myös ymmärtämättömyyden; en todellakaan kykene ymmärtämään joidenkin ihmisten elämäntyyliä, mutta ehkä minun ei tarvikaan.

Eniten tympii tietysti nimenomaan ne tietyt ulkomaalaiset tm. etnisten vähemmistöjen edustajat, jotka majailevat Suomessa, eivät tee rehellisiä töitä vaan käyttävät päivänsä rötöstelemällä kantasuomalaisilta. Sitten ollaan vielä vinkumassa rasismista.

En kulje ulkona hakkaamassa tai haukkumassa ketään, ajatukseni pidän lähinnä omana tietonani.

Yhteistyössä