Sadesuojan käyttö helteillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Olen nyt tänä kesänä kiinnittänyt huomiota kun vanhemmat käyttää sadesuojaa vaunuissa ja yleensä sadesuoja on vielä vedetty kiinni asti :O
Eikö ihmiset tajua että jo 25 asteen helteellä lämpötila vaunuissa nousee jopa neljäänkymmeneen!!!
Jos tietenkin haluaa tappaa lapsensa lämpöhalvaukseen, niin mikäs siinä...
Kannattaa kokeilla (ilman lasta) Laittaa lämpömittari sinne vaunuihin ja sadesuoja päälle, kuinka nopeasti ne lämmöt oikeesti nousee.

Jos koirien jättäminen autoon on laitonta, niin miksi tää ei oo, miksi neuvoloissa ei jankuteta helteen vaaroista ja mihin he*******n se ihmisten maalaisjärki on kadonnu??

Minä olen kiinnittänyt samaan huomiota. Tänä kesänä on tullut todella monet vaunut vastaan joissa sadesuoja päällä. Miehelle asiaa ihmettelin pari viikkoa sitten. Harsoa meilläkin käytetään, se ei mielestäni lämpöä vaunuissa nosta.

Minäkin olen huolissani, missä ihmeessä olet tuollaista nähnyt, koska minä en ole edes nähnyt sadesuojia rattaissa vähään aikaan..

En minäkään, en edes sateella. Yks vaunumyyjä just tuumi, että nykyään on laitettava sadesuoja vaunujen kaupanpäälisiksi, kun ei niitä kukaan osta, nykyvaunut kun sietävät itsessään sitä vettä niin hyvin.

[QUOTE="vieras";24295113]Ihan sama pätee kun harso on edessä, läpötila nousee.[/QUOTE]

juurikin näin, testattu on. En todellakaan laittaisi edes tuota harsoa, ihan oikea itikkasuojakin on keksitty vaunuun ja on taatusti esteettisemmän näköinenkin kuin tuommoinen kummallinen harso-pyykkipoikaviritys

[QUOTE="vieras";24295239]En minäkään, en edes sateella. Yks vaunumyyjä just tuumi, että nykyään on laitettava sadesuoja vaunujen kaupanpäälisiksi, kun ei niitä kukaan osta, nykyvaunut kun sietävät itsessään sitä vettä niin hyvin.[/QUOTE]

Niinpä, syksyllä ja keväällä kun oli viileää ilmaa ja sadetta niitä näkyi käytössä, mutta ei todellakaan hetkeen.

[QUOTE="vieras";24295243]juurikin näin, testattu on. En todellakaan laittaisi edes tuota harsoa, ihan oikea itikkasuojakin on keksitty vaunuun ja on taatusti esteettisemmän näköinenkin kuin tuommoinen kummallinen harso-pyykkipoikaviritys[/QUOTE]

Harson ja itikkasuojan tarkoitus on ihan eri, harsolla kun suojataan auringolta, ei ötököiltä. Ja meillä ainakin itikkasuoja on musta, joten se kyllä nostaa lämpötilaa paljon enemmän kuin ohut valkoinen harso.

Yhteistyössä