Naapuri kyttää menemisiäni ja kyselee kuka hoitaa lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Olen kotona kaksivuotiaan kanssa, näillä näkymin kunnes lapsi täyttää 3 vuotta, ehkä pidempäänkin. Käyn 1-2 krt viikossa iltaisin harrastamassa, jolloin mies on lapsen kanssa. Tai isovanhempi, silloin kun mies on illalla töissä.

Naapurin noin 50-60 v. nainen on ottanut asiakseen kytätä usein kun lähden harrastukseni pariin. Kaksi kertaa hän on ollut pihalla kun lähden, ja kysynyt minne menen. Ekalla kerralla kysyi lisäksi että huolehtiiko mieheni lapsestani kun minä olen poissa. Tokalla kerralla kysyi, minne sitä ollaan noin hienona menossa. ( Siis ihan normaaleissa vaatteissa olin, ja ilman meikkiä) Sen lisäksi hän katsoo usein minua ikkunasta kun lähden, ja menee piiloon kun huomaa että katson.

Minusta tämä kyttääminen tuntuu pahalta. Mitenhän sen saisi loppumaan?

Niin, ettet huomioi naista ollenkaan. Voi hymyillä kuin vajaaälyiselle, mutta missään nimessä et vastaa mistään. Jos vastaat tai selität jotakin, niin annat kuvan kuin hänellä olisi oikeus valvoa sinua. Ja yritä muutenkin olla vähän jämäkämpi ja vähemmän herkkä kaikkia hulluja kohtaan. Sellainen lietsoo erikoisia ihmisiä.

Kun näet akan taas katsovan ikkunasta, mene hänen ovelleen ja sano näin: "Huomasin sinun katsovan taas ikkunasta ja vahtivan menemisiäni. Sinun ei tarvitse olla huolissasi meidän lapsesta, sillä mieheni vahtii sitä sillä aikaa kun olen poissa. Minullakin on oikeus harrastaa ja tehdä muutakin kuin olla vain lapseni kanssa kotona. Lapsella on oikein hyvä isä, joka voi välillä huolehtia hänestä."

Jos ei ole pokkaa mennä sanomaan kaikkea tuota, niin kirjoita kirje, jossa kerrot ystävälliseen sävyyn, ettei naapurilla ole syytä huoleen lapsenne takia. Luulisi naapurin naisen nolostuvan sopivasti. :D

Tervehdit vaan kohteliaasti kun tapaatte mutta muuta et sano. Jos utelee kuka hoitaa lasta, niin sanot vaan että hyvässä hoidossa on. Jos kyselee minne menet sanot et sano mitään, tai korkeintaan jotain epämääräistä esim. "asioille". eiköhän se kyttääminen lopu jos ei susta mitään irti saa

[QUOTE="vieras";24249453]Tervehdit vaan kohteliaasti kun tapaatte mutta muuta et sano. Jos utelee kuka hoitaa lasta, niin sanot vaan että hyvässä hoidossa on. Jos kyselee minne menet sanot et sano mitään, tai korkeintaan jotain epämääräistä esim. "asioille". eiköhän se kyttääminen lopu jos ei susta mitään irti saa[/QUOTE]

Joo en ole kertonutkaan menoistani, kuin tuohon tyyliin, epämääräisesti.

Kun näet akan taas katsovan ikkunasta, mene hänen ovelleen ja sano näin: "Huomasin sinun katsovan taas ikkunasta ja vahtivan menemisiäni. Sinun ei tarvitse olla huolissasi meidän lapsesta, sillä mieheni vahtii sitä sillä aikaa kun olen poissa. Minullakin on oikeus harrastaa ja tehdä muutakin kuin olla vain lapseni kanssa kotona. Lapsella on oikein hyvä isä, joka voi välillä huolehtia hänestä."

Jos ei ole pokkaa mennä sanomaan kaikkea tuota, niin kirjoita kirje, jossa kerrot ystävälliseen sävyyn, ettei naapurilla ole syytä huoleen lapsenne takia. Luulisi naapurin naisen nolostuvan sopivasti. :D
No juu ei todellakaan.

[QUOTE="a p";24249456]Joo en ole kertonutkaan menoistani, kuin tuohon tyyliin, epämääräisesti.[/QUOTE]
Jos ei ole auttanut, niin sitten pitää lopettaa tuokin.

Meillä on liuta samanlaisia naapureita.. Aina kyselee mihin menen yksin ja missä lapseni on ja pärjääkö hän. Tänään poika (5v) lähti yhdeksi yöksi pois.. kummien ja mummin kanssa puuhamaan reissulle. Hyvä ettei naapurin mummot tullut ovesta läpi utelemaan, miten päästän lapsen pois yms.

Tää oli hyvä.

No ei todellakaan kannata! Silloin naapurillasi olisi kirjallinen todiste siitä, miten omituinen ap on, kun kirjoittelee kirjeitä naapurilleen:O

Hullu käytös on parasta sivuuttaa mahdollisimman neutraalisti, niin että toisen kiinnostus ei pysy yllä.

[QUOTE="ansk";24249580]No ei todellakaan kannata! Silloin naapurillasi olisi kirjallinen todiste siitä, miten omituinen ap on, kun kirjoittelee kirjeitä naapurilleen:O

Hullu käytös on parasta sivuuttaa mahdollisimman neutraalisti, niin että toisen kiinnostus ei pysy yllä.[/QUOTE]
Nimenomaan :D. Että onpa ap hämärä tyyppi, kun selittelykirjeen sepusti, kun minä vaan joskus huvikseen kysyin, että mihin olet menossa. Aivan käsittämättömän typerä neuvo.

Mä oon joskus omaan vi**** seen tapaani sanonut, että hirveet jurrit menen vetämään ja kai se jonkun kanssa on :) sen kun soittaa ls, kun meillä ei ole salattavaa sekä baarissakin nykyään käydään joku puolen vuoden välein :D

Hankala tilanne. Nykyään on lastensuojeluilmon paikka kun elät tavallista arkea eli ihan normaalia elämää naapureista välittämättä ja jos oletkin tekemisissä naapureiden kanssa ja silloinkin normaalia elämää eläen, siitäkin voidaan tehdä ilmoitus lastensuojeluun.

Mä en kestäisi tuollaista kyttäämistä päivääkään, vaan muuttaisin muualle ja selvittäisin etukäteen tarkasti millaisia ihmisiä talossa on.