10 vrk Floridassa neljän alta 8v:n kanssa, mitä Sinä tekisit? (+ehkä Jamaica/risteily)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miamiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miamiin

Vieras
Eli suunnittelemme tammi-helmikuulle kymmenen päivän reissua. Lento Miamiin, South Beachillä ehkä pari päivää. Auto vuokrataan alle ehkäpä jo kentältä, 7-hengen Dodge Caravan tms, tai 7h maasturi. Key Westiin yhdeksi yöksi, ehkä länsirannikolle Naplesiin tms. yöksi. Autolla liikutaan varmaankin aika paljonkin, tykkäämme ajella ja tutkia paikkoja. Orlandon suunta ei kiinnosta pätkääkään, luonto, Everglades jne enemmänkin.

Lapset tuolloin 8v, 6,5v ja kaksoset juuri alta 2v. Olen katsellut lentoja Montego Bay:hin, yllätyin miten edullisia ovat. Lentoaikakin n.1,5h. Jamaicalla ollaan aina haluttu käydä, ei mihinkään AI-resortiin vaan pienempään hotelliin. Tuleekohan liian tiukka aikataulu jos menisi vaikka neljäksi tai viideksi yöksi Jamaicalle, lentäisi takaisin Miamiin lähtöpäivänä, siinä jäisi 2h vaihtoaika mikä kuulostaa kyllä lyhyeltä.

Kokemuksia Floridassa matkanneilta? Miltä suunnitelma kuulostaa? Yksi vaihtoehto olisi esim. 4pvän Karibian risteily.

Kiitos :)

No mä lähtisin just pohjosempaan Orlandoon ja Sea Worldiin vaikka. KeyWestissä en ole käynyt, eikä ole mieli tehnyt.

En kovin hirveästi tumppais ohjelmaa, koska ihan perus rannalla möllöilyyn menee helposti pari päivää ja jossain isolla malilla jos lähtee käymään, niin sielläkin on tekemistä sekä lapsille leikkipaikalla että aikuisille kaupoilla.. Ja (rikkailla) kaduilla kuljeskelu iltaisin on ihan toista kuin suomessa.. Olisin siis ja kattelisin paikkoja ja kävisin ehkä pikku reissun heittämässä vaikka Sea Worldiin..

Kiitos viestistäsi. Meitä ei vaan kiinnosta nuo studiot, seaworldit yms, mielummin ollaan luonnossa ja juurikin Key West kiinnostaa maisemiltaan ja kenties Everglades. Shoppailua tietenkin jonkin verran jossain mall:issa tai outletissä. Hyvää ruokaa ja leppoissaa yhdessäoloa, pienempien päikkärit autossa.

Muita?
Kiitos, Ap

Key West on todella upea paikka, matka saarille siltoja pitkin on elämys ja auringon lasku Key Westissä on mielessä yhä - kaunista.

Suosittelisin myös Kennedy Space Centeriä, jos avaruus yhtään kiinnostaa. Oli tosi mielenkiintoinen paikka.

Shoppailemaan kannattaa mennä Sawgrass Mills -nimiseen paikkaan, Outletteja loputtomiin ja hinnat todella halvat.

Ja kyllä minä menisin niihin Orlandon huvituksiinkin, esim. Universalin Studioilla pääsee tutustumaan elokuvan tekoon ihan oikeasti, Disneyn puistot olivat elämys aikuisillekin.

Oikein hyvää reissua teille!

Miten ihmeessä teillä on ja ihmisillä ylipäätään tehdä tuollaisia reissuja?
Meillä on kaksi lasta, 5 ja 6-vuotiaat, olemme keskituloisia työssäkäyviä ihmisiä. Tänä kesänä kävimme Muumimaailmassa ja Särkänniemessä, koitamme säästää että ensi kesänä pääsisimme Kreikkaan viikoksi. Sekin matka maksaa 2500€.

Saatteko rahallista avustusta vanhemmiltanne? Sori kuulostan ehkä katkeralta, tuntuu että kaikki reissaavat talvisin Thaimaahan (meiltä maksaisi yli 5000€) ja kesällä pikkureissut Italiaan tai Kreikkaan tms.

