tunnen itseni ihan paskaks kummiks... mitä ootte mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "povia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"povia"

Vieras
Kummityttöni ja parhaan ystäväni tytär pääsee huomenna ripille, enkä mene sinne. Tultiin eilen pitkältä lomareissulta, meillä on vieras, ja konfirmaatiopaikalle on 4 tunnin ajomatka. Sen lisäksi meidän täytyy kuitenkin taas ajaa sinne ensi viikolla.... Soitin jo 2 viikkoa sitten ja selitin tilanteen ja sanoin ostavani lahjan ja tuovani sen ensi viikolla. Tänään soitin taas ystävälleni ja kyselin kuulumisia, ystävä oli juuri leipomassa juhlia varten yms. Sanoin että harmittaa kun en tule, ja hän sanoi että "minkäs minä sille voin?" Hmmm : (

Mä kyllä menisin. Onhan tässä ollut jo pari pv levätä lomanne jälkeen ennen noita juhlia.

Mutta en siis silti ajattele että mikään suuri roisto olet vaikket menisikään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No taitaa häntä vähän ketuttaa? Ilmeisesti olisit ollut todella odotettu ja tärkeä vieras - ei todellakaan ole sama asia mennä käymään viikkoa myöhemmin, vaikka se ymmärrettävää olisikin.

Sellaista se on, joka paikkaan ei aina pääse. Mutta pianhan sinä olet sinne menossa =)

Ja toisaalta, kun toisella on leipomiset ja huomisten juhlien laitto kesken, niin voi vastailla puhelimessa vähän töksähtelemällä. Joten tuskin hän mitenkään ilkeä sinulle halusi olla!

Meillä kummilapsen konfirmaatiosta tiedotettiin jo talvella, olemme mieheni kanssa lapsen ainoat kummit ja järjestimme keälomasuunnitelmat siihen malliin, että konfirmaatioltilaisuuteen päästiin.

Välimatkaa 500 km.

[QUOTE="povia";24203842]Kiitos teille vastauksista, täytyy toivoa etten nyt tee jotenkin tosi tyhmästi.... täytyy ostaa hyvä lahja ainakin ; )[/QUOTE]

Miksi et kuitenkin muuttaisi mieltasi ja menisi sinne "yllattain"? Se olisi varmasti kummilapsellesi iso asia ja seuraavan viikon meno ei sita tule korvaamaan.

Rippijuhla kyllä vähän on sellainen juhla että siellä kummin nimenomaan pitäsisi olla paikalla. Mä en ole rippijuhlissa muutamiin vuosiin käynyt mutta kirkossahan muistaakseni kummi menee kummilapsensa kanssa ehtoolliselle.

[QUOTE="vieras";24203845]Meillä kummilapsen konfirmaatiosta tiedotettiin jo talvella, olemme mieheni kanssa lapsen ainoat kummit ja järjestimme keälomasuunnitelmat siihen malliin, että konfirmaatioltilaisuuteen päästiin.

Välimatkaa 500 km.[/QUOTE]

Entä jos teidän olisi pitänyt ajaa se sama matka uudestaan taas parin päivän päästä juhlista kuitenkin?

Kummin tehtävähän on se kristillinen kasvatus, eli konfirmaation pitäis olla tärkeä juttu myös kummille. Voihan olla että he olivat ajatelleet että olisit se kummi joka käy siunaamassa rippilapsen kirkossa.

Olisin varmaan sanonut ihan saman mitä ystäväsi harmitteli "minkä minä sille voin että pääse tulemaan"

[QUOTE="povia";24203860]Entä jos teidän olisi pitänyt ajaa se sama matka uudestaan taas parin päivän päästä juhlista kuitenkin?[/QUOTE]

No olisin mennyt konfirmatioon ja ollut ne välipäivät paikkakunnalla tai lomaillut siinä lähistöllä. Meillä kummit osallistuivat alttarilla kummilapsen siunaamiseen.

[QUOTE="povia";24203860]Entä jos teidän olisi pitänyt ajaa se sama matka uudestaan taas parin päivän päästä juhlista kuitenkin?[/QUOTE]

Mutta kummilapsesi paasee vain kerran elamassaan ripille, joten poikkeuksellisesti jaksat varmasti ajaa reissun kahteen kertaan? Toista kertaa nimittain ei tule.

olet kyllä todella paska kummi, jos et mene.
suvussamme eräs serkkutyttö ei tullut kummilapsensa konfirmaatioon ja vieläkin puhutaan paheksuen ja pyöritellään silmiä, kun tästä huonosta kummista puhutaan, siis vuosien jälkeen.

