Skeptikot! Hyväksyttekö Lisa Williamsin "kusetukset"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mutta voitteko selittää miten se tiesi kertoa siitä, että sen sisko olikin sen äiti?

Vai oliko se ennen tuota kysymystä kysellyt kaksi tuntia erilaisia kysymyksiä tyyliin

-239 erilaista kysymystä ja vastausta...

Ja vihdoin..

-Onko elämässäsi synkkä salaisuus?
-On.
-Liittyykö salaisuus isääsi?
-Osittain
-Äitiin?
-Häneenkin
-Liittyykö salaisuus myös johonkin kolmanteen perheenjäseneen?
-Kyllä.
-Veljeen?
-Ei minulla edes ole veljeä.
-Hitto! Siskoon?
-Kyllä, mutta..
-Siskosi onkin äitisi?
-Kyllä.
-Jes, tiesin!

[QUOTE="vieras";24344800]No mutta voitteko selittää miten se tiesi kertoa siitä, että sen sisko olikin sen äiti?

Vai oliko se ennen tuota kysymystä kysellyt kaksi tuntia erilaisia kysymyksiä tyyliin

-239 erilaista kysymystä ja vastausta...

Ja vihdoin..

-Onko elämässäsi synkkä salaisuus?
-On.
-Liittyykö salaisuus isääsi?
-Osittain
-Äitiin?
-Häneenkin
-Liittyykö salaisuus myös johonkin kolmanteen perheenjäseneen?
-Kyllä.
-Veljeen?
-Ei minulla edes ole veljeä.
-Hitto! Siskoon?
-Kyllä, mutta..
-Siskosi onkin äitisi?
-Kyllä.
-Jes, tiesin![/QUOTE]
En ole ammattihuijaaja, mutta jotain tuonsuuntaista varmaankin. Tai sitten se on maksanut yksityisetsivälle pari hunttia taustojen tarkastamisesta.

Näitä yliluonnollisia hömpänpömppiä miettiessä paras tapa on lähestyä periaatteella "suurin todennäköisyys". Kumpi on todennäköisempää, se, että joku osaa puhua hengille, joiden olemassaoloa maailman älykkäimmät tiedemiehet eivät ole pystyneet todistamaan.. Vai se, että joku on todella hyvä huijari?

Olisihan se kiva hypätä suoraan siihen tonttumagiajohtopäätökseen, mutta se on aina siellä todennäköisyysasteikon alimmaisessa pohjamudassa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hmm";24344099]Mun mielestä on hyvä, jos joku saa näin lohtua elämäänsä. Oli sitten kusetusta tai ei. Kunhan ei rahasta sillä toisten surulla älyttömästi samalla[/QUOTE]

Samaa mieltä. Samalla tavalla plasebot ovat huiputusta.

Meedion taito vaatii hyvää ihmistuntemusta, tietoa mitä kohde haluaa ja sitten se pitää antaa heille mitä he haluavat kuulla. Tietojen kalastelu on yksi tekniikka mitä meediot käyttävät he kyselevät paljon, pitää vain antaa sellainen kuva että saat sen tiedon yliluonnollisesti. Ja nämä meediot arvailevat todella paljon ja mitä enemmän arvailet, niin sitä todennäköisempää on että osut jossain vaiheessa oikeaan.

Sitten on kuuma lukeminen ihmisestä jossa tiedot ovat todella tarkkoja, tällöin henkilöstä on otettu etukäteen selville paljon asioita. Voidaan asettaa vaikka mikrofoni odotushuoneeseen ja tätä kautta saada henkilöistä tietoa, tätä tietoa voi hankkia monella tavalla.

Tässä näitä tekniikoita, jos homma kiinnostaa niin rupea meedioksi. Nämä oli poimittu tuosta linkistä (Penn & Teller Bullshit! Season 1 Episode 1:Talking to the Dead (1/3) ja suomennettu.

Katoin joku aika sitten oisko AVA:lta ohjelman missä kilpailivat kekenään nämä "meediot" En tiedä oliko briteissä tunnettuja nimiä. MUtta todella hyvin juuri tuli esille se sattumanvaraisuus kun sitten verrattiin ei meedioihin ja miten he pääsevät tulokseen. Eli hakuammuntaa. Itse en ota kantaa siihen onko kummituksia ja onko meediot huijausta kun en tiedä totuutta.