Siitä Jamaicasta, älkää missään tapauksessa jättäkö vaihtoaikaa vain kahteen tuntiin. Voi käydä huonosti, jenkeissä lentoja ylibookataan, voi todellakin käydä niin, ettette ehdi paluulennolle.

10 päivää suunnittelemanne kaltaiselle lomalle on tosi vähän, jos siitä vielä 4-5 päivää viettää Jamaicalla. Lomalla kyllä kannattaa rauhoittua, eikä olla koko ajan menossa.

Esim. Key Westin osalta suosittelen pysähtelemään saarilla jo matkalla perille. Näkemistä riittää takuulla. Ja matka ei ole kyllä ihan lyhyt sinne perillekään.

[QUOTE="vieras";24193091]No minä en lähtisi autolomalle 2v kanssa, riittää että päikkärien ajan joutuu olemaan autossa. Mutta kukin tyylillään.[/QUOTE]

Ja Ap:lla on vielä kaksoset. En lähtisi minäkään. Eikös olisi fiksumpaa mennä vaikka viikoksi Kanarialle tai sinne Thaimaahan..

Kiittää vastauksista.

Ensinnäkin, ihan maksamme itse lomamme :D :D :D
Olen hoitovapaalla ja mies tavallinen duunari-yrittäjä. Pienet menot ja säästäväinen luonne.
Tuonne Floridaan pääsee oikeasti paljon edullisemmin varmaan mitä ihmiset kuvittelevatkaan.
Lentoja yhdellä vaihdolla Euroopassa olen löytänyt hintaan 2000€ Hki-Miami.
Auton vuokraus noin 400€ 10 vrk. Hotelleihin en ole kunnolla vielä perehtynyt, mutta pikahaulla löytyi monia noin 100$ hotelleja, eli lennot+ hotelli+ auto alle kymmeneksi päiväksi onnistuu meidän kuudelle hengelle noin 3200€, varmaan halvemmallakin riippuen yöpymisistä.

Lennot Jamaicalle oli noin 800€ menopaluu kuudelta.

Automatkailua ollaan harrastettu paljon, eihän se tarkoita mitään tuntikausien ajelua, vaan esim. Key Westiin ajaa noin 3.5 tuntia. Meidän kaikki lapset ovat hyviä automatkaajia, viihtyvät maisemia katsellen jne.

Kiitos teille, edelleenkään nuo elokuvastudiot yms huvipuistot eivät ole meidän juttumme, Kennedy Space Center kiinnostaa kylläkin.

Ap

Niin ja tuota matka-aikaa on mahdollista kasvattaa parilla päivällä. Riippuu millaiseen matkasuunnitelmaan päädymme :)

Ja Kanarialle tai Thaimaahan ei nyt tällä kertaa riitä kiinnostus, kiitos ehdotuksestasi kuitenkin ;)

Miten ihmeessä teillä on ja ihmisillä ylipäätään tehdä tuollaisia reissuja?
Meillä on kaksi lasta, 5 ja 6-vuotiaat, olemme keskituloisia työssäkäyviä ihmisiä. Tänä kesänä kävimme Muumimaailmassa ja Särkänniemessä, koitamme säästää että ensi kesänä pääsisimme Kreikkaan viikoksi. Sekin matka maksaa 2500€.

Saatteko rahallista avustusta vanhemmiltanne? Sori kuulostan ehkä katkeralta, tuntuu että kaikki reissaavat talvisin Thaimaahan (meiltä maksaisi yli 5000€) ja kesällä pikkureissut Italiaan tai Kreikkaan tms.

Kyllä olet oikeassa yhdessä asiassa, kuulostat katkeralta.

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
Kannattaa tosiaan lomailla sillä lailla kuin itse tykkää. Me esim emme menisi Thaimaahan, ei kiinnosta. Ollaan itse pohdittu ens talveksi lomaa vko Orlandossa ja vko Miamissa. Rupesin nyt pohtimaan myös tuota Jamaikaa, dänks vinkistä. Mekin pidämme autoilusta, lapsia on 4. Siellä on tosoi kivoja taloja vuokralla ja hinnat samoissa kuin hotellien. Oma uima-allas, grillausmahis, pelihuone lapsille ja jopa poreamme, aaah. :D

Juu tuo länsirannikkokin (siis Floridan sellainen) kiinnostaisi kyllä.
Mitäs kautta noita taloja kannattaa katsella, Interhome ja Homeaway on pikavilaistu, mutta suurin tarjonta näytti olevan tuolla Kissimee/Orlando suunnalla. Eli vinkkiä otetaan vastaan, voisi olla kivempi kuin hotelli..

