Mies haki passin klo 21 ja kertoi lähtevänsä kaverinsa kanssa Tallinaan/risteilylle heti.. Voi Vit*u!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos että sain jakaa paskan oloni, nyt maate 2000e "rikkaampana". Pidän ne vaikka kiristysrahoina pahanpäivän varalle tai jos vaikka itse huomenna tuhlaisin vähän itseeni ;)

Paskan määrä on aina vakio. Toisille sitä vaan kertyy enemmän. Jos mun mies tekisi tommosen tempun sillä ei todellakaan olisi asiaa kotiin. Saisi miettiä tekojaan ja anteeksi pyyntöä jossain muussa osoitteessa.

Oliko siellä kotona siis joku hätä minkä takia miehen olisi pitänyt siellä välttämättä olla? Vai mikä tässä nyt näin sai aloittajan niin pois tolaltaan? Aikuinen ihminen ei pärjää itsekseen yhtä päivää? Noinkohan ap kuuluu siihen ihmisryhmään, joka ei ole ikinä pärjännyt sinkkuna kolmea päivää kauempaa.

helppohan sinun on sieltä langan toisesta päästä antaa " viisaita ohjeita", tämä on periaate minulle. Ja miehen työn takia olen ollut 3 alle kouluikäisen kanssa kotona viikonkin yksin ilman minkäänlaista ongelmaa, pientä väsymystä lukuunottamatta!!

Oliko siellä kotona siis joku hätä minkä takia miehen olisi pitänyt siellä välttämättä olla? Vai mikä tässä nyt näin sai aloittajan niin pois tolaltaan? Aikuinen ihminen ei pärjää itsekseen yhtä päivää? Noinkohan ap kuuluu siihen ihmisryhmään, joka ei ole ikinä pärjännyt sinkkuna kolmea päivää kauempaa.

Entä jos nainen itse olisikin jo aiemmin sopinut samanlaisen menon ja odotti vaan miestä kotiin lasten kanssa?
Mikä oikeus toisella on ilmoittamatta lähteä, aikuisia on perheessä kaksi.

facepalm_picard2.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja just näin;24326131:
Kiitos että sain jakaa paskan oloni, nyt maate 2000e "rikkaampana". Pidän ne vaikka kiristysrahoina pahanpäivän varalle tai jos vaikka itse huomenna tuhlaisin vähän itseeni ;)

No eipä tämä kuulosta sen aikuisemmalta kuin miehenkään pikaristeily. Vakka kantensa jne.

Juu. Minusta on mukavaa, jos yhtäkkiä tulee mieleen jotain hauskaa. Kieltämättä yhteiskunnan suurimpia ongelmia.

Onhan se mukavaa. Mutta aikuisen ihmisen on vapauden hurmassaan muistettava myös se vapauden kääntöpuoli eli että aikuisella ihmisellä on myös vastuunsa, esimerkiksi omista lapsistaan ja raskaana tai sairaana olevasta puolisostaan. Minä en jaksa ymmärtää sitä, että miehet luulevat, että heidän ei tarvitsisi ottaa vastuuta mistään ja että heillä pitäisi olla kaikkeen oikeus, koska se olisi niin kivaa. Niin se olisi naisistakin, mutta kun miehet jäivät evoluutiossa prototyypeiksi naisen kehittyessä täysivaltaiseksi ihmiseksi, niin kaikki vastuu näyttää aina jäävän naisille. No, nämä miehet täytyy sitten päästää vapaaksi leikkimään omia hiekkalaatikkoleikkejään ja makselemaan elareita.

