On muuten ihan ***tanan viiminen kerta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
..kun minä asun paritalossa/taloyhtiössä/kerrostalossa/rivarissa.

Vajaa vuosi asuttu ja yhtä p*rkelettä ollut.

Seinä naapuri ei tervehdi, kerran olen hänbet nähnyt, silloin karjui suoraa huutoa, etten saa jättää autoa vieraspaikalle (tarkoituksena oli tehdä ensin pihasta lumityöt, enhän olisi edes ison vallin takaa päässyt pihaan). Toisen kerran huusi aidan takaa, että soittaa poliisit/palokunnan kun grillattiin. Meillä on siis pihassa muurattu pihagrilli, jossa todellakin saa grillata.

Kesän alussa tuli valituskirjelmä siitä, että pihaltamme on tullut vettä toisen naapurin pihalle. Vesiletkun liitin oli vähän löystynyt ja siitä tiputteli vettä. Mielestäni korrektimpaa olisi ollut tulla soittamaan vaikka ovikelloa, kun kirjoittaa A4 täyteen kirosanoja ja uhkailua.

Toissapäivänä koiramme karkasi (ensimmäistä kertaa) naapurin pihaan, oli reissussa ehkä 30 sekunttia yhteensä kun heti lähdimme hakemaan sitä pois sieltä. Pahoittelimme naapurille tapahtunutta ja kerroimme, että meillä on aidan rakennus kesken. Asia oli ok.
Eilen kuitenkin tämä naapuri tuli soittamaan ovikelloa ja karjumaan, että ampuu koiran, kun se seuraavan kerran näkee sen, kun se on laissa sallittua. Ilmoitti myös, että soittaa poliisit seuraavalla kerralla, kun meille tulee vieraita, jotka aina kaahaavat kovaa, kukaan muu ei kaahaa kuin meidän vieraat.

Jokunen viikko sitten uutisoitiin, että ihan tästä meidän läheltä oli löytyneet sudenraudat, kun joku pikkutyttö oli ulkoiluttanut koiraansa. Tuli vaan mieleen, ettei olis toi umpiluupäinen naapuri, joka ne raudat on sinne roudannut.

Alkaa todella riittämään tämä lähiöasuminen. Muutan seuraavalla kerralla umpimettään, onneksi siihen ei ole enää kuin vuosi. Täällä lähtee järki.

Ompas sattunut hankala naapuri : /
miksi vielä vuosi pitää asua?

Ollaan tehty sen verran remppaa, että saadaan todennäköisesti jonkin verran voittoa, kun myydään. Ei ole yksinkertaisesti varaa olla hyödyntämättä tuota asiaa, jos todella aiotaan isompi talo jostain kauempaa saada.

Ja todellakin olen itsekkin sitä mieltä, että koira ei saisi mennä naapurien pihaan. Mutta kun tämä todellakin oli ensimmäinen kerta, eikä mennyt 10 metriä lähemmäs edes koko taloa, niin todella ihmettelen.

Mä laittaisin kirjallisen valituksen isännöitsijälle. Vaikka harvoin tuostakaan mitään konkreettista apua on. Ainakin säästäisin kaikki naapurin kirjoittamat valitus-/vittuilu- ja uhkailikirjeet ja mielellään yrittäisin saada todistajia noille "tunteenpurkauksille"

[QUOTE="Ilona";24235987]Jos teidän koiran ampuisi, niin saisitte nostaa syytteen.[/QUOTE]

Taajamassa ei saa muutenkaan ammuskella, joten vaarallisesta aseen heiluttelusta tulisi vielä lisää rapsuja.

Mulla on ennen ollut ihanat naapurit, nyt tuntuu pesiytyneen pelkkiä munapäitä joukkoon.
Edellisellä viikolla oli myös "hauska" juttu. Taloyhtiön roskis oli ihan täynnä ja joku oli jättänyt roskapussinsa sinne niin, että linnut oli päässeet levittelemään.
Eräs rouva taloyhtiöstämme oli siivoamassa niitä roskia ja kun tulin kotiin, niin tuli rähjäämään siitä, että ne olivat meidän pussimme, jotka oli sinne levitelty. Pusseista kun oli löytynyt vauvan ruokaa, kakkapusseja, valmispitsoja yms. Kerroin, ettei meillä käytetä näistä mitään, mutta silti jankutti ja jankutti. Kuka viittii tönkiä toisten roskiksia??? Yök.
Tiedän kyllä, että on todella ärsyttävää, kun linnut levittelee roskat pitkin pihaa, sillä olen niitä useaan otteeseen itsekkin siivoillut.

Voit jo nyt soittaa asiasta poliisille, tai tehdä nettivinkin, niin sinuun ollaan yhteydessä. Luultavasti poliisi ottaa naapurisi ensin puhutteluun. Kannattaa toimia ennen kuin jotain sattuu oikeasti!

Itse olin samoista syistä yhteydessä poliisiin ja poliisi sanoi että heti jos tulee uudelleen pihalleni huutamaan/uhkailemaan, niin soitto 112 ja pitää sanoa ettei naapuri ole ensi kertaa asialla.

Yhteistyössä