MIELIPITEITÄ rahatilanteeseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja askaps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

askaps

Vieras
Anoppini pitäisi maksaa yhden poikansa(19v.) velkoja, ja kysyy minulta 1000e lainaan! Hän lupasi maksaa takaisin että kuussa 3oo e! Eli annanko rahaa lainaan vai käskenkö hänen ottamaan pikavipin?! en tieädä mitä tehdä..apuja nopeasti!!! kiitos :)

Pitäiskö sen anopin antaa sen lapsensa aikuistua ja antaa ihan itte hoitaa mokansa? En lainaisi ja syyksi sanoisin juurikin sen että hoitakoon ite poika asiansa, oppiipa elämään eikä siihen että kyllä äiti huolehtii.

joo, mulle ei kerrota syytä mitä velat ovat.ilmeisesti huumevelkoja... eli uskon että pojalle käy jotain ellei maksa niitä tänään.! ja sitten jos sille tehäänkin jotain, ja mä en ole auttanu jne... tänään ne rahat on saatava kokoon. en todella tiedä mitä teen..

jos lähtisin lainaamaan, tekisin velkakirjan todistajineen. on niin nähty nämä lainaajat ja takaisinmaksut. mur. vaan ei voi pistää ku oman tyhmyyden piikkiin.

joo, mulle ei kerrota syytä mitä velat ovat.ilmeisesti huumevelkoja... eli uskon että pojalle käy jotain ellei maksa niitä tänään.! ja sitten jos sille tehäänkin jotain, ja mä en ole auttanu jne... tänään ne rahat on saatava kokoon. en todella tiedä mitä teen..

Kyllä mä tollasessa tilanteessa lainaisin.. ja pitäisin saarnani sit myöhemmin jos pitäisin.

Mielestäni ei ole sun asias. Kyseessä siis anoppi ja hänen poikansa eli sun miehen veli. Eikö sun nyt pitäis keskustella tästä sun miehes kans, että autatteko veljeä vai ette ja onko teillä siihen varaa.

sillon en lähtis millään maksamaan! jos poika huomaa äitinsä järjestävän asiansa on taas pian äitin kukkarolla. vaikka haluaisit auttaa ei lainaaminen ole mielestäni oikea ratkaisu.

Niin. En tiedä miten pidän saarnan 45 vuotiaalle anopilleni kun itse olen 23...kehtaanko vaan ruveta saneleen ehtoja miten toimitaan? Eli mikä se velkakirja olisi, miten teen sen?...minun pitäisi siirtää tilille ihan tunnin sisään rahat...

kato netistä kuukkelista velkakirja. sun nimi ja lainaajan nimi, allekirjoitukset, takaisinmaksusuunnitelma ja kaksi ulkopuolista todistajaa. antaa sulle mahdollisuuden periä velka takaisin oikeusteitse ja anopille viestin, että asia on vakava.
olet niin nuori, ei sun pitäis joutua tämmösiä miettimään. asia ei ole sinun vastuulla!

Okei kiitos! Teen kyllä vissinä velkakirjan!! En tiiä, saa koko ajan elää pelossa ettei meillekin tulla tekemään jotain, niin parasta on nyt sitten tieten maksaa!!! mieheni toivoo ettei tilannetta olisi ja että meiän ei tarvitsisi sekaantua, mutta se nyt tuntuu olevan ainut mahdollisuus. kysyin juuri nyt anopilta mielipidettä velkakirjaan.....

ohhoh.. no ehkä tollasessa tilanteessa olis paras auttaa jos vaan pystyy. mut toisaalta oppiiko se poika mitää jos sukulaiset aina makseleen sen huumevelat. noista narkkareisat ku ei kyllä tiedä, se tosiaan voi olla henki pois jos rahoja ei näy. anoppi-parka.. sääliks käy, huoli pojasta varmasti kova

ohhoh.. no ehkä tollasessa tilanteessa olis paras auttaa jos vaan pystyy. mut toisaalta oppiiko se poika mitää jos sukulaiset aina makseleen sen huumevelat. noista narkkareisat ku ei kyllä tiedä, se tosiaan voi olla henki pois jos rahoja ei näy. anoppi-parka.. sääliks käy, huoli pojasta varmasti kova

No anoppi lainaa niin kauan kuin saa, sitten onkin pojan velat jotain muuta kuin tonni, tuskinpa tälläkään hetkellä koko totuus on tuossa tonnissa, mutta poika saa sillä pari viikkoa lisää aikaa ettiä loput puuttuvat rahat.

[QUOTE="vieras";24247018]No anoppi lainaa niin kauan kuin saa, sitten onkin pojan velat jotain muuta kuin tonni, tuskinpa tälläkään hetkellä koko totuus on tuossa tonnissa, mutta poika saa sillä pari viikkoa lisää aikaa ettiä loput puuttuvat rahat.[/QUOTE]

Tai sitten se poika tarvitsee ne rahat omaan käyttöönsä, viikonloppu alkamassa. Oletteko miettineet sitä???

Joo, laitoin nyt rahat tilille! -Oli huono päätös tai ei, ainakin olen yrittänyt auttaa! mutta sanoin että olkoot viimeinen kerta kun äitiltänsä kysyy tuommoista, kun on itse omat ongerlmansa aiheuttanut. Anoppi sanoi asian olevan hyvin vakava ja aikoo tehdä mitä vain että poikansa pääsisi eroon,,mutta mitäpä sitä äitikään voi jos poika ei itse halua lopettaa...huh huh.. niin kiltti poika muuttui vuodessa aivan älyttömästi...eipä sitä ikinä tiiä mitä tapahtuu ja kenelle.

Uskon että rahat menivät oikeasti velkoihin(ainakin osa) koska miehen puhelin soi jatkuvasti yötäpäivää ja keskustelu on tiukkaa...mulle vaan ei kerrota totuutta! sanotaan jotain sinnepäin.......