Naapurin lapset omalla terassilla/ pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Hankala juttu.
Menin tyhmyyksissäni ostamaan meidän lapsille sellaisen kahluualtaan ( 2 x 2,5m) ja kotona vasta älysin että meidän naapureiden lapsethan tunkevat siihen kanssa- silloinkin kun ei olla itse paikalla.
No nyt on sitten omilla lapsilla kamala poru kun eivät saakaan luvattua allasta terassille :(

Miten te tekisitte? Meillä ei ole terassilla porttiakaan joten siihen altaaseenhan voi mennä lapsia milloin vaan :$

Hankala sanoa..Vievät lelujakin terassilat pois. Mietin kyllä sitä pressua, mutta tuossa taapertelee omia aikojaan sellainen reilu vuoden ikäinen, joten voisi varmaan päästä tunkemaan itsensä sinne pressun alle :O

*Varautuu kivitykseen* Jos omalla pihallaan ei saa pitää kahluuallasta ilman että naapurin lapsi siihen menee itsensä hukuttamaan, niin ehkä sen lapsen oli tarkoituskin hukkua!

ai en tajunnu et sulla oli mitat tuolla..

Laittaisin siihen pressun ja kiinnittäisin sen maahan tiukasti, esim semmosilla tampeilla millä teltat kiinnitetään?
Ja sanoisin naapureille että siellä pihalla on sellainen ja sinne ei ole lapsillanne asiaa. Näin olet infonnut aikuisia asiasta ja toivottavasti osaavat ipanoitaan katsoa sen verta.

[QUOTE="vieras";24210274]Eikö ole mitään mahdollisuutta aidata teidän pihaa jotenkin?[/QUOTE]

Meillä on siis maantasoasunto, jossa on oma terassi joka on aidattu muualta paitsi kulkuväylältä. Ei olla hommattu porttia kun tuo kulkuaukko on niin suuri että portti olisi hiukan hanakala saada pysymään.

Mua vituttaa niin helvetisti kun olin jo niin ajatellut että nyt lapset saavat kivan kesätekemisen loppulomaksi ja alesta saatiin sopivan kokoinenkin, vaan sitten iski todellisuus :headwall:

Ei se sun tehtävä oo valvoo mitä muiden kakarat tekee teidän pihassa! En muutenkaan ymmärrä sitä että toisten lapset käy toisten pihasta hakemassa leluja. Mä kyllä kouluttaisin lähitienoon lapset niin että miedän pihaan ei mentäis ellei kutsuta.

Annat omien lastes nauttia. Ei se ole sun vika jos joku ei valvo lastaan!

Ei se sun tehtävä oo valvoo mitä muiden kakarat tekee teidän pihassa! En muutenkaan ymmärrä sitä että toisten lapset käy toisten pihasta hakemassa leluja. Mä kyllä kouluttaisin lähitienoon lapset niin että miedän pihaan ei mentäis ellei kutsuta.

Annat omien lastes nauttia. Ei se ole sun vika jos joku ei valvo lastaan!

Mä mietinkin tätä ja koetan itselle vähän selventää tätä juttua. Mä en vaan antaisi itselle ikinä anteeksi jos joku naapurin penska hukkuisi tuohon esim. meidän poissaollessa :(

Ollaan kyllä sanottu ja kiikutettu sitä pienintä pois meidän terassilta, mutta aina vaan ne ilmestyy siihen.

Ei ole meillä moista ongelmaa vaikka naapurissa lapsia asuukin, ovat jo sen verran isoja tietysti, nuorin 5 -vuotias, että ymmärtävät ettei toisten pihalle ole asiaa ilman lupaa.
Mutta allas on pihalla ja kyllä meidän 3- ja 4-vuotiaat pyytävät päästä "uimaan" eivätkä mene sinne omin päin, ja vaikka naapureissa pienempiä olisi, allas olisi tuossa sillä heidän vanhempien tulee valoa omia lapsiaan. Ei alle 3-4 -vuotias voi valvomatta pihalla olla.

