ostin lapsille vaatteita kirpparilta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nana"

Vieras
mies oli mukana ja mulla ei riittänyt kassalla "omat" rahat ja pyysin jos mies maksaisi. maksoi kyllä mutta sitten sanoi että olet sen summan velkaa mitä meni :( tämä on ihan normaalia meillä.. siis minä olen työttömänä,mutta pääsen töihin jonkin ajan päästä. miehellä ihan ok palkka.

lapsilisät tulevat tililleni mutta joka kuukausi laitan mieheni pyynnöstä hänen tililleen 100-200e.

en mä osaa analysoida onko tämä ok vai ei :/ sen tiedän että kurjalta tuntuu. mielellään olisin myös töissä ja saisin palkkaa.

Ymmärtäisin jos kyse olis sun omista vaatteista tai jostain "humpuukikrääsästä", mutta jos lasten vaatteista niin.... Sika sulla on mieheksi. On ne senkin lapsia ja vaikka lapsilisä sun tilille tuleekin niin kyllä senkin tarvii niille vaatetta ostaa, varsinkin kun itse on töissä ja sä et.

NO mä en oo ikinä ymmärtäny tuota kämppäkaverimeininkiä parisuhteessa. ´Jos ollaan yhtä perhettä niin kyllä pitäis rahatkin olla yhtä. Mites sitten jos joku kaunis päivä miehes on työtön ja sä töissä, mitä miehes sitten tekee??

no ei ole ok tosian. Meillä on aina niinpäin että mies antaa mulle rahaa jos meen ruokakauppaan tai olen jotain ostanut lapillle, kuten ostin just 30e takin, hatun ja hanskat, mies antoi niistä 40e.

Ikinä ei ole sanut mulle että olen hänelle velkaa.

Molemmat ollaan töissä .

[QUOTE="mmm";24190990]Entä jos kyseessä olisi ollut naisen lapsi?[/QUOTE]

Jos on suhteeseen menty niin kyllä se on sitten koko paketti otettu. Voi helvata sentäs. Ei sitten pidä ottaa kumppaniksi ihmistä, jolla jo lapsia, jos ei voi siihen sitoutua. Elatusvelvollisuus jne. Minen ees sylkis niin pikkumaisia ihmisiä päin, jotka ois sillai, että "ei oo mun lapsi joten en..."

Itse olen perheestä, jossa oli lapsia vähän kaikilla tavoilla ja yksi pelmahti lähi-äidiltään meille lähilapseksi kesken kaiken. Meillä ei todellakaan kohdeltu ketään eriarvoisesti sen perusteella kuinka suurta biologista osaa perimästä perheen vanhemmat edustivat.

oliko ostokset päätetty vain sinun puolestasi vai oliko yhteinen päätös? Onko teillä sovittu mitä kumpikin huolehtii?

Ei täällä mammatkaan hyväksy että mies ostelisi tilinsä tyhjäksi ja pistäisi vaimon maksamaan.

onko lapsi yhteinen ? kyllähän ne kulut kuuluu molemmille.
Meillä 4 lasta joista 2 minun entisestä liitostani. Mies on varmaan eniten heihin laittanut rahaa (Olen ollut vanhempainlomalla jne) enemmän kuin minä ja lapsen bio yhteensä.
P.S. mun ex oli vastaava, vink vink

onko lapsi yhteinen ? kyllähän ne kulut kuuluu molemmille.
Meillä 4 lasta joista 2 minun entisestä liitostani. Mies on varmaan eniten heihin laittanut rahaa (Olen ollut vanhempainlomalla jne) enemmän kuin minä ja lapsen bio yhteensä.
P.S. mun ex oli vastaava, vink vink

3 lasta,yhteisiä ovat. minä olen pääasiassa hommannut lasten vaatteet/lelut, kirpparilta tietysti kun en kaupasta pysty.

Ei ole ok, ensinnäkin miksi siun pitää pienistä rahoistas vielä miehelle laittaa, vaikka sille tulee jo paljon isompi palkka tililleen?? Pitäsi olla pikemminkin toisin päin.
Ja sit tuo, jos sie yhteisille lapsillenne jotain ostat ja mies "joutuu" siitä osan maksamaan ja siun pitää takas maksaa?? Ei hitto, onko ne lapset sen miehen ollenkaan jos se ei niille mitään ees osta? Ostaaks se ees ruokaa koko perheelle vai itelleen vaan?

Itsekeskeinen paskiainen, jolle perheellä ei ole mitään merkitystä vaan vain raha ratkaisee. Onneks mulla ei ole tuollaista hampuusia vastuksinani! Teillä olisi varmaan keskustelun paikka perheen rahan käytöstä ja kumpikin kertoo oman mielipiteensä ja varsinkin sinä kerrot oman mielipiteesi miten sen kuuluisi mennä.

Mun mielestä jokainen pari saa ihan itse päättää, miten rahansa ja menonsa jakavat. Jos yhteisesti on sovittu, vaikka että mies maksaa lasten harrastukset ja vaimo lasten vaatteet ja jos nainen vielä itse ne vaatteet on sieltä kirpparilta valinnut niin eikö asia ole ihan ok. Meillä itse ostan lasten vaatteet (ja maksan lähes kaikki muutkin menot), mutta ei mies muutamaa euroa takaisin pyytäisi... ja saattaisi joskus maksaakin, jos yhdessä kirpparilla olisimme, joten omalla kohdalla ajatus on vieras, mutta en pidä sitä mahdottomanakaan.

Yhteistyössä