P
pakko
Vieras
Olin ajatellut hoitaa lapset kotona 3-vuotiaaksi. No aloin sitten odottamaan kaksosia ja laitoin esikoisen vähän alle 2v:nä hoitoon pph:lle puolipäivähoitoon loppuraskauden ajaksi, mikä osoittautui hyväksi ratkaisuksi (en olisi pystynyt enää itse hoitamaan siinä vaiheessa, iltapäivisin oli sitten sukulaisia apuna). Oli hoidossa kaksosten syntymän jälkeen vielä 1,5 kk, mutta nyt on "kesälomalla". Mies on ollut kaksosten syntymän jälkeen koko ajan kotona, mutta menee syksyllä töihin taas, joten esikoinen täytyy laittaa taas hoitoon, mutta tämä pph menee muihin hommiin, joten hoitopaikan vaihdos on edessä. Tämä arki on aikamoista kaaosta välillä, vaikka on kaksi aikuista kotona, enkä mitenkään pysty hoitamaan kaikkia lapsia kotona yksin koko päivää. Kenellekään ei riitä aika, vauvat joutuu odottamaan ihan liian kauan, että itkuun vastataan ja esikoisen kanssa ei pysty yhtään rauhassa tekemään mitään.
Nyt meille on sitten tarjottu päiväkotipaikkaa. Ryhmässä on kerralla yleensä paikalla 10-12 lasta ja kolme hoitajaa. Mut ku mä en haluu laittaa lasta sinne.
Ihan liian pieni mun mielestä ja temperamentin tietäen illat tulisi olemaan yhtä kiukkua stressaavan päivän jälkeen. Luultavasti joutuisi olemaan hoidossa ainakin välipala-aikaan asti, riippuu vähän miltä siinä vaiheessa tuntuu, että onnistuisiko olla iltapäivät kaikkien kolmen kanssa.
Huomenna pitäis mennä tutustumaan sinne päiväkotiin ja mulla on valmiiks jo kamalat ennakko-oletukset koko paikasta.
Sanokaa nyt joku, että se voi mennä ihan hyvinkin!
Tai voi olla, että odotellaan vielä, jos vapautuisi joku muu paikka... Meillä ei oo sinänsä kiire, kunhan nyt viimeistään ennen miehen töihinmenoa syyskuussa hyvä paikka löytyis.
Nyt meille on sitten tarjottu päiväkotipaikkaa. Ryhmässä on kerralla yleensä paikalla 10-12 lasta ja kolme hoitajaa. Mut ku mä en haluu laittaa lasta sinne.
Huomenna pitäis mennä tutustumaan sinne päiväkotiin ja mulla on valmiiks jo kamalat ennakko-oletukset koko paikasta.