Itse kärsin nuorena laihuudesta, kaverit ihailivat laihuuttani, itse ostin isompia vaatteita millä peiton laihuuteni. Olen 170 cm, silloin painoin 50 kiloa. Ekan poikani sain kakskymppisenä, raskaus toi 9 kiloa, laitokselta lähdin 52 kiloisena. Seuraava raskaus ja kiloja kertyi huimat +30, ikää 25v. Pudotun parissa vuodessa, paino jäi 57 ja olin tyytyväinen. Kolmas poika, 30v,(s.-95) kiloja + 37 ja niiden pudottaminen vaatikin selkärankaa. Tupakan olin jättänytaina raskaus- ja imetysajaksi, päätin lopettaa 1997 ja pudottaa kaikki kiloni. Aloitin ruokavaliorempasta, punttisalia ja takaisin nuoruuden harrastuksen pariin. Sillä tiellä olen, paino putosi 57 kiloon, välillä putosi 55 kiloo riippuen liikunnan määrästä. Ihana ja terve olo! Yksi lapsi vielä, 2009. Tyttö toi huimat +40 kiloa!!! Eturistiside poikki raskausajan, liikunta minimissään ja söin samoin kuin treenatessani. 20 kiloa putosi imetyksellä ja helposti. Polvioperaatio onnistui, uusi vamma 2011 keväällä, paino maaliskuussa 83 kiloa, operaatio sovittu 9.5 ja leikkauspainoksi ilmoitin 62kg. Löin töissä vetoa 1000, -20 kiloa/ 8 vko ssa. Vastapuoli lupasi pudottaa -15. Punnitus 29.4 Vappua ennen. Puntari näytti 62!!! Eli 7 vkoa, 5 pv, -21 kiloa. Tyhjällä vatsalla 5X vko punttisali, Easy Deat keittoja kolme per päivä ja Carnetine 3200 juomaa pari pulloa. Vika viikko oli pahin, + 4 kiloa, treeniä, saunaa ja tyhjennys, Carnetinea pakastin mehujäiksi mutta lopussa kiitos seisoo, vastapuoli pudotti -7, hyvä edes niin, maksoi kiltisti 1000 ja shamppanjan. Kaksi kiloa tuli nesteitä takaisin. Nyt sekaruokavalio, punttisalilla aamuisin tunnin treeni ja polvi kohta kuntoutettu, tatamille takaisin elokuussa. Paino silloin 57-60 välillä. Vaatteet näyttää taas hyvältä, mieli on pirteä, itse viihdyn nahoissani. Itselläni oli kamala olo lihavana, ahdisti, kiristi ja puristi. En viihtynyt kiloissani, ei huvittanut käydä missään ja mieli tosi masentunut. Mutta tämä vain oma kokemukseni. Lapsien lihavuutta ilman sairautta en ymmärrä, vanhempien velvollisuus hoitaa jälkikasvunsa terveys ja hyvinvointi. Lihavuus on todellinen terveysriski, kaikille. Tsemppiä painon pudotukseen ja kevyempään elämään

.