Ihmettelen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksvaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksvaan"

Vieras
Tämä ei ole yleistys palstan perusteella, mutta väitän suomalaisten olevan aika kummallista kansaa. Liekö karut olot ja elot muokanneet meistä juroja jörriköitä, joiden tärkein tehtävä on ollut litistää kilpailija ja säilyä itse hengissä. Vai lieneekö meidät kasvatettu kateellisiksi ja epäsosiaalisiksi. Olen asunut pätkiä ulkomailla ja eron huomaa ihan oikeasti. Missään muualla en ole törmännyt semmoiseen ahdasmielisyyteen, kuin täällä.

Siis mistäköhän nyt ollaan kateellisia? Eikö kritiikkiä saa antaa mistään ilman, että saa kateusleiman otsaansa? Ärsyttää suomalaisten mollaaminen, ihan kuin ulkomailla asuminen tai reissaaminen toisi sinistä verta suoniin. Juu, matkailu takuulla avartaa, mutta turhan moni haluaa antaa itsestään sen kuvan, kuin olisi parempi, kuin "junttisuomalaiset", huokaaaauuuuus...

• Tykkää
Reactions: vicy
Yleensä mua vaan naurattaa nämä tällaiset aloitukset, mutta parin viime päivän tapahtumien ja luettujen juttujen perusteella en voi muuta sanoa kuin että no v***u niimpä!

Se johtuu siitä, miten täällä on ennen eletty. Syytä kirkkoa.

Suomalaiset ovat juntteja monessakin mielessä. Riippuu kyllä siitäkin että missä asuu Jos tummaihonen menee tuppukylään, pysähtyy kaikki suu auki mollottamaan. Ja tietenkään sieltä suusta ei saada mitään kohteliasta ulos.

Möllöttäminen hiljaa on juurikin osoitus suomalaisesta junttiudesta!

Suomalaiset ovat juntteja monessakin mielessä. Riippuu kyllä siitäkin että missä asuu Jos tummaihonen menee tuppukylään, pysähtyy kaikki suu auki mollottamaan. Ja tietenkään sieltä suusta ei saada mitään kohteliasta ulos.

Möllöttäminen hiljaa on juurikin osoitus suomalaisesta junttiudesta!

Möllöttäminen? Mitä sitten pitäisi tehdä? Hypätä juttelemaan jokaisen vastaantulijan kanssa ja kenties vaihtaa poskipusuja ja nauraa toisen jutuille kovaan ääneen? Itse olen epäsosiaalinen. Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen, mutta harvemmin aloitan keskustelua vieraiden kanssa, miksi pitäisi? En tunne vierasta, enkä haluakaan tuntea. Mun ulkona olemiseen on syy, esim. lasten leikkipuistoon vieminen, kaupassa käyminen tai vastaava. Hoidan sen, enkä jää höpötteleen turhanpäiväisiä.

Raskaana ollessani joku ihan tuikituntematon ihasteli vatsaani ja onnitteli ja HALASI. En tykännyt, tykkään omasta tilasta, en pidä siitä, että mua lääppii joku vieras. Liekö sitten ko. nainen ollut hakemassa sosiaalista luonnetta jostain ulkomailta. ;)

Ja tuskinpa enää ulkomaalaisia tuijotetaan suu auki, ellei kyseessä ole esim. vanhus, joka ei paljoa ulkona liiku...

Ai, mie kun oon luullu olevani sosiaalinen, ilonen ja positiivinen immeinen, enkä ole mielestäni ollu kateelinen ja juro, en mie kai sitten ookkaan. :eek: :D

Harrastavatko muun maalaiset ihmiset tätä oman maan ja sen kansalaisten mollaamista? Ainakin täällä Suomessa se tuntuu olevan enemmän kuin yleistä.
Se jos joku on nimittäin junttia.