Kiitos taas :) On tuolla niin paljon kaikkea. Jospa nyt keskityttäisi vaan tuohon Floridaan ja kenties muutamaan yöhön Jamaicalla, risteily kaikkine hässäköineen olisi varmasti vähän liikaa..

Ap

Automatkailua ollaan harrastettu paljon, eihän se tarkoita mitään tuntikausien ajelua, vaan esim. Key Westiin ajaa noin 3.5 tuntia. Meidän kaikki lapset ovat hyviä automatkaajia, viihtyvät maisemia katsellen jne.

Kiitos teille, edelleenkään nuo elokuvastudiot yms huvipuistot eivät ole meidän juttumme, Kennedy Space Center kiinnostaa kylläkin.

Ap

Tuohon ajoaikaan puutun. Mulla oli nimittäin mielikuva, että matka on pitkä, ja piti tarkistaa asia. Michelin router kertoo ajo-ajan Miamista Key Westiin olevan lähempän viittä tuntia, kuin kolmea ja puolta, ja matkailuautolla tämä varmaakin pitää paikkaansa.

Itse kun suunnittelen matkoja käytän tuota apuna ajomatkojen suunnittelussa. Itse ajelen vähän nopeammin, mutta me liikutaan henkilöautolla.

Tuntuu jo inttämiseltä, mutta oletko koskaan käynyt noissa huvipuistoissa? Minuun itseeni teki niissä vaikutuksen mm. se miten niiden puutarhat on hoidettu, miten kaunista on, kiinnitin huomitota mm. pensaiden leikkauksiin ja kukkaistutuksiin. Olen käynyt huvipuistoissa ilman lapsia, ja tarkoituksena olisi päästä niihin mahdollisimman pian myös lasten kanssa.

Semmoinen juttu tuli vielä mieleen, että kannattaa ottaa selvää mitä tapahtumia alueella on, esim. hotellihuoneiden hinnat nousevat todella paljon, jos niitä ylipäätään saa. Itselle on käynyt näin miamin venemessujen vuoksi - edes vuokra-autoa ei meinannut saada.

Niin ja jälkikäteen olisi kiva kuulla kokemuksistanne, jos vaikka 1,5 vuoden päästä me pääsisimme reissuun.

Itse voin lämpimästi suositella Fort Myerssia ja Sanibel-islandia. Tuolla päin ihmiset on rentoja ja minusta meno oli vähemmän hektistä verrattuan Miamiin tai Orlandoon. Sanibellillä upeita luonnonrantoja ja luonnonpuistoja. Yöpyminen kallista, mutta yöpyä voi tusinahotellien puolella Fort Myers Beachillä. Fort Myers Beachiltä pääsee pikaveneellä päivässä Key Westiin.

Jenkeissä matkustaessa sattuu ja tapahtuu, ja varmasti varsinkin lasten kanssa :) En luottaisi siihen että mitkään kulkuvälineet välttämättä pysyvät aikataulussa. Turha varmaankaan liikaa tumpata samaan lomaan.

Tuo Jamaican loma kuulostaa aivan ihanalta. Risteily on varmasti mukava kokemus! Orlandossa olisi Disney World, jossa esimerkiksi Animal Kingdom, jossa näkee eläimiä ja on vaikka mitä mukavaa puuhaa juuri tuon ikäisille. Paljon muutakin kuin perinteisiä huvipuistolaitteita. Kävin itse noissa huvipuistoissa aikuisena ja silti olin aivan tuhannen innoissani. Lapsille kokemus olisi varmasti unohtumaton! Kannattaa kuitenkin vielä harkita ;)

Eikös tuo Via Michelin laske tauot mukaan?
Me ajoimme v.2009 noin neljä tuntia Key Westiin South Beachilta yhdellä tupakkitauolla.
Riippuuhan tuo toki mistä lähteekin, Miami on "aika" iso käsitteenä ;)

Rohkeasti vaan reissuun. Meidän kaksi lasta tykkäsivät kovasti, ajot ajoitettiin myös päiväuniaikaan ja muutamana iltana laitettiin lapset autoon yöunille ja lähdimme South Beachin iltaeloa katsastamaan. Lapset oli reissussa 2.5 ja 4v.

