Krooniset selkäkivut ja raskaus. Mahdotonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Selästäni leikattu 2v sitten välilevyn pullistuma. kävelykyky palautui mutta krooniset kivut jäi. Pitkiä aikoja en pysty seisomaan tai istumaan, Seisominen ja kävely on vaikeampaa. Jos joutuu jaloillaan olemaan pitemmän aikaa selkä todella kipeä.
Kroonisiin kipuihin syön triptyliä ja toista lääkettä jonka nimeä en muista nyt. lisäksi minulla migreeni johon estolääkitys, ilman lääkkeitä kohtauksia useampia viikossa.

Mies tahtoisi lapsen kun yhteistä lasta meillä ei ole. minulla yksi lapsi. mutta raskaus pelottaa, kuinka selviän. Lääkäri oli leikkauksen jölkeen sitä mieltä että raskaus ihan mahdollinen. Mutta käykö niin että olen vuoteen vanki puolet raskaudesta?

Itselläni leikattiin kanssa pari vuotta ennen raskautta välilevy 2 kertaa. Kaikki kivut yms lähtivät ja raskauden aikanakaan ei mtn kipuja.

Mutta pohdin juurikin sitä kun kivut ja ongelmat jäi vaikka leikattiinkin, kuinka käy raskauden kanssa. uskaltaako kukaan edes arvata.
Mieheltäni leikattu välilevynpullistuma ja hänelle ei jäänyt mitään oireita, tekee ruumiillisesti raskasta työtä. itsellä menossa ammattikin vaihtoon selän takia.

Ei sitä voi tietää, joillekin ei raskaus aiheuta selkäkipuja ja joillekin aiheuttaa. Arpapeliä. Minä kuitenkaan en jättäisi lasta tekemättä silläkään uhalla että joutuu makaamaan puolet raskaudesta.

Yhteistyössä