Möllöttäminen? Mitä sitten pitäisi tehdä? Hypätä juttelemaan jokaisen vastaantulijan kanssa ja kenties vaihtaa poskipusuja ja nauraa toisen jutuille kovaan ääneen? Itse olen epäsosiaalinen. Tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen, mutta harvemmin aloitan keskustelua vieraiden kanssa, miksi pitäisi? En tunne vierasta, enkä haluakaan tuntea. Mun ulkona olemiseen on syy, esim. lasten leikkipuistoon vieminen, kaupassa käyminen tai vastaava. Hoidan sen, enkä jää höpötteleen turhanpäiväisiä.

Raskaana ollessani joku ihan tuikituntematon ihasteli vatsaani ja onnitteli ja HALASI. En tykännyt, tykkään omasta tilasta, en pidä siitä, että mua lääppii joku vieras. Liekö sitten ko. nainen ollut hakemassa sosiaalista luonnetta jostain ulkomailta. ;)

Ja tuskinpa enää ulkomaalaisia tuijotetaan suu auki, ellei kyseessä ole esim. vanhus, joka ei paljoa ulkona liiku...

Tuskinpa enää::. millä planeetalla sä elät? Tuskinpa enää kukaan suomessa polttaa ulkomaalaisten autoja, rikkoo heidän liikkeistään ikkunoita, huutelee kadulla ( kai sekin on parempi kun möllöttäminen )
Olen niin paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa työni puolesta, että kyllä! monesti hävettää olla suomalainen!!

[QUOTE="vieras";24238236]Harrastavatko muun maalaiset ihmiset tätä oman maan ja sen kansalaisten mollaamista? Ainakin täällä Suomessa se tuntuu olevan enemmän kuin yleistä.
Se jos joku on nimittäin junttia.[/QUOTE]

No typerää ainakin. Mutta ilmeisesti on junttisuomalaiset ja sitten luksussuomalaiset, eli ne, jotka ovat imeneet viisautta ja avomielisyyttä ulkomailta, tietenkin. ;)

[QUOTE="vieras";24238236]Harrastavatko muun maalaiset ihmiset tätä oman maan ja sen kansalaisten mollaamista? Ainakin täällä Suomessa se tuntuu olevan enemmän kuin yleistä.
Se jos joku on nimittäin junttia.[/QUOTE]

No niinpä! Ja Usassa pitkään asuneena voin sanoa, ettei Suomalaiset ole yhtään sen kummallisempia ja synkempiä kuin muutkaan.

No typerää ainakin. Mutta ilmeisesti on junttisuomalaiset ja sitten luksussuomalaiset, eli ne, jotka ovat imeneet viisautta ja avomielisyyttä ulkomailta, tietenkin. ;)

Näinpä. :D
Olen miettinyt että ketä ne junttisuomalaiset on koska kaikki suomalaiset mollaa junttisuomalaisia. Kukaan ei siis tunnustaudu sellaiseksi.

Sä ja mä ollaan varmaan sitten ne juntit. :D Ja pakko sanoa, mä olen ylpeä suomalaisuudestani. Suomalaiset on ihan omanlainen porukkansa, niin hyvässä kuin pahassa.

• Tykkää
Reactions: Viblsp-
Tuskinpa enää::. millä planeetalla sä elät? Tuskinpa enää kukaan suomessa polttaa ulkomaalaisten autoja, rikkoo heidän liikkeistään ikkunoita, huutelee kadulla ( kai sekin on parempi kun möllöttäminen )
Olen niin paljon tekemisissä ulkomaalaisten kanssa työni puolesta, että kyllä! monesti hävettää olla suomalainen!!

Puhuit suu auki tuijottamisesta, et tuollaisesta. Juu takuulla tapahtuu tuollaistakin, mutta sitten ei saa puhua tietenkään siitä, että ulkomaalaisetkin tekevät rikoksia, esim. raiskaavat. Jaa miksei? Koska a) suomalaisetkin tekevät rikoksia, se ilmeisesti hyvittää ulkomaalaisten tekemät rikokset ja b) tietenkin se on suomalaisten ahdasmielisten paskiaisten syytä, että ulkomaalaiset "eivät sopeudu" Suomeen.

