Sukulaisilla yökylässä "#¤%"#¤

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "#¤"%%#¤#
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
¤

"#¤"%%#¤#

Vieras
Nyt suututtaa :(
Käytiin ihan sovitusti sukulaisilla kylässä.
Olimme pitkään puhuneet kuinka olisi kiva mennä heille kylään kun heillä on tilaakin, olimme suunnitelleet matkaa jo kauan koska meillä noin 1000km välimatkaakin.
Saavuimme kylään ja heillä olikin sopivasti grilli kuumana, saimme syödä grillitassuja?!?! :O
Sanoin että me emme kyllä ole sitä tottuneet syömään ja söimmekin sitten perunaa ja vihersalaattia josta isäntäperhe suuttui kun ei ruoka kelpaa. Kysyin jos heillä olisi lenkkimakkaraa että sekin menisi mielummin kuin nuo tassut vaan ei :(
No jokainen syö tietysti tavallaan.
Iltapalaksi sentään tuli puuroa ja leipää.
Vaan ette kyllä arvaa mitä tämä perhe tekee seuraavana päivänä :O
He itse puhuivat että mentäisi syömään yhteen ravintolaan ja tokihan me innostuttiin kun kerran ehdotettiin :D
Olimme ravintolassa niin nämä maksaakin vain oman perheensä?!?!
Siis #"%&"#¤ itse ensin ehdottaa että ravintolaan ruokailemaan ja sitten meidän piti maksaa omat ruuat?
Emme sitten kehdanneet oveltakaan pois kääntyä joten maksoimme oman perheemme ruuat mutta varmaan sanomattakin selvää kun saimme syötyö me menimme heille ja pakkasimme vaatteemme ja lähdimme :(
Harmittaa kun oli puhe että olisimme olleet heillä 5vrk ja nyt loma meni pieleen. Emme me olleet varautuneet siihen että meidän täytyy varautua johonkin ravintola ruokiin ja hintoihin :(
Luojan kiitos meillä on asunto niin pieni ettei tänne he mahdu mutta jos joskus mutamme isompaan ja he tulee meille yökylään vien heidätkin ravintolaan ja maksatan heillä vielä omankin perheeni,
sen verran oli minusta moukkamaista tuo heidän käytös.
He kuitenkin tiesivät meidät kutsuessaan että meillä on nyt hetkellisesti tiukempaa ja meidän ainut kesälomareissu siis ajoittui heille ihan siksi kun saimme majoituksen ilmaiseksi ja ei tarvinnut maksaa kuin omat matkakulut.

Porvoosta tuulee...
Kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, et jos menee sukuloimaan et pöytään isketään ravintolatason ruokaa kotona ja sit viel ravintolassa ja ilmaiseksi?
Ja jos ei porvoosta tuule, niin toivon todella että ette enää koskaan mene kiusaamaan näitä hyväsydämisiä sukulaisianne vaan tajuatte pysyä omassa pienessä luukussanne.

Jos mennään kaveri/sukulaisperheen kanssa syömään, niin minusta oletus on, että kukin perhe maksaa oman ruokansa. Näin hekin varmaan olettivat, eivätkä ravintolaan teitä kysyessään muistaneet, että teillä on tiukkaa.

Juurikin, en ikinä kuvittelisi että joku tarjoaisi minule ravintola ruuat vaikka kylässä olenkin. Kotiruokaa toki, mutta sekin samaa kuin isäntäperhe syö, ei ikinä mitään erikoiswruokaa vaan sen takia ettei ruoka kelpaa(tassut)

Ai onko tämä ihan normaalikin käytäntö kutsua vieraita ja viedä heidät ravintolaan ja jokainen maksaa itse? Minä olen aina ajatellut jos minä ehdotan ravintola ruokailua niin minä myös maksan ruuat :O
Ja ainut jota sanoimme että me emme syö on nuo tassut, ne ei vaan maistu meidän perheelle.

Harvinaisen outoa käytöstä...ap:n perheeltä.
hands_clapping1.gif

taputapu

Lahjahevosen suuhun ei katsota.

Mä olisin kiltisti syönyt ne grillitasssut, enkä olisi sanonut mitään.

