Mistä voi pääkaupunkiseudulla ostaa Fuzzibunz kestovaipan?En halua netistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Mistä voi pääkaupunkiseudulla ostaa Fuzzibunz kestovaipan?En halua netistä. Mistään en löydä mitään myymälää.

Kävin jo Life-myymälässä Sellossa, joka mainostaa myyvänsä Fuzzibunz-kestovaippoja, mutta olivat lopettaneet niiden myynnin.

Olen ostanut aikaisemmin erään nettikaupan kautta, ja hain vaipat itse Helsingistä. Myyjällä siis on niitä vaippoja kotonaan.

Nyt katsoin sivua uudelleen, ja on näköjään lopettanut toimintansa.

[QUOTE="eräs";24225740]Eikös Ruohonjuuresta Kampista saa.
Tai sitten kts. esim. Pompoli[/QUOTE]

Olen siellä käynyt monta kertaa, enkä koskaan ole nähnyt kestovaippoja. Mielestäni olen kuullut, että lopettivat myynnin kokonaan.

Mutta jos jo huomenna käyttöön, niin eihän se mitään ime? Tai no, minusta fuzzit oli ihan syvältä muutenkin, jotta jos niihin on tykästynyt niin kai ne pesemättöminä on yks imevimmästä päästä....

Mutta jos jo huomenna käyttöön, niin eihän se mitään ime? Tai no, minusta fuzzit oli ihan syvältä muutenkin, jotta jos niihin on tykästynyt niin kai ne pesemättöminä on yks imevimmästä päästä....

Hmm. Fuzzi on TASKUVAIPPA, ei sen mitään kuulu imeäkään! Sisäpuolen kangas mikrofleeceä jonka taskoitus on päästää pisut läpi, siihen IMUUN minkä omistaja sinne itse laittaa... Ulkopuolella vaipassa on pul kosteussulkukangas....

Fuzzi on tasku, johon laitetaan imuja sisiään, Vaipan mukana voi ostaa fuzzin oman imun, itselläni käytössä mm mannamaan perhostaitot. Fuzzi EI ole kuori. Googlaa nyt vaikka Imse Vimse kuori niin ymmärrät mikä ero on taskulla ja kuorella. HUOH

ja jos fuzzin mikrokuituimuja olet vaipan mukana ostanut, niin ne kyllä imee ihan heti. Eri asia jos ostit esim Joey Bunzeja, joteka on hamppuia, niillä toki imukyky paranee mitä enempi pesuja takana.

Meillä fuzzit käytössä ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Erityisesti tykätään monipuolisista säädöistä, joita harvoissa yhdenkoon vaipoissa on. Imukyky ollut ihan ok, tosin kertakäyttövaippakaan ei meidän pisumaakarin käytössä kauhean pitkään riitä. Suhteutettuna siis siihen olen fuzzien imukykyyn ollut ihan tyytyväinen (laitan siis molemmat vaipan mukana tulleet insertit yhtäaikaa vaipan sisään).

Saiko ap mitään apua linkistä, jonka laitoin aikaisemmin?

Fuzzi on tasku, johon laitetaan imuja sisiään, Vaipan mukana voi ostaa fuzzin oman imun, itselläni käytössä mm mannamaan perhostaitot. Fuzzi EI ole kuori. Googlaa nyt vaikka Imse Vimse kuori niin ymmärrät mikä ero on taskulla ja kuorella. HUOH

Huoh itsellesi, oilkuviilausta keskiyön tapaan.En kuoreksi väittänytkään, vaan sanoin että kuoriosa. Voin selventää sanomalla tarkoittaneeni taskuvaipan taskullista kuoriosaa, päälliosaa, tai ihan miksi sitä nyt haluat nimittää. Suomenkielen sana "vaippa" yleisesti on asia joka peittää tai imee, tai tekee kumpaakin.

Ja joskus silloin alkuiaikoina jopa käytin noita fuzzin taskullisia kuoriosia pelkkinä kuorina, sitten kuun viitä ei tarvinnut pestä niin tiuhaan.

Ja miksi inhoan Fuzzeja? Kävivät todellan nopeasti pieniksi vaikka piti olla yhden koon, säädöt oli minusta heikot, hiukan yhdentekevät vaikka kuinka kummareita venytteli. Lisäksi mikroimut ei riittäneet edes sitä aikaa, mitä vaippa kokonsa puolesta meni (ja meillä vaippaa vaihdetaan usein).Istuivat huonosti ja alkuajan löysät tulivat aina jostain reunasta säätelyistä huolimatta. Kun vielä tietää että ne on tehty halpatyövoimalla huonoissa oloissa halvimmista mahdollisista raaka-aineista, päätin olla hauduttamatta pienen miehen persausta niissä sen pidempään.

Meillä fuzzit käytössä ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Erityisesti tykätään monipuolisista säädöistä, joita harvoissa yhdenkoon vaipoissa on. Imukyky ollut ihan ok, tosin kertakäyttövaippakaan ei meidän pisumaakarin käytössä kauhean pitkään riitä. Suhteutettuna siis siihen olen fuzzien imukykyyn ollut ihan tyytyväinen (laitan siis molemmat vaipan mukana tulleet insertit yhtäaikaa vaipan sisään).

Saiko ap mitään apua linkistä, jonka laitoin aikaisemmin?

