Miten mahdollista? Mies sanoo, että olen tiukka ja silti välillä lirahtaa housuun (pidätysongelmia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öh

Vieras
Kaksi lasta olen synnyttänyt ja itsestä tuntuu, että on jotain laskeumaa tuolla alapäässä. Välillä tuntuu, että virtsan pidätyskyky on tosi heikko. Jumppailen säännöllisen epäsäännöllisesti alapään lihaksia. Mies on kuitenkin sanonut, että miten voin olla näin tiukka vielä kahden lapsen jälkeen. En ole ikinä häneltä kysellyt asiasta, ihan itse spontaanisti on sanonut. Ja on vielä tyyppiä, joka varmasti sanoo asiat suoraan. Eli saattaisi ihan hyvin sanoakin jos hänen mielestään olen löystynyt... Eli mua vaan ihmetyttää miten voi olla, että miehestä tunnun tiukalta ja kuitenkin on tuota pidätyskyvyn puutetta. Eikö nämä asiat ole yhteydessä toisiinsa?

Sama vika täällä. =) Mies sanoo tiukaksi (ja ei, en oo kysynyt, mutta on sanonut) ja samaa ihmetelly, että kahden jälkeen voi vielä tuntua siltä.

Mutta lirahtaa voi mullakin eikä noi lihakset todistettavasti ole entisensä. Jotenkin itsestä tuntuu, et jotain laskeumaakin on. Joten oon miettiny, voisko paikkojen laskeutuminen vaikuttaa siihen, että tuntuu tiukemmalta, vaikka ei lihakset olekaan kunnossa.

[QUOTE="hei";24320809]Sama vika täällä. =) Mies sanoo tiukaksi (ja ei, en oo kysynyt, mutta on sanonut) ja samaa ihmetelly, että kahden jälkeen voi vielä tuntua siltä.

Mutta lirahtaa voi mullakin eikä noi lihakset todistettavasti ole entisensä. Jotenkin itsestä tuntuu, et jotain laskeumaakin on. Joten oon miettiny, voisko paikkojen laskeutuminen vaikuttaa siihen, että tuntuu tiukemmalta, vaikka ei lihakset olekaan kunnossa.[/QUOTE]

Kohtalotoveri :) Tuota minäkin olen miettinyt, että ehkä tuntuu tiukalta vain tuon laskeuman vuoksi. En ole viitsinyt mieheltä kysyä, että tunnunko hänestä erilaiselta ts. tunteeko hän laskeuman. Pitää tässä kohta nyt joka tapauksessa käydä papa-kokeessa niin pitää jutella gyneen kanssa samalla tästä ongelmasta.

Kyllä tältä palstalta saa avun vaikka mihin :D

[QUOTE="aloittaja";24320816]Juu siis itsestäkin tuntuu, että jotain laskeumaa tuolla on! Eli se ois varmaan virtsarakon laskeuma. Miten se korjataan? Pitää alkaa googlettamaan. Kiitos teille![/QUOTE]

Korjataan leikkaussalissa tekemällä emättimen etuseinämän kiristys. Täällä tullaan leikkausaamuna osastolle ja seuravana päivänä pääsee kotiin. Onko sun lapset tehty? Yleensä ei korjata jos vielä lisääntymishaaveita.

[QUOTE="kätilö";24320837]Korjataan leikkaussalissa tekemällä emättimen etuseinämän kiristys. Täällä tullaan leikkausaamuna osastolle ja seuravana päivänä pääsee kotiin. Onko sun lapset tehty? Yleensä ei korjata jos vielä lisääntymishaaveita.[/QUOTE]

On lapset tehty. Miten tuo korjausleikkaus sitten vaikuttaa lapsentekoon? Tarkoitan, että hankaloituuko synnytys siitä vaiko menettääkö leikkaus vaan tehonsa jos taas tehdään lapsia?

Tehdäänkö leikkausta myös jos pidätysongelma on vain ponnistuksessa esim. kun niistän tai aivastan. Tänään tosin lirahti kun "olin vaan" ja olin myös käynyt pissalla vähän aikaa sitten. Tuntuu, että ongelma pahenee jatkuvasti. Lapset 3- ja 5-vuotiaat.

[QUOTE="aloittaja";24320859]On lapset tehty. Miten tuo korjausleikkaus sitten vaikuttaa lapsentekoon? Tarkoitan, että hankaloituuko synnytys siitä vaiko menettääkö leikkaus vaan tehonsa jos taas tehdään lapsia?

Tehdäänkö leikkausta myös jos pidätysongelma on vain ponnistuksessa esim. kun niistän tai aivastan. Tänään tosin lirahti kun "olin vaan" ja olin myös käynyt pissalla vähän aikaa sitten. Tuntuu, että ongelma pahenee jatkuvasti. Lapset 3- ja 5-vuotiaat.[/QUOTE]

Ponnistusinkontinenssia hoidetaan usein sellaisella langalla tai verkolla, joka nostaa rakkoa. Eli silloin kysymys vähän eri asiasta. Lieviä voidaan hoitaa myös fysioterapiassa. Usein jos laskeuman tuntee, on emättimen etu- tai takaseinämä laskeutunut. Nuo pissavaivat viittais siihen etuseinämään. Lasten tekoa leikkaus ei estä, mutta jos rakenteellista heikkoutta ja laskeuma tullut raskauksien myötä, niin "hukkaanhan" se leikkaus yleensä menee. Käy hyvällä gynellä yksityispuolella ja jos menet gynelle, joka myös leikkaa näitä, niin voit päästä suoraan jonoon ilman polikäyntiä

