Olipa yö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
Ensin äijä nukahti... siis hieno homma hänen kannaltaan, ei ole juurikaan saanut unta. Ja alkoi kuorsata niin, että korvatulpat JA kuulosuojaimet eivät riittäneet.

Yövarustukseni läpikn kuulin kolmen maissa yläkerrasta ääniä: Mossad opetti AlQaidalle thai-munakkaan tekoa. :headwall: "Tuli nälkä." IRA istuu sohvassa silmät ristissä ja vastustelee, kun lähetin takaisin sänkyyn. Lopulta nälkäkurjet saavat sapuskansa lapioitua ja kömpivät putkiinsa.

Minä jäin istumaan parvekkeen ovelle odottamaan lähestyvää ukkosrintamaa. Ulkona oli ylimaallisen kaunista! Salamat räiskyivät ja saatoin haistaa ne, ukkonen jyrisi niin, että se tuntui koko kropassa. Mahtavaa!! :heart:

Taisin leppyä ja unohtaa sekaisen keittiön ja oman unenpuutteeni ihaillessani ukonilmaa. Kuuden maissa kömmin sänkyyn, laitoin yövarustuksen päälleni ja torkahdin... IRA tuli tiedustelemaan mikä piuha on irti, kun telkkari ei toimi. Oletti lastenohjelmien alkavan... Lähetin tyypin sänkyynsä. Toisenkin kerran. Ja kolmannen. Lopulta nostin peitonkulmaa ja pyysin viereeni. Siihen tuo sitten nukahti.

Heräsin siihen, että talo tutisi... kallio, jonka päällä torppamme on, tärisi. Ja samaan aikaan jytisi ukkonen. Johonkin aivan lähelle oli mäjähtänyt salama. Ennen, kuin olin edes saanut silmiäni auki, huokasin ääneen: "toi tuntu hengityksessäkin..." Ja äijä totesi: "joo, siält voi tulla viäl hianoja, se tulee lähemmäs..."

Kävin vetämässä verhot sivuun makkarin ikkunasta ja ihailimme salamointia. Kunnes taas nukahdin. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuo oli ensimmäiseni tänä kesänä... ja malttamattomasti olin odotellut.

Tänne kun ukkonen tulee, se riehuu kauan ja upeasti. Kolmella puolella on järveä. Eli jos tänne ukkonen pääsee, ei ihan helpolla pääse pois. Ja on upeaa katseltavaa järven selällä. :)

Odotin tuohon pihaan osumaa, mutta ei tällä kertaa. Ehkä seuraavaksi sitten.

• Tykkää
Reactions: Viblsp-
Meiltä onneks menee yleensä kanssa ohi parin kilsan päästä... Ja oli sieltäkin jo ohi viiden pintaan. Siihen asti kesti tuon oman ukkoseni sekoilua nukkumapaikastaan. Kun ei voinut nukkua omassa sängyssä kun esikoinen (joka kuulee myös kun ruohonkorsi vinksahtaa tuulessa) änki poikkeuksellisesti viereen. Ja mä en antanut laittaa tuuletinta päälle (sit en ainakaan nuku) ja pistin vielä oven kiinni, vaikka ukkonen oli vielä varmaan kymmenen kilsan päässä (kun sen kuitenkin joutuis hetken päästä laittamaan). Niinpä hän lopulta päätyi mun viereen, omalle paikalleen, kun muka vierassänky on niin epämukava (huijaa, pelkää kuitenkin ukkosta). Sen toteamiseen vaan meni tunti.

Loppuyö meni aivan kuin pää puristuksessa, laskiessa etäisyyksiä. Ja esikoinen nukahti heti kun rytinä tuli lähelle =)

Piru kun mä vihaan ukonilmaa. Pitäisköhän käydä kattomassa onko naapuritalo vielä pystyssä tai savuaako siellä taas jotkut turpeet tai pusikot! Huh!

Alkuperäinen kirjoittaja teeäms;24236384:
Voi upeelta kuulostaa! mutta kuinka vanhoja lapsesi ovat ja sit nuo "nimet" esim. IRA 3v tms...

Nuorin, IRA on jo 8 v. Vanhin, Stasi, on 15 v. Ja nuo kaksi muuta, AlQaida ja Mossad sijoittuvat siihen välimaastoon. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24236381:
Meiltä onneks menee yleensä kanssa ohi parin kilsan päästä... Ja oli sieltäkin jo ohi viiden pintaan. Siihen asti kesti tuon oman ukkoseni sekoilua nukkumapaikastaan. Kun ei voinut nukkua omassa sängyssä kun esikoinen (joka kuulee myös kun ruohonkorsi vinksahtaa tuulessa) änki poikkeuksellisesti viereen. Ja mä en antanut laittaa tuuletinta päälle (sit en ainakaan nuku) ja pistin vielä oven kiinni, vaikka ukkonen oli vielä varmaan kymmenen kilsan päässä (kun sen kuitenkin joutuis hetken päästä laittamaan). Niinpä hän lopulta päätyi mun viereen, omalle paikalleen, kun muka vierassänky on niin epämukava (huijaa, pelkää kuitenkin ukkosta). Sen toteamiseen vaan meni tunti.