Kiitos tuosta linkistä. Kävin heidän sivuillaan, mutta ei heillä Fuzzibunzzeja ollut.
Mäkin tosiaan haluan kokeilla tuota paljon mainostettua originaalia kestovaippaa, jota kaikki kehuu.

Ja miksi inhoan Fuzzeja? ... Kun vielä tietää että ne on tehty halpatyövoimalla huonoissa oloissa halvimmista mahdollisista raaka-aineista, päätin olla hauduttamatta pienen miehen persausta niissä sen pidempään.

Mistä TIEDÄT, että ne muka tehdään huonoissa olosuhteissa? Kaikilla meillä on tietnekin jonkinlainen käsitys hikipajoista Kiinassa, mutta Fuzzibunz mm. sivuillaan kyllä kertoo noudattavansa hyviä työolosuhteita.

Mä en nyt muista, missä tehtaassa tarkalleen fb-vaipat tehdään, mutta mulla on kyllä email-tuttavina monen ulkomaisen huippumerkin tehtaanjohtajat ja tiedän suunnilleen heidän oloistaan.

Hyvä jos tiedät, minä en tiedä. Perustan luuloni siihen, mitä voin tietää, eli kyseisen firman vakuutteluihin asiasta, joilla nyt ei ole suuremmin pohjaa USAsta kun puhutaan (siellä ei "harhaanjohtavaa marketointia" ole olemassakaan niin ei siitä voida rangaistakaan ellei joltain usalaiselta lähde henki), ja toisena ääripäänä ihmisoikeushippien yhtä epämääräiseen pärinään aiheesta. Kun nämä suhteuttaa siihen, että valmistusmaa on Kiina, on todennäköistä, että työolot ovat jotain ihan muuta kuin hyvät. Mutta hyvä jos tunnet tehtaanjohtajan, silloinhan asiassa ei ole ongelmaa.

Hyvä jos tiedät, minä en tiedä. Perustan luuloni siihen, mitä voin tietää, eli kyseisen firman vakuutteluihin asiasta, joilla nyt ei ole suuremmin pohjaa USAsta kun puhutaan (siellä ei "harhaanjohtavaa marketointia" ole olemassakaan niin ei siitä voida rangaistakaan ellei joltain usalaiselta lähde henki), ja toisena ääripäänä ihmisoikeushippien yhtä epämääräiseen pärinään aiheesta. Kun nämä suhteuttaa siihen, että valmistusmaa on Kiina, on todennäköistä, että työolot ovat jotain ihan muuta kuin hyvät. Mutta hyvä jos tunnet tehtaanjohtajan, silloinhan asiassa ei ole ongelmaa.

Kuten sanoin, en nyt muista missä tehtaassa fb:t valmistetaan, joten en osaa sanoa, olenko keskustellut heidän työoloistaan. Mulla vaan sattuu olemaan monia noita tehtaanjohtajia maililistalla, kun on sieltä itsekin hankintaa.

On muuten monella suomalaisella muullakin valmistajalla paljon sieltä hankintaa, vaikka asiakkaat luulevat vaippojen olevan suomalaisia ja suomessa valmistettuja. Vaipan alkuperäähän ei tarvitse nääs kertoa.

Jos alkuperä mainitaan, on sen oltava todellinen alkuperä, jossa vaippa on kasattu. Itse hankin lopulta suurimman osan luomupuuvillaisia aio:ja jotka oli tehty USAssa (silloinen asuinmaamme) kotiäidin ja muutaman ompelijattaren avustuksella. Osa on Australialaisia (BittiD'lish tai jotain sinnepäin) ja sitten on muutama jokeri (bumgenius, kauheita nekin, pari itsetehtyä, harsoja jne.). Bitit on ehdottomasti parhaita, niiden nimeen vannon vaikka on moni muukin ollut ihan toimiva. Fuzzit ei.

Meidän vanhemmat Fuzzit väittävät olevansa Made in USA, uudemmat Made in Turkey. Kai tuollaisella merkinnällä täytyy jotakin totuuspohjaa olla, vai olenko joutunut ihan täysin höplästä vedetyksi?

Vanhemmat taitaa ollakin USAlaisia, ja kuulemma Meksikosakin niitä tehtiin aikanaan (myös hyvin, hyvin kyseenalaisissa oloissa). Totuus lienee, että totuutta ei voi tietää tällä ruohonjuuritasolla. Epäilyttävä minusta on, ja kovin halpoja ja kun tuote on minusta vielä kertakaikkiaan huono, en sitä huolisi ilmaiseksikaan.

Nostelen tätä vielä. Etsin ihan muuta tietoa Bitti D´Lish -vaipasta, kun satuin huomaamaan että nimenomaan se valmistetaan Kiinassa. Työolosuhteista en osaa sanoa mitään, mutta eipä tuo näytä maailmalla olennaisesti Fuzzia enempää maksavan, joten tuskin sillä pienet kiinalaiskädet rikastumaan pääsevät.

En tosiaankaan yritä pakottaa ketään tykkäämään Fuzzista tai mistään muustakaan isosta vaippamerkistä, mutta kerrotaan nyt kuitenkin asia siltä varalta että joku eettisistä jutuista kiinnostunut vaippojen etsiskelijä sattuu vielä joskus tämän ketjun pariin etsiytymään.

Yhteistyössä