[QUOTE="kätilö";24320877]Ponnistusinkontinenssia hoidetaan usein sellaisella langalla tai verkolla, joka nostaa rakkoa. Eli silloin kysymys vähän eri asiasta. Lieviä voidaan hoitaa myös fysioterapiassa. Usein jos laskeuman tuntee, on emättimen etu- tai takaseinämä laskeutunut. Nuo pissavaivat viittais siihen etuseinämään. Lasten tekoa leikkaus ei estä, mutta jos rakenteellista heikkoutta ja laskeuma tullut raskauksien myötä, niin "hukkaanhan" se leikkaus yleensä menee. Käy hyvällä gynellä yksityispuolella ja jos menet gynelle, joka myös leikkaa näitä, niin voit päästä suoraan jonoon ilman polikäyntiä[/QUOTE]

Juu raskauksien myötä tämä ongelma on tullut. Ja oikeastaan vasta toisen raskauden jälkeen. Tuntuu myös kädelle kun teen alapesua vessassa pöntöllä. Olen aikeissa tosiaan mennä käymään papa-kokeessa ja käyn aina yksityisellä gynellä. Täytyy siellä jutella tästä. Kiitos paljon kun kerroit tästä!

Tiedät varmaan asiasta, kun synnytyksessä on vuosia sitten revennyt sisempi häpyhuuli kahteen osaan, tikit eivät sillon pysyneet, joten nyt repsottaa... niin voiko sen vielä korjata? Tehdäänkö helposti korjausta?

Minulla kolmannen synnytyksen jälkeen viime kesänä oli tuota lirahteluongelmaa. Hyvä tuttuni fysioterapeutti neuvoi tehokasta emätinlihasten treeniä ja pyysi ostamaan kuulat (geisha-) avuksi.
Niillä tein niitä harjoitteluja ja pidin muutenkin useita tunteja päivässä. Kaksi kk myöhemmin vaiva oli poistunut kokonaan ja sitten olen vaan treenannut seksin parantamisen takia. Myöskin olin kuulemma "tiukka" mieheni mielestä. Kuitenkin se tiukkuus oli ainoastaan siinä emättimen suuaukolla. Nyt koko matkalla lihakset voimistuneet.

Minulla kolmannen synnytyksen jälkeen viime kesänä oli tuota lirahteluongelmaa. Hyvä tuttuni fysioterapeutti neuvoi tehokasta emätinlihasten treeniä ja pyysi ostamaan kuulat (geisha-) avuksi.
Niillä tein niitä harjoitteluja ja pidin muutenkin useita tunteja päivässä. Kaksi kk myöhemmin vaiva oli poistunut kokonaan ja sitten olen vaan treenannut seksin parantamisen takia. Myöskin olin kuulemma "tiukka" mieheni mielestä. Kuitenkin se tiukkuus oli ainoastaan siinä emättimen suuaukolla. Nyt koko matkalla lihakset voimistuneet.

Kuulilla en ole harjoittanut ollenkaan. Ihan vaan tiukentamalla lihaksia. Ehkäpä pitäisi kokeilla sitten myös noita kuulia. Mistä hankit omasi? Onko "seksikaupoissa" myytävät kuulat hyviä vai myydäänkö jossain joitain parempia kuulia?

[QUOTE="aloittaja";24321124]Kuulilla en ole harjoittanut ollenkaan. Ihan vaan tiukentamalla lihaksia. Ehkäpä pitäisi kokeilla sitten myös noita kuulia. Mistä hankit omasi? Onko "seksikaupoissa" myytävät kuulat hyviä vai myydäänkö jossain joitain parempia kuulia?[/QUOTE]

Tilasin pehmopeput.fi osoitteesta. Samanlaisia Smartballseja on myytävänä kai kaikissa seksikaupoissakin. On aika hyvät ja mukavantuntuisetkin, sekä hygienisä laatua.

Minusta taas tuntuu että olen ihan löysä (4 lasta), mutta painokuulien ohjeistuksen mukaan lantionpohjanlihakset on hyvässä kunnossa, sillä painavin/pienin kuula pysyy vaivatta sisällä. :/

[QUOTE="hmm";24321312]Minusta taas tuntuu että olen ihan löysä (4 lasta), mutta painokuulien ohjeistuksen mukaan lantionpohjanlihakset on hyvässä kunnossa, sillä painavin/pienin kuula pysyy vaivatta sisällä. :/[/QUOTE]

Onks ne Vagitrim-kuulat? Niitä voi laittaa 2 samaan aikaa niin jumppa tehostuu. Myös kuulat on oltava liukastetut.

Gynelle ja fysioterapeutille vaan juttelemaan. Saat jumppaohjeet, jos nillä ei helpota, täällä ainakin tehdään päiväkirurgisesti nauhan laittoja. Googlaa vaikka tvt-o.

Se tiukkuus jos on vaan siinä emättimen suulla niin ei paljoa seksissä auta kun muuten väljä. Kuulat on kyllä toimineet kiitettävästi täälläkin ja toimivat nytkin parastáikaa((:

[QUOTE="sama";24321384]On venus vagitrim. Miten niitä monta edes mahtuu :O[/QUOTE]

Minulla kuulat 2:n sarjassa, siis molemmat laitetaan sisään. Ovat silikonia en muista minkä nimiset.

Yhteistyössä