Ja yllätysyllätys matkailu maksaa. En edes kehtaisi mennä kenenkään luo "tyhjin käsin", vaan joko osallistuisin rahallisesti ruokakustannuksiin tai veisin omia syötäviä mukanani.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="#¤"%%#¤#;24222275]Nyt suututtaa :(
Käytiin ihan sovitusti sukulaisilla kylässä.
Olimme pitkään puhuneet kuinka olisi kiva mennä heille kylään kun heillä on tilaakin, olimme suunnitelleet matkaa jo kauan koska meillä noin 1000km välimatkaakin.
Saavuimme kylään ja heillä olikin sopivasti grilli kuumana, saimme syödä grillitassuja?!?! :O
Sanoin että me emme kyllä ole sitä tottuneet syömään ja söimmekin sitten perunaa ja vihersalaattia josta isäntäperhe suuttui kun ei ruoka kelpaa. Kysyin jos heillä olisi lenkkimakkaraa että sekin menisi mielummin kuin nuo tassut vaan ei :(
No jokainen syö tietysti tavallaan.
Iltapalaksi sentään tuli puuroa ja leipää.
Vaan ette kyllä arvaa mitä tämä perhe tekee seuraavana päivänä :O
He itse puhuivat että mentäisi syömään yhteen ravintolaan ja tokihan me innostuttiin kun kerran ehdotettiin :D
Olimme ravintolassa niin nämä maksaakin vain oman perheensä?!?!
Siis #"%&"#¤ itse ensin ehdottaa että ravintolaan ruokailemaan ja sitten meidän piti maksaa omat ruuat?
Emme sitten kehdanneet oveltakaan pois kääntyä joten maksoimme oman perheemme ruuat mutta varmaan sanomattakin selvää kun saimme syötyö me menimme heille ja pakkasimme vaatteemme ja lähdimme :(
Harmittaa kun oli puhe että olisimme olleet heillä 5vrk ja nyt loma meni pieleen. Emme me olleet varautuneet siihen että meidän täytyy varautua johonkin ravintola ruokiin ja hintoihin :(
Luojan kiitos meillä on asunto niin pieni ettei tänne he mahdu mutta jos joskus mutamme isompaan ja he tulee meille yökylään vien heidätkin ravintolaan ja maksatan heillä vielä omankin perheeni,
sen verran oli minusta moukkamaista tuo heidän käytös.
He kuitenkin tiesivät meidät kutsuessaan että meillä on nyt hetkellisesti tiukempaa ja meidän ainut kesälomareissu siis ajoittui heille ihan siksi kun saimme majoituksen ilmaiseksi ja ei tarvinnut maksaa kuin omat matkakulut.[/QUOTE]

Hyi miten itsekkäitä te ootte!! melkein alkoi naurattaa jo et herran jestas, ei kai mikään perhe nyt ihan NOIN kamala vieraana vois olla :D pakko olla keksittyä. toivottavasti.

[QUOTE="#¤"%%#¤#;24222331]Ai onko tämä ihan normaalikin käytäntö kutsua vieraita ja viedä heidät ravintolaan ja jokainen maksaa itse? Minä olen aina ajatellut jos minä ehdotan ravintola ruokailua niin minä myös maksan ruuat :O
Ja ainut jota sanoimme että me emme syö on nuo tassut, ne ei vaan maistu meidän perheelle.[/QUOTE]

Kyllä on ihan normaali käytäntö että kaikki maksavat omat ruokansa. :D Pakkohan sitä ravintolaa on jonkun ehdottaa, jos sinne halutaan mennä, ei se velvoita ketään maksamaan koko porukkaa.

Ehkäpä isäntäväki ajatteli että heidän pöperönsä eivät kelpaa, ja haluatte syödä vähän tasokaammin. Varsinkin kun edellisenä päivänä ette heidän tarjoilujaan kelpuuttaneet. Isäntäväki osoitti kyllä huomattavasti enemmän huomaavaisuutta teille kuin te heille.

Jos mä menisin perheineni johonkin viideksi päiväksi kyläilemään, niin itsestään selvää olisi että hankkisin vähintään puolet ruokatarpeista. Ja myös auttaisin ruuanlaitossa ja siivoamisessa. Jos meille ilmestyisi joku tuttavaperhe kylään viideksi päiväksi asenteella "ruokkikaa ja palvelkaa, niin me voidaan haukkua teidän tarjoilut" niin lentäisivät takuulla ulos viimeistään toisena päivänä. :D

[QUOTE="#¤"%%#¤#;24222331]Ai onko tämä ihan normaalikin käytäntö kutsua vieraita ja viedä heidät ravintolaan ja jokainen maksaa itse? Minä olen aina ajatellut jos minä ehdotan ravintola ruokailua niin minä myös maksan ruuat :O
Ja ainut jota sanoimme että me emme syö on nuo tassut, ne ei vaan maistu meidän perheelle.[/QUOTE]

no kai se perhe ajatteli että kun teille ei kelvannut edellisenäkään päivänä heidän maksamansa ja tekemänsä ruoka että mennään ravintolaan syömään niinn saatte sitten tilata ja syödä sitä mikä nyt sitten kelpaa. (ihme muuten ettei ravintolakin ollut jotenkin vääränlainen). ja todellakin, on TÄYSIN normaalia että jengit maksaa ravintolassa itse ruokansa.