Mun mielestä kyse on vain toisen huomioon ottamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja just näin;24326152:
helppohan sinun on sieltä langan toisesta päästä antaa " viisaita ohjeita", tämä on periaate minulle. Ja miehen työn takia olen ollut 3 alle kouluikäisen kanssa kotona viikonkin yksin ilman minkäänlaista ongelmaa, pientä väsymystä lukuunottamatta!!
Oukhei.. Eli ymmärsinkö oikein? Hätäännyksen aihe oli se, että mies ei ilmoittanut tarpeeksi aikaisin nukkuvansa yhden yön kaverinsa kanssa 80 kilometrin päässä? Jos kerran mitään hätää ei ollut. Kai tälle kauhistelulle kuitenkin joku syy oli.

Hyvin menee dechs. |O Jatka samaan malliin.

Oukhei.. Eli ymmärsinkö oikein? Hätäännyksen aihe oli se, että mies ei ilmoittanut tarpeeksi aikaisin nukkuvansa yhden yön kaverinsa kanssa 80 kilometrin päässä? Jos kerran mitään hätää ei ollut. Kai tälle kauhistelulle kuitenkin joku syy oli.

Pitääkö rautalangasta vääntää, en todella ollut hätääntynyt vaan vittuuntunut siitä miten mies toimi. Minuutissa passi hakemaan ja moikka- oikeasti, tehdäänkö niin parisuhteessa keskustelematta asiasta. Olisi edes kysynyt onko ok tms.
Ja edelleen: SE ON MULLE PERIAATE. En toimi itsekään niin ja en myös oleta toisen osapuolen tekevän niin!! piste!

• Tykkää
Reactions: NannaIhana

Varmaan itsekseen pärjäisikin, mut jo olemassaolevien lasten kanssa voi olla vähän hankalampaa, jos synnytys sattuukin alkamaan tänä yönä (sitähän ei kukaan voi tietää, kun ap viimeisillään). Kun ei niitä oikein sinne laitoksellekaan saa mukaan ottaa, eli ääritilanteessa edessä on kiireellinen huostaanotto ellei ketään hoitajaa pääse paikalle ennenkuin tulee lähtö laitokselle. Ja on toi synnytys kuitenkin semmoinen juttu, että moni nainen varmaan toivoisi ettei yksin tartte sitä kokea vaan että mies olis edes henkisenä tukena.

Jos ei olis raskaana ja lapsia vastuulla, joiden kanssa lähtijä tuollaisella paskamaisella tempulla jättää toisen nalkkiin kotiin, niin asiahan olis ihan eri. Ap:han vois itsekin alkaa soitella tyttökavereita läpi ja lähteä viihteelle dokailemaan tahollaan niitä yhteisiä muuttorahoja, miksei vähän nauttimaan vastakkaisen sukupuolen seurastakin.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Kunhan joskus hankit lapsia - please, älä - niin silloin normaalit aikuiset ihmiset ymmärtävät sen, että asioista sovitaan etukäteen. Näin huomioidaan se mahdollisuus, että myös parisuhteen toisella osapuolella on elämää parisuhteen ulkopuolellakin. Naisen paikka ei ole kotona ja lapsia vahtimassa 24/7 vaan myös naisella saattaa olla suunnitelmia ja sovittuja menoja. Näin ollen se parisuhteen munaton osapuoli ei voi vain itsekkäästi mennä ja tulla, miten haluaa ja kysellä "että ai, mikäs tässä oli ongelma, jos sinulla ei kerran ollut mitään hätää". Hätää?! Sekö on ainoa syy, minkä vuoksi perheessä sovitaan etukäteen menemiset ja tulemiset?

• Tykkää
Reactions: Millenia
Olisin laittanut sen miehen "ei keretty"- viestin jälkeen sille viestin että menee vaikka uimalla sinne Tallinnaan kerta oli niin helvetin kova hinku sinne alunperin päästäkin.
Ja varokoot ettei huorat ja tuliaiset kastu matkalla, tuliaiset voi jättää kotioven taakse ja ottaa vaihdossa kamppeensa jotka odottaa säkeissä. Lisäisin vielä että kotiin on vapaapääsy heti kun te olette muuttaneet uuteen asuntoon alta pois ja sinne on turha haaveilla pääsystä edes passi kourassa.