[QUOTE="vieras";24203875]No olisin mennyt konfirmatioon ja ollut ne välipäivät paikkakunnalla tai lomaillut siinä lähistöllä. Meillä kummit osallistuivat alttarilla kummilapsen siunaamiseen.[/QUOTE]

Ei onnistu, toinen pakollinen meno nyt tiistaina täällä kotikaupungissa....

olet kyllä todella paska kummi, jos et mene.
suvussamme eräs serkkutyttö ei tullut kummilapsensa konfirmaatioon ja vieläkin puhutaan paheksuen ja pyöritellään silmiä, kun tästä huonosta kummista puhutaan, siis vuosien jälkeen.

No se on kyllä sitten jo silmienpyörittelijöiden häpeä. Kuka ihme viitsii tuhlata elämäänsä vatvomalla vuosia tuollaista, tai oikeastaan yhtään mitään.

[QUOTE="povia";24203894]Ei onnistu, toinen pakollinen meno nyt tiistaina täällä kotikaupungissa....[/QUOTE]

Olet siis pisteyttänyt menot tärkeysjärjestykseen ja konfirmaatio on viimeisellä tilalla?
Mikä meno teillä on keskiviikkona?

[QUOTE="povia";24203894]Ei onnistu, toinen pakollinen meno nyt tiistaina täällä kotikaupungissa....[/QUOTE]

Etko tosiaan jaksa tuota matkaa ajaa kahteen kertaan? Onhan sinulla huilipaiva valissa. Minusta tuo syy on aika ontuva.

Kun pääsin ripille oltiin tosi vähän kummisedän kanssa tekemisissä. Pyysin kummisetää siunaamaan mut alttarilla. Kummi sanoi aluks ettei kerkeä eikä pysty, että on jotain muuta menoa. Mutta Konfirmaatiopäivänä hän oli siinä selän takana mut siunaamassa. Kuulin siitä sinä päivänä. Toki ei kerinnyt kun siunaamaan, ja piti jo lähteä. ajoi 350 kilsaa vaan sen takia. Harmittihan se kun kuulin, että tämän piti jo lähteä, mutta oli myös kiva, ettei mun selkä ollut tyhjänä kun muita siunattiin. Lisäksi oli kiva tietää, että vaikka oltiin vähän tekemisissä enää silloin, olin kumminkin hänen ajatuksissaan. Ja jaksoi ajaa mun takia kirkkoon.

Oli siis kiva, ja on edelleen kiva, kun tiedän että kyllä kummit ajattelee mua. Ja joskus voivat nähdä vaivaakin mun puolesta. Kummitädin kanssa nyt on erittäin läheiset välit. Ja lopulta vaikka yksi sai olla siunaamassa, niin molemmat oli selän takana.

Jää siis varmasti kummilastasi harmittamaan ko asia. Olisihan se kiva että kummi pääsisi juhliin. Onhan se nimenomaan kummin tärkein tehtävä. Kun kerran uskonjuhlasta on kyse. Synttärit on vähän eriasia. Ja on vähän eriasia jos ei pääse naapuri juhlaan..

No kait ne sen ymmärtää. Toisaalta minun lapseni kummi lensi Saksasta Suomeen tullakseen kummityttönsä rippijuhliin ja oli toisena kummina siunaamassa alttarilla. 2 kummia sai olla siunamassa. Oli liikuttavaa molemmille, vaikka muita kummejaan näkeekin useammin.

[QUOTE="vieras";24203912]Olet siis pisteyttänyt menot tärkeysjärjestykseen ja konfirmaatio on viimeisellä tilalla?
Mikä meno teillä on keskiviikkona?[/QUOTE]

En ole pisteyttänyt. Tiistain meno on pakollinen.

[QUOTE="povia";24204077]En ole pisteyttänyt. Tiistain meno on pakollinen.[/QUOTE]

Mutta rippijuhla ei ole "pakollinen"? Mina laskisin sen kylla pakolliseksi kummeille, tosin mukavaksi pakoksi.

Yhteistyössä