Onko sun mielestä realistista odottaa, että jokainen suomalainen ottaa ulkomaalaiset ilomielin Suomeen asumaan? Entä luuletko, että rasismia vaikkapa ei löydy muualta kuin Suomesta? Vai onko nekin sitten juroja junttimaita? :rolleyes:

Siis olet sita mielta etta suomalaiset eivat ole "synkempia" kuin amerikkalaiset? Tahan en usko alkuunkaan, Usaan toki mahtuu populaa joka lahtoon mutta kylla perusilmapiiri on erittain positiivinen Suomeen verrattuna.

Jep. Sitä mieltä olen :). Kyllä ilmapiiri voi vaikuttaa positiivisemmalta...mutta se on aikalailla vain pintaa monen kohdalla.

Ja voi sitä rasismin määrää...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Puhuit suu auki tuijottamisesta, et tuollaisesta. Juu takuulla tapahtuu tuollaistakin, mutta sitten ei saa puhua tietenkään siitä, että ulkomaalaisetkin tekevät rikoksia, esim. raiskaavat. Jaa miksei? Koska a) suomalaisetkin tekevät rikoksia, se ilmeisesti hyvittää ulkomaalaisten tekemät rikokset ja b) tietenkin se on suomalaisten ahdasmielisten paskiaisten syytä, että ulkomaalaiset "eivät sopeudu" Suomeen.

Onko sun mielestä realistista odottaa, että jokainen suomalainen ottaa ulkomaalaiset ilomielin Suomeen asumaan? Entä luuletko, että rasismia vaikkapa ei löydy muualta kuin Suomesta? Vai onko nekin sitten juroja junttimaita? :rolleyes:

Niin puhuin ja puhun edelleen. Eka kerran vielä ymmärtää, jos tuppukylään menee tummaihonen, mutta kun se toistuu kerta toisensa jälkeen, on se junttiutta!! Nyt ei lähdetä taas odotetusti pohtimaan maailmanjaajuisia ongelmia, vaan pysytäänm tässä asiayhteydessä! Sulle lienee vaikeaa, ja mikäli sut oikein muistan niin olet myöntänyt olevasi rasisti.

Laita edes seuraavalla kerralla se suu kiinni!

Jep. Sitä mieltä olen :). Kyllä ilmapiiri voi vaikuttaa positiivisemmalta...mutta se on aikalailla vain pintaa monen kohdalla.

Minakin olen Usassa aikaani viettanyt ja olen kylla tasta eri mielta. Mutta... taalla lahempana Hollannissa ollaan oikeasti paljon positiivisempia kuin Suomessa, todella harvoin kuulee kenenkaan valittavan mistaan ja aina tuntuvat olevan iloisella paalla.

Itse aina ihmettelen suomalaisten erakoitumista, tykataan suojautua neljan seinan sisaan ja elama on vain yhta arkea ja rutiinia.

[QUOTE="heh";24238410]Eivät toki. Senhän huomaa jo otetuista valokuvista, missä amerikkalaisten hampaat loistaa hymystä kun taas jokainen suomalainen jurottaa ilman hymyn häivääkään[/QUOTE]

:D, mutta tokihan se on vain pintaa, oikeassa elamassa he ovat synkistelijoita niinkuin suomalaisetkin.

Mutta onko junttius aina huono asia? Mun mielestä on kiva käydä maailmalla, missä kaupan myyjätkin kysyy "mitä kuuluu?". Se on ihan kivaa, vaikka tiedänkin, ettei sitä myyjää kiinnosta palaneen puupennin vertaa, mitä mulle kuuluu. Ja kysymykseen kuuluu vastata "kiitos hyvää, entä itsellesi?", vaikka juuri olisit haudannut kaikki lähisukulaisesi ja sairastunut itse syöpään.

Esikoisen meksikolaisella puolisolla kesti hetken aikaa tajuta, että jos suomalaiselta kysyy "mitä kuuluu?", niin se suomalainen saattaa tosiaan ruveta kertomaan, mitä hänelle kuuluu. Ja hänen mielestään tämä on upea juttu, että suomalainen tarkoittaa kans, mitä sanoo, eikä puhe ole pelkkää small talkia. Ja että on sallittua olla hiljaakin, jos ei ole mitään sanottavaa.

Yhteistyössä