Mutta mä hermostunkin helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja just näin;24326217:
Pitääkö rautalangasta vääntää, en todella ollut hätääntynyt vaan vittuuntunut siitä miten mies toimi. Minuutissa passi hakemaan ja moikka- oikeasti, tehdäänkö niin parisuhteessa keskustelematta asiasta. Olisi edes kysynyt onko ok tms.
Ja edelleen: SE ON MULLE PERIAATE. En toimi itsekään niin ja en myös oleta toisen osapuolen tekevän niin!! piste!
Jos ainut syy on periaate, se on aivan pahuksen huono perustelu. Jos miehen periaate on se, että hän toimii niin ja olettaa myös toisen osapuolen tekevän niin, olette tasan yhtä oikeassa :D

Mun mielestä juurikin se, että asiasta ei sovita etukäteen ja/tai ilmoiteta silleen.. öö normaalisti. :rolleyes: Tuskin kenenkään tarvitsee niin saatanan palokiirellä lähteä johonkin laivalle, ettei oman kumppaninsa ja lastensa äidin kanssa kerkiä muutamaa lausetta vaihtamaan asiasta. Mielestäni tuo ei ole mikään ilmoitus- vaan keskusteluasia. Mulla on ollut mies, joka teki juurikin tuollaisia tempauksia, ja niiden seuraus oli nimenomaan yleensä se, että koko tili oli tyhjennetty ja mun piti sitten kerjätä rahaa tutuilta ja sukulaisilta että saa perheelle ruokaa.

jep,heti 2000e pois ja heti kun vuorokausi vaihtuu ni sillain et jää 20€ eiköhän sillä pärjää..saa siis vähän syötävää.. kotiin kun tulee niin.. en tiä mitä ite tekisin tossa tilanteessa.. riippuu mitä kaikkea olet muutenkin joutunut kestämään.

Mun mies oli kerran korjaamassa autoa, sit soitti et jos hän lähtis kaverin kanssa... auto jäi rikkinäisenä osat pitkin poikin anopin pihaa ja 10min tuli mies käymään kotona ja sit jo lähtikin.

Ja en suuttunut.

Jos elää suhteessa, jossa tuollainen on ok, niin sitten se on ok. Suurimmalle osalle ihmisistä ei ole ok jättää viimeisillään raskaana olevaa naista minuutin varoitusajalla yksin, saati sitten hoitamaan isompia lapsia. Jos se synnytys siitä alkaa, niin eihän niitä lapsia edes saa mihinkään, eikä miehelle tosiaan voi välttämättä edes laivalle ilmoittaa asiasta. Suurimmalle osalle ihmisistä ei ole ok jättää ihan lapsetonta tervettä puolisoa minuutin varoitusajalla yksin vaan kumppanuuteen kuuluu osana toisen kunnioittaminen. Tuolla kunnioituksella on sitten sellaisia hurjia seuraamuksia, että ehdottaessasi tuollaista hassua ex tempore laivareissua se kumppani sanookin, että "antaa mennä, pidä hauskaa ja tuo tuliaisia!"

Olisiko Deschin mielestä ok, jos vaimo tekisi samat miehelle jättäen tämän vaikka kolmen alle kouluikäisen ja vastasyntyneen vauvan kanssa suu auki katsomaan kun muija painuu pihalle ovesta? Asiassa ei olisi mitään paheksuttavaa? Jotenkin tuntuu, että tämä "pojat on poikia" asenne istuu vähän liian tiukassa. Mies on tossun alla ja luuseri jos ei välillä "karkaa" ryyppäilemään perhe-elämästään, ja nainen taas on paska jos ei halua haistella vauvojensa tukkaa 24/7 ja ihan kamala riivinrauta jos kuvittelee että mies pysyttelisi tukena edes ne raskauden viimeiset päivät.

Yhteistyössä