miksei saa suihkutella käynnissä olevan pesukoneen vieressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duffynen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

duffynen

Vieras
siis onko tämä joku sähköiskujuttu? ihan uusi kone on, suihkun vieressä (lähes alla ;)), samalla kun käyn itse suihkussa suihkuttelen myös koneen napeista ym pölyt pois oli kone käynnissä tai ei. koneen ollessa pois päältä rumpuun menee väkisinkin vettä (kansi auki), se ei liene vaarallista? ei ole tullut mieleenkään että konetta pitäisi jotenkin varoa?

Vesi johtaa hyvin sähköä. Sä seisot suihkussa vedessä ja samassa vesessä on osa pesukonetta mahdollisesti. Naps. Siinä se,ja olet ehdolla Darwin-palkinnon saajaksi.

"Sähköturvallisuus pesutiloissa

Vesi ja sähkö ovat yhdessä tappava yhdistelmä. Kylvyssä tai suihkussa ollessa, sähkölaitteet kannattaa pitää irti pistorasiasta, muuten lopputulos saattaa olla kuolettava. On hengenvaarallista kuivatella hiuksia hiustenkuivaajalla, kun rentoutuu kylvyssä. Sähkölaitteisiin ei myöskään kannata koskea aamusuihkun yhteydessä.

Myös jälkikäteen on oltava tarkkana. Pesutilan lattia kannattaa kuivata ennen kuin käyttää hiustenkuivaajaa. Sähkölaite tulee sijoittaa kylpyhuoneessa niin, ettei se voi vahingossakaan pudota veteen. Pistorasiaan liitetyssä sähkölaitteessa on aina jännite, vaikka sitä ei käytetäkään. "
http://www.tukes.fi/sahkoturvallisuus100/sts100/sahkoisku.html

oikestti pesukoneen ei trvitse ola kylppärilssä lainkaan. säilyy muutne kauemmin hyvänä kun on esim keittiössä tai vaan tilassa missä ei ole kosteuttaa, kuten kodinhoitohuone

no vaikka käyn suihkussa koneen päällä ollessa (kone n 2m päässä ja oon suihkuverhon takana) niin en kyl alkas suihkutella konetta itseään vedellä... nihkeelä pyyhin ne napit, pinnan jne sit muuten :)

[QUOTE="vieras";24238078]Pyykinpesukone keittiössä?

Juu ei kiitos.[/QUOTE]

näkee sellastakin, joissain pikkuyksiöissä jos ei oikeesti muualle mahdu niin laitetaan sinne keittokomeroon tms,puretaan vaan kaappitilaa eestä pois : DD

[QUOTE="vieras";24238197]Keittiössä?! Ootko sä suorittanut hygieniapassin?[/QUOTE]

voi kuule tää kylppärisssä koneen säilyttäminen on ihan yleistä muualla maailmassa. varsinkin jos on pieni kone. Eikä niitä likaisia vaatteita mihinkään tiskipöydälle tarvii laittaa. ja kotona ei tarviikkkaan olla sma hygienaitaso kuin laitoksessa

oikestti pesukoneen ei trvitse ola kylppärilssä lainkaan. säilyy muutne kauemmin hyvänä kun on esim keittiössä tai vaan tilassa missä ei ole kosteuttaa, kuten kodinhoitohuone

No ihan vesivahinkojen ehkäisemiseksi tykkään että pesukone on tilassa, jossa on kosteuseristykset ja lattiakaivo. Tiskikone on keittiössä ihan käytännön syiden vuoksi, pesukonetta en sinne halua. Lisäsyynä pesukoneen aiheuttama melu. Kodinhoitohuone olisi tosi jees, mutta valitettavasti sitä ei näissä vuokrakämpissä kovin usein ole.

Mitä ihmeellistä siinä on, että pyykinpesukone on keittiössä? Monissa asunnoissa olen tuollaisen ratkaisun nähnyt. Meilläkin oli pesukone aikoinaan kyökissä asuessamme 36m2 yksiössä Hgin kantakaupunkialueella. Mihin muualle sen koneen olisi sitten laittanut, kun kylpyhuone oli ehkä 2m2 ja tilavahko kantakaupunkikylppäriksi?

pitääkö töpselikin irrottaa vai riittääkö että on pois päältä? olen kuvitellut että nää oikosulut tms koskee lähinnä rikkinäisiä, vanhoja, huonokuntoisia koneita mutta ilmeisesti riski on sama uusissakin?

pitääkö töpselikin irrottaa vai riittääkö että on pois päältä? olen kuvitellut että nää oikosulut tms koskee lähinnä rikkinäisiä, vanhoja, huonokuntoisia koneita mutta ilmeisesti riski on sama uusissakin?

On on. tään asian muistan lukeneen yläasteen fysiikan kirjassa ettei märkänä kosketa eikä olla suihkussa pesukoneen lähellä/päällä ollessa.