Raskaustesti nega, ei menkkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anna"

Vieras
Eli tilanne on nyt tämä. 6.7 alkoi menkat. 17.7 oli ovulaatiotesti positiivinen. 20.7 lämmöt oli noussut 0.5 astetta. 27.7 lämmöt laskivat 0.3 astetta ja nousivat taas seuraavana päivänä takaisin ovulaation jälkeiseen lämpöön. 1.8 tein raskaustestin joka oli negatiivinen, tein sen päivällä.
Edelleenkään ei vuotoa näy. Menkkakipuja on ollut jo 2 viikkoa, koviakin. 1.8 oli todella kovia kipuja aamulla, samoin 27.7.
Rinnat olivat kipeät 4 päivää ovulaation jälkeen ja taas muutaman päivän viimeviikolla.
Ensin ajattelin, että ovulaatiota ei kaikesta huolimatta ole tapahtunut, mutta miksi lämmöt sitten ovat nousseet? Mitään tulehdukseen viittaavaa ei ole. Onko kenelläkään ajatusta mitä tämä voisi olla?

Kuulostaa siltä että stressi siirtää menkkoja... Jos r-testi on nega niin todennäköisimmin et ole raskaana kuin olisit raskaana. Eli koita rentoutua noiden mittailuiden sun muiden kanssa. Jos nyt ei viikkoon vielä menkkoja kuulu tekisin sinuna uuden testin.

Siis ei mulla omasta mielestäni ole asiasta stressiä ja raskauteen en usko. Ovulaatiota tikutin lähinnä huvikseni, siis kun takana on useamman vuoden lapsettomuushoidot. Ovulaatiotesteissä en ole ennen positiivista saanut ja siksi mittasin lämpöjä, vaikka juu nehän ei ole luotettavia. Mutta nää menkkakivut ei ole kovin kivoja kärsittäväksi, montaa viikkoa siis. Ovulaatiota ei ole varmana tapahtunut lainkaan ja nyt saan sitten monta viikkoa kärvistellä näitten kipujen kanssa ennen kuin vuoto lopulta alkaa.
Ostin siis jo viimeviikolla sitten yms valmiiksi kun lähdettiin reissuun, että kun ne menkat alkaa. Tiedän kyllä, että jos lasta kovasti toivoo niin menkat voi jäädä tulematta, nyt ei kuitenkaan ole siitä kyse.

tutkii ajatuksen voimalla munasarjojesi tilaa..mulla heitelee kierto joskus ihan luonnollisista tai henkisistä syistä ainakin. vaihtoehtoja voi tietystiolla: olet raskaan ja testi viallinen, syöpä, vaihdevuodet , joku operiinnöllinen sairaus joa ouhjennut kukkaan eikä kukaan ole kertonut että kulkee suvussa ym...ottakaa ihmiset ihan rauhallisesti vaika se ei ain helppo aole ja päästäkä'ä' irti niistä kuumemittareista ja koko aikasista testauksista..kauhiaa tiedettä tuo siittäminen nykyään. Lapsettomuus ongelmissa toki ymmärrän stressin.

Hormonihäiriö?
Kaverilla kerran oli 3kk menkat poissa "ilman syytä".. Koko sen ajan oli kunnon pms-oireet päällä ja kroppa keräs nestettä (en tiä, kumpaa kävi enempi sääliksi: kaveria vai sen ukkoa:D)

Kaveri tietty kävi tk:ssa ruinaamassa, että käynnistäisivät menkat (siihenkin sit ilmeisesti on joku pilleri tahi vastaava:D) mutta kuulemma piti odottaa se 3kk, että luonto hoitais homman... No, ei hoitanu ja lopulta kaveri sai sen pillerinsä.. eikä koskaan selvinny, että miksi ne menkat ei vaan tullu itsestään..:O Outo juttu..

tutkii ajatuksen voimalla munasarjojesi tilaa..mulla heitelee kierto joskus ihan luonnollisista tai henkisistä syistä ainakin. vaihtoehtoja voi tietystiolla: olet raskaan ja testi viallinen, syöpä, vaihdevuodet , joku operiinnöllinen sairaus joa ouhjennut kukkaan eikä kukaan ole kertonut että kulkee suvussa ym...ottakaa ihmiset ihan rauhallisesti vaika se ei ain helppo aole ja päästäkä'ä' irti niistä kuumemittareista ja koko aikasista testauksista..kauhiaa tiedettä tuo siittäminen nykyään. Lapsettomuus ongelmissa toki ymmärrän stressin.

