"Mukava ravintolareissu"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympääntynyt ruokailija!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympääntynyt ruokailija!

Vieras
Meillä on tapana käydä joko kaksin tai lasten kanssa kerran viikossa ulkona syömässä. Nyt se on ollut vaikeampaa, kun palasin työelämään ja molemmilla kolmivuorotyö.
Päätettiin sitten lähteä aamuvuoron jälkeen 100 kilometrin päähän yhteen ihanaan ruokapaikkaan syömään. Tässä paikassa on myös alkoholioikeudet, joten ajateltiin, että mennään pieneen kapinettiin syömään ja saadaan olla rauhassa. Viereiseen pöytään tulee sitten perhe isovanhempien kanssa. Oli siinä mukava rupatella, kun ei kuule naapuripöydän penskojen huudon läpi mitään! Sen vielä kestää, mutta jossain vaiheessa tämä nuori äiti vetäisee rintansa esille, vauvan pöydälle ja alkaa siinä imettämään. Sitä seuraa tietenkin röyhtäytys ja mahtavat puklut pitkin lattioita, joita tarjoilijat sitten pyllivät siinä siivoamassa.
Kirjoituksen pointti on se, että kun me mennään lasten kanssa ulos, huolehditaan, että rintaa syövä on saanut ruokansa juuri tai käyn lastenhoitohuoneessa. Katsotaan myös sellainen aika, että lapset jaksavat, eikä viedä heitä väsyneinä ravintolaan. Myös paikka ja istumapaikka katsotaan sen mukaan, ettei "häiritä" muita.

Hei, hienoa kun pääsette noin usein ulos syömään. :) Minä tykkäisin myös, vain jotta ei tarvitsisi niin usein tehdä itse ruokaa. Luulen, että naapuripöydän rouvallekin se on ollut ihana asia, ehkä hän vaan ei ole yhtä harjaantunut ulkona kävijä. Mutta ehkä hänkin joskus pääsee niin usein ulos syömään, että oppii "tavoille". :)

"vieras" Musta puolipitkä tukka, normaalivartaloinen, kulmakoru... En osaa muuten selittää. Mutta sen lupaan, ettet kauaa sitä tissiäs mun pöydässä puristele :D

th_burp.gif

Mua taas se imetys ei häirii mut kakaroiden mekastusta en jaksa kuunnella. Ja muuten, mun muksu pukli vauvana kamalasti joten sitä ei tienny missä se lasti lensi vaikka ois ollu ruoasta jo aikaa. Muuten se kyl osas olla jo vauvana ravintolassa.

Mua häiritsee ainakin itteenikin jo muksun, siis omankin, meuhkaaminen ravintolassa ja teen kyllä sellasia temppuja et huh että saan sen pysymään hiljaa.. :D Ja siks en kärsi kyllä kuunnella muittenkaan mukuloita.. :ashamed: Meillä onneks toimii se kun pitää muksun suun täynnä ruokaa.. :D

Me oltiin sunnuntaina koko perhe ulkona syömässä, ja naapuripöydän n. 9 v lapsi piti sellaista meteliä että jos olisi mun muksu ollut kyseessä niin niskaperseotteella oltaisiin pihalle lähdetty. Pikkulapset on asia erikseen, mutta kun isompi lapsi pitää aivan älytöntä showta niin sellainen ärsyttää. No, me ei annettu sen pilata omaa ruokailuamme vaan oltiin jälleen kerran ylpeitä siitä että omat lapset osaa olla kauniisti, mutta kyllä siellä muutama todella vittuuntunut kommentti kuultiin.

Suosittelen käymään kohtuullisen arvokkaissa ravintoloissa, vaikka sitten vähän harvemmin. Niihin ei lapsiperheet yleensä eksy. Enään ikinä en mihinkään Rossoon tai muuhun perhehelvettiin mene syömään, palaa käpy alta sekunnin kun kakarat mekastaa joka paikassa. Kaikista helpoin onkin siis mennä sellaiseen paikkaan missä lapsiperheet eivät käy.

Ja mä en kyl ikinä nii tarkaan kattele raflassa ympärilleni että edes tietäsin kertoa ketä siellä on ja mitä kukin tekee. En edes niitä imettäjiä vaikka varmasti on osunu samaan ruokailuun. Ettekö te keskity omaan pöytäänne jotka valitatte siitä ja tästä ja tuosta mitä joku tekee toisessa pöydässä?

Mua häiritsee ainakin itteenikin jo muksun, siis omankin, meuhkaaminen ravintolassa ja teen kyllä sellasia temppuja et huh että saan sen pysymään hiljaa.. :D Ja siks en kärsi kyllä kuunnella muittenkaan mukuloita.. :ashamed: Meillä onneks toimii se kun pitää muksun suun täynnä ruokaa.. :D

En mäkään anna omani remuta ja yleensä se osaakin olla, jollei niin uhkaus pois lähdöstä lopettaa temput.

Käytiin miehen kanssa kahdestaan töistä päin ruokatunnilla syömässä... ja kuinkas ollakaan viereisestä kolmesta pöydästä tehttiin pitkä pöytä johon tupsahti kaksi naista ja noin kymmen alle 5 v. lasta... meteliä riitti :D

Me ei ikinä käydä rosson tapaisissa todellakin "perhehelveteissä"! Enkä söis halppisravintolan ruokaa vaikka maksettas. Haluan pihvini tuoreena, en pakkasesta mikrossa lämmitettynä :X

Ja mä en kyl ikinä nii tarkaan kattele raflassa ympärilleni että edes tietäsin kertoa ketä siellä on ja mitä kukin tekee. En edes niitä imettäjiä vaikka varmasti on osunu samaan ruokailuun. Ettekö te keskity omaan pöytäänne jotka valitatte siitä ja tästä ja tuosta mitä joku tekee toisessa pöydässä?

Kapinetissa ne pöydät on suht lähekkäin pienessä tilassa joten siinä ei voi olla huomaamatta jos joku oksentaa suunnilleen varpaille ja toinen lyö tissinsä sun nenän eteen. :D

[QUOTE="Aloittaja";24233994]Kapinetissa ne pöydät on suht lähekkäin pienessä tilassa joten siinä ei voi olla huomaamatta jos joku oksentaa suunnilleen varpaille ja toinen lyö tissinsä sun nenän eteen. :D[/QUOTE]

Sitte tuijotetaan tiukasti omaa lautasta :D Ehken mä sitten niin ahtaissa paikoissa oo ollu että väkisin ois pitäny kattoa muiden puuhia.

itse olen nyt imettävä äiti ja minulla kaksi isompaakin lasta. isompien kanssa ravintolarokailut sujuu jo hyvin kun ollaan harjoiteltu sitä ahkerasti ( tykkään syödä ravintoloissa ) vauvan kyllä syötän ennen lähtöä, mutta meidän vauva on ihan hirmu nälkäinen koko ajan. Siksi ei mennä minnekään luksusravintoloihin ja menen syrjäisimpään paikkaan imettämään ( en lyö tissiä pöydälle, vaan todella huomaamattomasti imetän ) ja jos huomaan jonkun tuijottavan niin siirryn kyllä pois ( tosin jos olen yksin liikenteessä 3 kanssa, niin se on todella vaikeaa jos isommat syö vielä ) Tosin kukaan ei ole vielä pahasti katsonut.

Hienot ravintolat on sitten erikseen. sinne en veisi edes isompia lapsia.

Yhteistyössä