Kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24178320:
Ei häntä nyt kauheasti enää tarvitse vahtia, kouluun menevää lasta, mutta silti hän sanoo, ettei halua olla yksin kotona.

Sittenpähän palkkaatte vahdin kuten muutkin työssä käyvät vanhemmat. :headwall: Teidän tapauksessa käy varmasti joku naapurin lukioikäinen tai vastaava ellette halua mistään hoitajavälityksestä ottaa. Ei me muutkaan kakaroitamme töihin roudata.

[QUOTE="Nipo";24178476]Sittenpähän palkkaatte vahdin kuten muutkin työssä käyvät vanhemmat. :headwall: Teidän tapauksessa käy varmasti joku naapurin lukioikäinen tai vastaava ellette halua mistään hoitajavälityksestä ottaa. Ei me muutkaan kakaroitamme töihin roudata.[/QUOTE]

Osa meistä roudaa - etenkin ne "kakarat" jotka vielä imeväisiässä.
:)

Ihmiset erilaisia.
Minä taas ajattelisin erityisen hyvää nuohoajasta/putkimiehestä/kodinkonekorjaajasta/antenniasentajasta/tms. jolla olisi lapsi mukana.
Tietenkään en odottaisi hänen laskuttavan tuntitaksaa ajasta, jonka hoitaa lastaan (tauoista työskentelyssä), mutta itse lapsen läsnäolo ei minua haittaisi.
Päinvastoin epäilemättä huvittaisi ja kannustaisi palkkaamaan saman vastuullisen, läsnäolevan isän uudestaankin.

No hitto. Sittenhän mä otan muksut pois hoidosta. Eiköhän kaikki ajattele ihan hyvää vaan kun tulevat terveyskeskukseen ja siellä lapset leikkii vastaanotolla? Mähän olen vain vastuuntuntoinen äiti. :saint: Mieskin voi viedä asiakastapaamisiin lapset mukaan, sehän on vaan kätevää ja opettaa lapsia työelämän tavoille jo pienestä pitäen. Eikä niitä varmaan missään tehtaassa tai kokouksessa haittaa että myyjän lapsi on mukana? Sehän osoittaa vaan että on vastuuntuntoinen isä. Mähän lykkään ne miehen seuraavalle työmatkallekin mukaan niin näkevät maailmaakin.... Pikku keskeytykset mun kullannuppujen ansiosta on vaan ihquja ja kaikki ihan varmasti mielellään vahtii!

[QUOTE="Noo";24178494]Lapsille on hyväksi nähdä, mitä vanhemmat töissään tekevät. Minusta oli ihana olla isän mukana veturissa.[/QUOTE]

Minä sain ala-asteikäisenä laskea isän oppilaiden keskiarvoja, kun hän kirjoitti todistuksia.
Äidin töissä oli sitten hankalampaa - jos kohta ikinä en unohda patologi-kollegansa tapaamista sen jälkeen, kun olin ekan kerran jäänyt kiinni tupakoinnista.

Mutta moniko sit kehtaa ihan suoraan sanoa, että ”Ei, se ei kyllä sovi, kiitos” jos siis muuten ollaan jo asiat puhuttu ja sovittu ja sit tuleekin vielä tää lapsi-asia esiin.

Niin just. Eipä siinä oikein muuta ehdi kuin myöntyä, koska itse en ainakaan kovin kohteliasta syytä osaisi noin yllättävään kysymykseen äkkiä keksiä. Joku häävalhe sopisi muuten, mutta keksipä nopeasti joku sellainen, joka ei paljastu kun duunari saapuu paikalle... Provolta haiskahtaa, koska harva on noin törppö ja epäammattimainen.

[QUOTE="Nipo";24178497]No hitto. Sittenhän mä otan muksut pois hoidosta. Eiköhän kaikki ajattele ihan hyvää vaan kun tulevat terveyskeskukseen ja siellä lapset leikkii vastaanotolla? Mähän olen vain vastuuntuntoinen äiti. :saint: Mieskin voi viedä asiakastapaamisiin lapset mukaan, sehän on vaan kätevää ja opettaa lapsia työelämän tavoille jo pienestä pitäen. Eikä niitä varmaan missään tehtaassa tai kokouksessa haittaa että myyjän lapsi on mukana? Sehän osoittaa vaan että on vastuuntuntoinen isä. Mähän lykkään ne miehen seuraavalle työmatkallekin mukaan niin näkevät maailmaakin.... Pikku keskeytykset mun kullannuppujen ansiosta on vaan ihquja ja kaikki ihan varmasti mielellään vahtii![/QUOTE]

Kaikki ei varmastikaan tykkää, kuten ketjustakin on käynyt ilmi.
Minä tykkäisin.

Taisit sotkea kaksi eri kirjoittajan viestiä yhteen ajatukseen?

Kyllä vain. Ap:n lapsi on kouluunmenijä, sä puhuit imeväisestä. Imeväinen jossain äidin omassa toimistotyötä vastaavassa firmassa on vielä ihan ok. (Ellei äiti laskuta lapsenhoitoon menevää aikaa asiakkailta). Mutta nyt oli kyse kouluunmenevästä lapsesta, joka viedään muitten vahdittavaksi, muitten leluilla leikkimään kun ei raaskita palkata hoitajaa. 7-vuotias ei ole niin pieni että tarvitsisi jatkuvaa oman vanhemman läsnäoloa.

Ap ei ole vastannut kysymykseen siitä laskuttaako miehensä silti täyden summan palveluksistaan, vaikka joko a) käyttää asiakasta lapsenvahtina tai b) ei tee työtä sillä lapsen vahtimisen vuoksi sillä teholla jota listahinta edellyttää. Tämän haluaisin kyllä kuulla.

Yhteistyössä