Lapsen kaveri jäi kutsumatta synttäreille. Onko typerää kutsua joku ilta herkuttelemaan ihan muuten vaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Harmittaa, että laitoin rajan kaverimäärälle... Oli kuitenkin pakko, kun on sisarensa kanssa yhteiset juhlat niin molemmat saivat pyytää vain tietyn määrän kavereita.
Lapsi jätti kutsumatta yhden kaverinsa, koska "muut pitävät sitä outona" :( Onhan tämä kamu hieman omaperäinen, mutta ihan kiva tyyppi ja meillä käyttäytyy oikein hienosti.

Tämä kaveri oli meillä taas tänään ja lapseni oli sitten jotain selittänyt, että kun kutsua sai vain määrän X. Mulle tuli paha mieli tuon kaverin puolesta, vaikka asia on kuulema ihan ok. Ehdotin sitten myöhemmin omalleni, että jos pyydettäisi tuo kaveri joku ilta meille ihan muuten vaan ja laitettais herkkuja pöytään. Lapseni tuumasi, että joo, mutta lahjaa ei tietenkään tarvitse tuoda :)

Kiva idea, mutta keksikää juhlalle joku muu syy kuin synttärit. Pitäkää vaikka jotkut kissanristiäiset. Varjojuhlista tulee jotenkin ikävä olo, kun ne ovat korvikejuhla oikealle juhlalle.

Miltähän sinusta tuntuisi jos olisit se ainoa joka ei kaveriporukasta saisikaan kutsua...
Muistan kuinka en saanut kutsua naapuruston tytön synttäreille koska tuoleja ei ollut tarpeeksi... (oikeasti lapsen isä piti minua liian villinä). Tuntui tosi kurjalle, kuten varmaan arvaat. Kenties tämä "outo" kaveri tutustuisi muihinkin lapsiin jos pääsisi mukaan piireihin. Ulkopuolelle jääminen voi vaikuttaa itsetuntoon loppuelämäksi.

Samaa mieltä,kutsukaa ihmeessä mutta jollain toisella idealla kun synttärit.. Vaikka "viimeiset kesäherkuttelut" kesäloman lopulla ja sillon pöytään kaikkea kesäherkkua;mansikoita ja muita kesämarjoja,herneitä,jäätelöä,lettuja,..

[QUOTE="vieras";24248301]Kiva idea, mutta keksikää juhlalle joku muu syy kuin synttärit. Pitäkää vaikka jotkut kissanristiäiset. Varjojuhlista tulee jotenkin ikävä olo, kun ne ovat korvikejuhla oikealle juhlalle.[/QUOTE]

Tarkoitus ei tietenkään olisi synttäriden varjojuhlat, vaan se että lapset olisivat yhdessä, leikkisivät ja herkuttelisivat :) Vaikka leffa-ilta?

[QUOTE="villi";24248356]Miltähän sinusta tuntuisi jos olisit se ainoa joka ei kaveriporukasta saisikaan kutsua...[/QUOTE]

Tiedän miltä se tuntuu ja ehkä juuri siksi asia alkoi kovasti harmittaa.

Mulle tuli myös paha mieli tuosta :( Olen hirveän herkkä säälimään ihmisiä.

Pitäkää ihmeessä jotkut pienet kemut ? Koulunalkajaiset ? Tai kesän loppumisen bileet ? Kutsukaa toki muitakin sitten kun pelkästään tämä "erilainen" tyttö... :)

[QUOTE="vieras";24248351]ei kai yksi lisää juhlissa paljoa ole...tuli mullekkin tytön puolesta pahamieli.[/QUOTE]

No niinpä. Miksei tuota yhtä vielä olisi voinut kutsua, jos käyttäytyykin hyvin? Ei yksi vieras lisää niin paljon tilaa vie.

Harmittaa, että laitoin rajan kaverimäärälle... Oli kuitenkin pakko, kun on sisarensa kanssa yhteiset juhlat niin molemmat saivat pyytää vain tietyn määrän kavereita.
Lapsi jätti kutsumatta yhden kaverinsa, koska "muut pitävät sitä outona" :( Onhan tämä kamu hieman omaperäinen, mutta ihan kiva tyyppi ja meillä käyttäytyy oikein hienosti.

Tämä kaveri oli meillä taas tänään ja lapseni oli sitten jotain selittänyt, että kun kutsua sai vain määrän X. Mulle tuli paha mieli tuon kaverin puolesta, vaikka asia on kuulema ihan ok. Ehdotin sitten myöhemmin omalleni, että jos pyydettäisi tuo kaveri joku ilta meille ihan muuten vaan ja laitettais herkkuja pöytään. Lapseni tuumasi, että joo, mutta lahjaa ei tietenkään tarvitse tuoda :)

on siinäkin äiti, jättää yhden pyytämättä. vois verrata koulukiusaamiseen.

ja ihmetellään miksi lapset kiusaa ja syrjii...minusta olisi just hyvä uskaltaa kutsua muiden mielipiteestä huolimatta.Ihmiset pitäisi hyväksyä sellasina kun ne on :)

[QUOTE="vieras";24248406]Kesäloman lopettajaiset olisivat hyvä juhlan aihe.[/QUOTE]

Mun mielestä taas todella ankea juhlan aihe. Vähän sama, kuin juhlisi iloisesti sitä kun koira kuoli.
Kesä loppuu, aurinko ei paista, tulee pimeä ja lapsilla varsinkin kesän loppuminen tarkoittaa arkisen aherruksen alkamista. Muistan itse, miten haikeaa aikaa ne kesäloman viimeiset päivät silloin lapsena oli, kun piti taas palata koulun penkille. Siinäpä juhlan aihetta kerrakseen.

[QUOTE="moi";24248420]on siinäkin äiti, jättää yhden pyytämättä. vois verrata koulukiusaamiseen.[/QUOTE]

Toisaalta, johonkin se rajakin täytyy vetää... ei meidän tiloihin koko luokka mahdu ;)

Ja äitinä en jättänyt ketään kutsumatta, lapsi sai itse päättää vieraansa ja tämä kaveri nyt jäi tällä kertaa top5:n ulkopuolelle.

Mun mielestä taas todella ankea juhlan aihe. Vähän sama, kuin juhlisi iloisesti sitä kun koira kuoli.
Kesä loppuu, aurinko ei paista, tulee pimeä ja lapsilla varsinkin kesän loppuminen tarkoittaa arkisen aherruksen alkamista. Muistan itse, miten haikeaa aikaa ne kesäloman viimeiset päivät silloin lapsena oli, kun piti taas palata koulun penkille. Siinäpä juhlan aihetta kerrakseen.
Minusta onkin aina ollut kiva, kun koulu alkaa :) Ei ollenkaan ankeaa.

Toisaalta, johonkin se rajakin täytyy vetää... ei meidän tiloihin koko luokka mahdu ;)

Ymmärrän että tilat on rajalliset, mutta YKSI lapsi? Sen ymmärtäisin, jos kolme tai neljä ei niin läheistä kaveria jätettäisiin kutsumatta tilan puutteen vuoksi, mutta yksi lapsi ei vie kovin paljon tilaa. Jos sää on hyvä, niin lapsethan voivat kaiken lisäksi olla osan ajasta ulkona. On ikävää olla se yksi ja ainoa, jota ei kutsuta. Sitä paitsi, oletko varma, että kaikki kutsutut pääsevät? Jos yksikin jättää tulematta, niin sittenhän teillä ilmeisesti olisi tilaa?

Yhteistyössä