Eikös tuo Via Michelin laske tauot mukaan?
Me ajoimme v.2009 noin neljä tuntia Key Westiin South Beachilta yhdellä tupakkitauolla.
Riippuuhan tuo toki mistä lähteekin, Miami on "aika" iso käsitteenä ;)

Rohkeasti vaan reissuun. Meidän kaksi lasta tykkäsivät kovasti, ajot ajoitettiin myös päiväuniaikaan ja muutamana iltana laitettiin lapset autoon yöunille ja lähdimme South Beachin iltaeloa katsastamaan. Lapset oli reissussa 2.5 ja 4v.

Michelin laskee tauot mukaan, mutta tuo matka taitaa Michelinin mukaan olla niin lyhyt, ettei ole laittanut taukoja. Matka-aika tarkalleen 4h 48 minuuttia. Mutta ei ainakaan kannata olettaa, että 3,5 tunnin matkalla ajosta selviää.

Mä olin Floridassa 12-vuotiaana. Tykkäsin aivan mielettömästi Sea Worldistä, mutta Disney World ei ollut mielestäni niin mahtava paikka. Key West on varmasti näkemisen arvoista, jo sen sinne vievän tien vuoksi. Mies haluaisi sinne joskus. Mukavaa matkaa!

Kiitos taasen vastaajille. Tuosta Fort Myers Beachistä luinkin juuri toisaalta, alkoi kiinnostamaan kovasti. Juurikin tuollaiset luonnonpuistot ja -biitsit kiinnostaa.

Ei se Orlando nyt vaan edelleenkään ala kiinnostamaan ;) Ollaan enemmänkin sellaisia luontoihmisiä tai sitten urbaanin kaupunkielämän ystäviä tietyssä määrin, siksi esim. South Beach lattarihenkisenä paikkana kiinnostaa sen muutaman päivän verran. En ole Jenkkilässä tosin käynyt tuollaisissa teemapuistoissa, ovat varmasti mahtavia ja mielenkiintoisia paikkoja, itsellä kokemusta ainoastaan aikuisten lomasta NYC:n seudulla kuukauden verran vuosia sitten. Space Center kiinnostaisi kyllä kovasti vanhempia lapsia ja etenkin miestäni. Mutta kiva kuulla kaikkia vinkkejä.

Joo tuo matka-aika Key Westiin oli vaan suunnilleen heitto, jossain blogissa oli ajettu järjestetyllä matkalla se tuohon aikaan :) Tässä juuri kartoitellaan ja tehdään tarkempia suunnitelmia eli liian tiukalla aikataululla ei olla lähdössä reissuun.

Kiitos, Ap

Siis jätittekö te lapset autoon nukkumaan amerikassa ja menitte itse baariin?? Kutsutko iteäsi hyväksi äidiksi? Sietäisit hävetä ja olla onnellinen ettei kukaan kaapannut lapsiasi/ autoasi.

Menisitte oikeasti vaikka rantalomalle Thaimaaseen, tuollainen autoilu ja pitkät matkat on tosi rasittavaa lapsille, eivät varmastikaan nauti mistään viiden tunnin autoajelusta vain koska äiti tahtoo kehua käyneensä Kew Westissä!

Siis jätittekö te lapset autoon nukkumaan amerikassa ja menitte itse baariin?? Kutsutko iteäsi hyväksi äidiksi? Sietäisit hävetä ja olla onnellinen ettei kukaan kaapannut lapsiasi/ autoasi.

Menisitte oikeasti vaikka rantalomalle Thaimaaseen, tuollainen autoilu ja pitkät matkat on tosi rasittavaa lapsille, eivät varmastikaan nauti mistään viiden tunnin autoajelusta vain koska äiti tahtoo kehua käyneensä Kew Westissä!

Samaa mieltä tuosta autoon jättämisestä, mutta ei tuo viiden tunnin autoajelu nyt mikään paha ole. Matkan varrellahan voi pysähtyä useammankin kerran nähtävyyksiä katselemaan ja syömään tms. Ja ajoittaa osa automatkasta lasten päiväunien aikaan.

Yhteistyössä