Loppuyö meni aivan kuin pää puristuksessa, laskiessa etäisyyksiä. Ja esikoinen nukahti heti kun rytinä tuli lähelle =)

Piru kun mä vihaan ukonilmaa. Pitäisköhän käydä kattomassa onko naapuritalo vielä pystyssä tai savuaako siellä taas jotkut turpeet tai pusikot! Huh!

Ei kannata jaksaa vihata ukonilmaa, ei se siitä muutu kuitenkaan. =) Äijäkään ei ole oppinut edes pelkäämään tai olemaan siitä huolissaan - paitsi ihanien elektroniikkavimpaintensa puolesta - vaikka on kolme kertaa salamalla nuijittu.

tai ehkä juuri siksi... :whistle:

Ei kannata jaksaa vihata ukonilmaa, ei se siitä muutu kuitenkaan. =) Äijäkään ei ole oppinut edes pelkäämään tai olemaan siitä huolissaan - paitsi ihanien elektroniikkavimpaintensa puolesta - vaikka on kolme kertaa salamalla nuijittu.

tai ehkä juuri siksi... :whistle:

En mä sitä vihaakaan, paitsi ollessani kotona. Jos oon jollakin muulla metsämökillä niin tykkään kyllä. Vaikka ei kai sitä enää tarttis pelätä kun vaihdatin pois viimeiset maadottamattomat pistorasiat ja on tää talo tässä kumminkin 159 vuotta pystyssä pysynyt. Ja hankin ukkossuojuksen jonka läpi saan koneeni ja antennit ja lisäksi pari irtokovalevyä varmuuskopiointiin, joista toisen pidän toisessa talossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24236441:
En mä sitä vihaakaan, paitsi ollessani kotona. Jos oon jollakin muulla metsämökillä niin tykkään kyllä. Vaikka ei kai sitä enää tarttis pelätä kun vaihdatin pois viimeiset maadottamattomat pistorasiat ja on tää talo tässä kumminkin 159 vuotta pystyssä pysynyt. Ja hankin ukkossuojuksen jonka läpi saan koneeni ja antennit ja lisäksi pari irtokovalevyä varmuuskopiointiin, joista toisen pidän toisessa talossa...

Kotonahan sitä on mukavinta seurata. ;)

Ukkossuojauksiin minäkin luotan... yksi kone kärvähti vuosia, vuosia sitten, mutta se opetti.

Olisikohan tulossa sinne suuntaan, Himadragoni?
Katselin ukkostutkaa Ukkostutkat Suomessa

Yleensä etelästä ja lounaasta tulevat menee salpausselkää pitkin Lohjalle ja räyhää siellä. Viimeinen korkein vuori on tossa parin kilsan päässä. Usein täällä on ihan selkeää, mutta sen takana palaa taloja. Kolmen mäen välissä ollaan. Tosi korkean mäen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24236515:
No toi on vanhan navetan vieressä eikä siihen vettäkään sada. Ja humala varmaan vie senkin vähän...

Joku väitti, että jos sen saa kerran siementämään, se pysyy maailman tappiin saakka. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24236624:
Hyvä! Sietääkin pysyä! Tosin tuo navetta varmaan kaadetaan tosta, ellei se itse kaadu, mutta hyvin joutaa olemaan paikoillansa.

Ja nappaa siemeniä talteen ja kylvä niin, että joka vuosi on kukkiva kasvi. Tuohan on kaksivuotinen ja kukkii toisena vuotenaan.

Voi että, Fifi itkee ulkona... pitänee lähteä lohduttamaan ja kävelyttämään pientä. :D

täällä jyrisee, mut ei välky... ÄRSYTTÄVÄÄ ja tutkan mukaan täällä pitäs isompiki ukkonen olla :O

Tuo on niin syvältä!!

Alkukesä täälläkin ollut tuollaista... lupaa, lupaa, vaan ei anna.

Nyt jyrisee vienosti vähän väliä, mutta ei ole välähdellyt tuntikausiin. Silti en toivoani suostu menettämään! Sähkötkin räpsyvät vähän... mutta tutkan mukaan parhaat jyrinät ovat loittonemassa.

Aloituksestasi ymmarsin ,etta salama majahti johonkin lahelle kotiasi, mutta eikos suomalainen salama majahtele maasta pilveen?

(Anteeski nyt tuo pilkun viilaaminen)

Keijusalamat eivät mäjähdä minnekään... siis maihin. Ja pallosalamat vain kelluvat. Ja oikeastihan salama purkautuu maasta ylös, mutta lopputulos on kuitenkin se, että maa tutajaa ja johonkin mäjähtää. ;)

Yhteistyössä