Kuinka iso kulkuväylä on? onnistuisiko sellainen kaksoisportti, eli molempiin reunoihin portti ja keskeltä laitettaisi kiinni?
Niinkuin näin: http://1.bp.blogspot.com/_Ra5gmBowwYs/S5XDxqvbGgI/AAAAAAAAAGI/nJliO99lgy0/s320/portti.jpg

:o :o :o

Mä en kyllä kovin nätisti enää sanois jos jatkuvasti tunkevat teidän pihaan. Suoraa huutoa siis ja isännöitsijälle ilmoitus, sen jälkeen jos ei penskat pysy poissa niin rikosilmoitus, prkl. Ette te voi jättää elämättä joidenkin idioottien takia. Sehän on jo varkaus jos lelujakin vievät teidän pihalta!

Ehkä voi olla viisasta virittää joku pressu tms päälle, ettei nyt ainakaan suoraan houkuttele kutsumattomia vieraita. Ja on se pressu ihan jo roskienkin takia hyvä, inhottava mennä uiskentelemaan altaaseen mikä on täynnä lehtiä, männynneulasia yms.

Mä menisin naapurien oventaakse kertomaan, että meidän pihaan on tulossa allas ja että josko vanhemmat sanoisivat lapsilleen, ettei lapset tule meidän pihalle, saati mene altaalle jo ihan turvallisuussyistä.

Onko siinä altaassa joku vedensuodatinhäspäkkä?

Meinaan, että 2 päivässä alkaa meidän kahluuallas haisemaan, jos sitä ei ole tyhjätty. Olen tehnyt muutaman kerran niin, että kun lapset ovat pulikoineet altaassa, olen käyttänyt veden seuraavana päivänä kukkien kasteluun. Joskus vesi on jäänyt altaaseen kahdeksi yöksi, jonka jälkeen se alkaa haisemaan jo melko pahalle.

Meillä on monena kesänä ollut allas pihalla ja ekana kesänä kerrottiin naapureille vaarasta ja pyydettiin pitämään pienempiä silmällä. Siihen aikaan yhden naapurin 2v käveli pihalla usein itsekseen. Sen jälkeen ollaan kielletty miljoona kertaa samaa lasta latomasta leluja tms. kyseiseen altaaseen. Vähitellen alkaa uskoa. Ikää lapsella on jo 4v. Nykyäänkin samainen lapsi käy välillä pihalta hakemassa jotain unohtamaansa. Ja mä kun en ymmärrä, miten meidän pihalle aina unohtuu jotain :0

*Varautuu kivitykseen* Jos omalla pihallaan ei saa pitää kahluuallasta ilman että naapurin lapsi siihen menee itsensä hukuttamaan, niin ehkä sen lapsen oli tarkoituskin hukkua!

Samaa mieltä. Kehitysmaissakin olisi paljon vanhempia, jotka haluaisivat hoitaa ja vahtia itse lapsensa, mutta eivät psyty kun kärsivät kovaa janoa ja nälkää.

Ja täällä vaeltelee kakaroita, joiden vanhemmat vaan mieluummin puuhastelee kotona tai pihalla rauhassa ,kun kakarat häiriköi toisia.

Jos ei vahemmat kaipaa, niin ei se kenellekään muullekaan suuri menestys ole.

Mä mietinkin tätä ja koetan itselle vähän selventää tätä juttua. Mä en vaan antaisi itselle ikinä anteeksi jos joku naapurin penska hukkuisi tuohon esim. meidän poissaollessa :(

Ollaan kyllä sanottu ja kiikutettu sitä pienintä pois meidän terassilta, mutta aina vaan ne ilmestyy siihen.

Ymmärrän kyllä näkemyksesi, mutta ei se olisi sinun vika. Vaan sen lapsen ketä ei valvota vanhempien. Toihan on melkeen jo heitteillejättöä että joku taapero kulkee pitkin pihoja kenenkään välittämättä.

Yhteistyössä