no jos sinusta tuntuu että selviät abortin kanssa, niin sitten sekin on ihan hyvä vaihtoehto.
täällä kaikki hehkuttaa sen puolesta että pärjäät, äitiys on niin kivaa.
kerron vähän omasta elämästäni, esikoisen kanssa.
olin jo 22 kun hän syntyi,hän oli haluttu/suunniteltu, seurustelin lapsen isän kanssa,puhuimme naimisiin menosta yms. asuimme yhdessä. olin 4kuulla raskaana kun mies riidan päätteeksi lähti(edellisenä iltana oli puhunut naimisiin menosta), olin supistusherkkä hän jätti minut yksin isokokoisen 5kk saksanpaimenkoiran kanssa, talviliukkailla. eikä mulla ollut sillä paikakkunnalla ketään tuttua. siellä sit itkin koko viikonlopun lähes yhtämittaan,en saanut syötyä mitään,laihduin. maanantaina oli neuvola ja paino -2kg edellsiestä kerrasta.
no lopulta jäin yksin lapsen kanssa joka oli kaikke amuuta kuin helppo! hän heräili 1v 10,joka yö(3-12KERTAA YÖSSÄ) saattoi valvoa yöllä tunteja vielä useamman kk ikäisenä, päivällä nukkui 10-15min kerralla. koko ajan piti olla kantamassa,hän ei viihtynyt ikinä missään itsekseen. suihkussa käynnit,omat syömiset ruuan laitot kaikki oli pirun hankalaa.
rattaissa ei viihtynyt ikinä! eka kauppareissu sujui vasta 5vuotiaana kunnolla,nyt hän on 7vuotias edelleen hyvin haastava,edelleen hankalaa yleisillä paikoilla,kaupassa, kotona,päiväkodissa. niin hänellä on adhd+aistiyliherkkyyksiä. ja varmaan muutakin selviää kun lisää saa tutkimuksia.
kaikenkaikkiaan en ikinä olisi uskonut lapsen kanssa elämistä näin hankalaksi.
ap:n lapsikin saattaisi olla tälläinen, ei olekkaan enään helppoa,itsekkin olin yh lapsen ekat 3vuotta,olin silloin niin väsynyt ettei sitä lapseton tai helpon lapsen äiti edes tajua.
hänellä ei suju vielä nykyäänkään siirtymätilanteet,ei ruokapöydässä olo,ei juuri mikään.
kun taas nuorempi lapsemme joka on 3v selvittää ihan helposti kaikki siirtymätilanteet,kaupassa nätisti oleminen sujuu, voin käydä hänen kanssa vaikka vaate ostoksilla,tai olla 40min ruokaostoksilla. isomman kanssa maks 10min kauppareissu onnistuu.
mä en lähtisi MISTÄÄN HINNASTA YKSINHUOLTAJAKSI! se oli kamalinta aikaa elämässäni, seurana vain vaativa vauva,sittenmin taapero. kaikki kaveritkin lähti, olin vaan kotona kaksin pienen kanssa, kunnes vahingossa lapsen ollessa 1vuoden ikäinen löysin mll perhekavilan,ah sitä onnea,aikuisia ihmisiä!
onneksi nykyään on ihana mies