Niin ja sekin vielä, että tollaisten pakeille hankkiutuvat ihmiset joilla on surua, jotka ovat epävarmoja, he haluavat uskoa tollaiseen ja saada lohtua sillätavoin. Sellaisia on helppo johdatella niin, etteivät välttämättä itse huomaa huijausta kun se halu saada lohdutusta on niin suuri.
Mua on esimerkiksi ihmetyttänyt useasti, kun Williams on kysynyt näiltä asiakkailtaan että "haluaisitko kysyä häneltä (hengeltä) jotakin" . Kysymys on aina tyyliin, onko sinulla nyt hyvä olla, jouduitko kärsimään kuollessasi.
Kyllä mä ainakin kysyisin jotakin mitä se Williams ei mitenkään voisi tietää! Vaikka isoäidiltäni: Mikä oli meidän terrierin nimi kun olin pieni? Mikä isoisän toinen nimi on?
Minkälaisia kukkia sulla oli hääkimpussasi?
Vaan, eipä ole ollut tällaisia kysymyksiä. Tai jos on ollut, ne on leikattu pois kun toi "meedio" ei ole tietenkään osannut vastata :D

Katoin joku aika sitten oisko AVA:lta ohjelman missä kilpailivat kekenään nämä "meediot" En tiedä oliko briteissä tunnettuja nimiä. MUtta todella hyvin juuri tuli esille se sattumanvaraisuus kun sitten verrattiin ei meedioihin ja miten he pääsevät tulokseen. Eli hakuammuntaa. Itse en ota kantaa siihen onko kummituksia ja onko meediot huijausta kun en tiedä totuutta.

Suosittelen todella lämpimästi, että katsot tämän ohjelman. Jos uhraat hetken aikaa, niin ymmärrät mihin tuo koko homma perustuu.

‪Penn & Teller Bullshit! Season 1 Episode 1:Talking to the Dead (1/3)‬‏ - YouTube

Musta tuo Williams on tosi symppis tyyppi. Mä tykkään sen ohjelmasta ja siitä mitä se tekee.

Jenkeissä muuten meediot jeesaa poliiseja ;)

Ei heitä enää käytetä, kun huomattiin että ei heistä ole mitään konkreettista apua. Turhaan juoksivat näiden meedioiden antamien tietojen perässä pitkin maata, eikä ne johtaneet mihinkään. Liian kallista touhua.

Jenkeissä oli aika, jolloin testattiin ihmisten kykyjä ja nekin lopetettiin täysin tuloksettomina, lähimmäksi taisi päästä Uri Geller joka höynäytti aika pahasti kaikkia. Mutta kaikkihan me tiedämme, kuten Urikin on myöntänyt niin hän vain kusetti porukkaa.

Musta tuo Williams on tosi symppis tyyppi. Mä tykkään sen ohjelmasta ja siitä mitä se tekee.

Jenkeissä muuten meediot jeesaa poliiseja ;)
Nuo meediot yrittävät antaa sellaista kuvaa, että poliisit kontaktoisivat heitä saadakseen suurta apua tuonpuoleisesta. Tosiasiassa meedion soittama vihjepuhelu vain saa saman huomioarvon kuin mikä tahansa vihjepuhelu: Se arvioidaan, ja jos sillä tuntuu olevan jotain pohjaa, se tutkitaan.

Ja tässä miten hyvin ne meedioiden vihjeet toimivat:

Police hunt 'psychic' after false tip-off about mass grave of children

Nuo meediot yrittävät antaa sellaista kuvaa, että poliisit kontaktoisivat heitä saadakseen suurta apua tuonpuoleisesta. Tosiasiassa meedion soittama vihjepuhelu vain saa saman huomioarvon kuin mikä tahansa vihjepuhelu: Se arvioidaan, ja jos sillä tuntuu olevan jotain pohjaa, se tutkitaan.

Ja tässä miten hyvin ne meedioiden vihjeet toimivat:

Police hunt 'psychic' after false tip-off about mass grave of children

Ja jos sinulla on liian tarkkaa tietoa vaikkapa murhasta, niin joudut itse kuulusteluihin ja syytetyksi.

No sehän katsos tietenkin selittää, miksi meediot eivät ole jakaneet sitä tarkkaa tietoaan poliisille :D

Jos niillä olisi hyvä alibi, niin miksi eivät antaisi tietoa. No ei voi antaa mitään tietoa kun sitä ei ole, jos ei itse ollut silminnäkijä tai tekijä, voi myös kuulla jostain jotain tietoa ja leikkiä sitten meediota. Kun joku kriminaali avautuu kännissä baarissa kuinka teki jonkun rikoksen eikä jäänyt kiinni.

Meediot ei varmaan ihan vaan siksi anna tietojaan poliisille, että oikeasti ne ei tiedä yhtään sen enempää kuin nekään jotka eivät kutsu itseään meedioiksi.
Ajatelkaa nyt, mikä olisikaan sen parempaa ilmaista mainosta tällaiselle meediolle kuin se, että hänen avullaan saataisiin ratkaistua rikoksia? Sen jälkeenhän ei tarvitsisi enää edes mainostaa istuntojaan, porukkaa lappaisi ovista ja ikkunoista setelitukot käsissä!
Tottakai ne sen tekisivät, jos vaan osaisivat :D

Yhteistyössä