Mä vaan halusin mennä naimisiin ko. miehen kanssa. En sen enempää analysoinut että onko aika oikea, yms, vaan niin tehtiin kuten fiilis sanoi ja se siitä.
Se oli meistä itsestään selvää ja aika oli juuri sopiva. Oltiin oltu 4v kihloissa ja seurusteltu 7v. Meillä oli esikoinen jo syntynyt ja kakkonen tulossa ( olin juuri plussannut häiden alla )
Kummallakin kerralla pohjimmainen syy on ollut sama; eli miehen harras toive.
Itse taas näin, että vaikka suhteen virallistaminen ei ollut itselleni samalla lailla tärkeää, niin pidin ko. ihmisestä niin kovin, että mielelläni sallin hänelle toivomansa asian.
Ensimmäinen liitto kesti 19 vuotta ja päättyi miehen kuolemaan.
Toista nyt takana pian 7 v ja toivottavasti jatkuu aikani loppuun asti.
TAisi mennä niin, että mies totesi meidän avioliittoon astumisen olevan ajankohtainen... Johan minä totesin, etten minä oikeastaan tahdo... Johon mies sanoi yhteisen sukunimen olevan tärkeä.
Joten, nyt on uusperheellä kaikilla yhteinen sukunimi.
Tässä uteliaisuuttani kyselen ja omaa elämääni pohtien.
Vielä se ei tunnu meidän "jutulle". Kihlauduimme muutamia vuosia sitten, mutta ilmeisesti emme olleet valmiita naimisiin menemään ja erosimme. Pari vuotta olemme yhdessä taas olleet, lapsikin on, mutta vielä ei tunnu siltä, että kirkko kutsuisi.
Toisaalta mietin, että jos nyt ei tunnu siltä, niin tuntuuko ikinä? Miehen suku odottelee kutsua häihin ja minua ahdistaa.
Mies oli ihan sairaan komea ja lapsikin oli tulossa.
Ukko kuitenkin osottautui vanhan sanonnan 'moni kakku päältä kaunis' veroiseksi, joten otin eron. Nyt se poika on yhtä komea ja onneksi myös kunnollinen.
Ekalla kertaa parikymppisenä kun ajattelin että minun rakkauteni muuttaa kaiken ja parantaa miehen haavat (suhde kesti 12 vuotta). Tokalla kertaa raskaana ollessa kummastakin alkoi tuntua hyvältä että olisi yhteinen sukunimi koko perheellä. Toivottavasti tämä jatkuu hamaan kuolemaan saakka
Rakkaudesta ja haluttiin virallistaa suhteemme, ei haluttu olla avopari.
Mies tuntui oikealta ja hetki oli meille molemmille oikea, sen tunsi että tämän ihmisen kanssa haluaa sitoutua täysin.
Mies oli aikoinaan sanonut ennen meijän suhdetta, ettei koskaan mene naimisiin.