Osuuspankin avainlukulista kuluu, vaikka vain kirjautuu palveluun???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan huomannut, että avainlukulistasta vähenee ne luvut, vaikka vain kirjautuu sinne palveluun ilman, että laittaa sitä avainlukulistan numeroa? Olen ihmetellyt, että miten mulla joskus näyttää aivan eri lukua kuin viimeksi, niin nyt tajusin kokeilla että vain kirjauduin tunnuksilla, en laittanut avainlukulistan numeroa, kirjauduin ulos. Kun uudelleenkirjauduin sisään, niin oli yksi avainlukulistan numero vähemmän, vaikka en ollut laittanut sitä siihen... ilmeisesti myös saldon kuuntelu puhelimitse kuluttaa niitä, vaikka siinä ei lukua laitetakaan.

Huomasin tämän kun olin maksamassa verkkomaksulla ja sitten minun pitikin tarkistaa sieltä kaupan sivulta yksi juttu, menin sitten uudestaan maksamaan, niin olikin vähemmän niitä avainlukulistan numeroja jäljellä ja niitä oli silloin muutenkin niin vähän... mun mielestä tuo on kyllä huono systeemi.

[QUOTE="vieras";24313189]Miksi vain kirjautua ja saahan sen aina uuden listan. Eli mikä ongelmana?[/QUOTE]

Niin, no joskus tulee tilanne (kuten edellä mainitsin) että tuleekin tarvetta esim. peruuttaa sisäänkirjautuminen, niin en ymmärrä miksi sen takia pitää niitä avainlukulistan numeroita kuluttaa.

Kai se on joku turvallisuus juttu samalla tyylillä kun istunto vanhenee jos ei tee mitään vähään aikaan, ja silloinkin täytyy jo ottaa uusi avainluku.

[QUOTE="vieras";24313217]Niin, no joskus tulee tilanne (kuten edellä mainitsin) että tuleekin tarvetta esim. peruuttaa sisäänkirjautuminen, niin en ymmärrä miksi sen takia pitää niitä avainlukulistan numeroita kuluttaa.[/QUOTE]

Tuollainen tilanne tulee varmaan harvoin ja mä en ainakaan säästele niitä numeroita, mutta ymmärrän, että joillain on tarve säästää asiassa kuin asiassa.

Mut siis ihan oikeesti, sen uuden listan saa aina ilmaseksi.

Yhteistyössä