Tarkoitus ei ollut loukata..olit vastaillut tuossa kirjoittaessani että lapsettomuus kyseesä voimia sinne !

eiköhän ihmisen ruumiinlämpö voi sen puoli astetta vaihdella sen mukaan onko sisällä kylmä vai kuuma, oletko aamulla herännyt paksun peiton alta vai tissisilläsi...

Ja mun veikkaukseni on, että jos on kuin menkat olisi tulossa, niin ne on tulossa - tai jos testistä saa haaaaalean haamun niin tiedossa on varhainen km.

Kierto on 27 päivää, ollut tasan sen jo 17 vuotta. Ja minä kyllä tiedän lapsettomuushoitojen stressin ja minulle ei tule stressiä lämmön mittaamisesta. Takana on yhteensä 6-vuotta lapsettomuushoitoja eikä koskaan ole stressi eikä plussan odotus siirtäneet menkkoja vaan ne on alkanut kellontarkasti. Toki voihan jäädä menkat kokonaan välistäkin.
ja vaihtoehtojahan voi olla tuhansia miksi on kipuja mutta ei vuotoa, ajattelin vain kysyä onko kenelläkään vastaavasta kokemusta. En odottanutkaan, että joku vastaisi suoraan, että kyse on juuri jostain tietystä asiasta, saatika että siihen itse uskoisin.

[QUOTE="vieras";24326264]eiköhän ihmisen ruumiinlämpö voi sen puoli astetta vaihdella sen mukaan onko sisällä kylmä vai kuuma, oletko aamulla herännyt paksun peiton alta vai tissisilläsi...

Ja mun veikkaukseni on, että jos on kuin menkat olisi tulossa, niin ne on tulossa - tai jos testistä saa haaaaalean haamun niin tiedossa on varhainen km.[/QUOTE]

Tiedän siis oman lämpökäyräni hoitojen seurauksena hyvinkin tarkasti. Tiedän normaalin ruumiinlämmön ja tiedän milloin se nousee ja milloin taas laskee ennen vuotoa. Mittaan aina samaan aikaan, samalla mittarilla ja kielen alta. Huonosti nukuttu yö yms seikat vaikuttaa niin että laskevat lämpöä 0.1-0.2 astetta. Nyt on pysynyt lämpötila sisällä suht saman koko ajan.
Ja muuten, nukun aina alasti ja kesäisin ilman peittoa ;)

[QUOTE="vieras";24326264]eiköhän ihmisen ruumiinlämpö voi sen puoli astetta vaihdella sen mukaan onko sisällä kylmä vai kuuma, oletko aamulla herännyt paksun peiton alta vai tissisilläsi...

Ja mun veikkaukseni on, että jos on kuin menkat olisi tulossa, niin ne on tulossa - tai jos testistä saa haaaaalean haamun niin tiedossa on varhainen km.[/QUOTE]

Luin koko ketjun, mutta en nyt tajua mistä haaleesta haamusta ja varhaisesta keskenmenosta puhutaan viivasta tässä puhutaan?!?!

[QUOTE="Anna";24326097]Eli tilanne on nyt tämä. 6.7 alkoi menkat. 17.7 oli ovulaatiotesti positiivinen. 20.7 lämmöt oli noussut 0.5 astetta. 27.7 lämmöt laskivat 0.3 astetta ja nousivat taas seuraavana päivänä takaisin ovulaation jälkeiseen lämpöön. 1.8 tein raskaustestin joka oli negatiivinen, tein sen päivällä.
Edelleenkään ei vuotoa näy. Menkkakipuja on ollut jo 2 viikkoa, koviakin. 1.8 oli todella kovia kipuja aamulla, samoin 27.7.
Rinnat olivat kipeät 4 päivää ovulaation jälkeen ja taas muutaman päivän viimeviikolla.
Ensin ajattelin, että ovulaatiota ei kaikesta huolimatta ole tapahtunut, mutta miksi lämmöt sitten ovat nousseet? Mitään tulehdukseen viittaavaa ei ole. Onko kenelläkään ajatusta mitä tämä voisi olla?[/QUOTE]

Millaisella mittarilla mittaat lämpöä? Mulla ainakin digimittarilla lämmöt heittää paljon peräkkäin mitattaessa.

Siis sullahan on nyt vasta 29 päivää viime menkoista..? Kyllä kuule voi kierto pidentyä parilla päivällä vaik se olis vuosikaudet ollu sama muuten. Ihme skitsoilua.

Yhteistyössä