Miehen tarjoamisesta mielipiteitä ja kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolpakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolpakko

Vieras
Juuri äsken taas kuuntelin siskoltani juttua miehestään, joka maksaa aina aivan kaiken. Täten siskoni kehui miten hienot säästöt hän on jo saanut. Rehvasteli myös sillä, että eihän hän oikein miehen kanssa voi säästöillään lomallekkaan lähteä, kun mies kuitenkin tahtoisi maksaa.. Siskoni säästöjen suuruus tuli yllätyksenä vaikka tiesinkin miehen aina maksavan. Samalla alkoi mietityttämään onko tuo kovinkin tavallista. Itse en henkilökohtaisesti ole koskaan törmännyt moiseen. Hyvä jos tapailemani miehet ovat ensimmäisillä treffeillä tarjonneet jos silloinkaan ja siskoni on jo asunutkin aviomiehensä kanssa 5 vuotta yhdessä.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Miten paljon oma miehenne rahoittaa elämäänne? Entä pidättekö jotakin käytäntöä tässä asiassa enemmän normaalina kuin toista? Onko esim. normaalimpaa teidän mielestänne laittaa maksut puoliksi.

Myönnän kyllä olevani siskolleni vähän kateellinen. En pelkän rahan vuoksi, vaan kyseinen mies on hyvä noin muutenkin. Ihan tasavertaisia kumppaneita ovat. Mies ei ole mikään ökyrikas tai siskoani kamalasti vanhempi. Tarkoitus ei siis ole millään tavoin halventaa siskoani, ainoastaan keskustella yleisellä tasolla miesten tarjoamisesta.

Ekassa avioliitossani en maksanut koskaan mistään. Olin sellainen "aikuinen lapsi", jolla ei ollut penninpyörylää itsellään eikä mahdollisuuksia tienata rahaa. Perusolettamus oli, että mies tienaa ja mies maksaa. Mies myös päätti kaikki hankinnat, matkat yms.

Jos se heille sopii, niin olkoot onnellisia. Voihan sinua sapettaa, jos siskos oikein tulee kehuskelemaan. Meillä kumpikin käytti melkein koko palkkaansa alkuaikoina perheen hyväksi ja vain vähän omiin menoihinsa. Sitten kun asunto oli maksettu, niin erottiin. Useimmiten aikuiset työssäkäyvät kai jakavat menot jotakuinkin tasan.

No kun alettiin seurustella 11v sitten, mä olin köyhä opiskelija. Olisin joutunu kieltäytyy treffeistä taloudellisista syistä jos ei mies ois maksanu :D Eikä ois mulla tainnu kihlasormuksiinkaa olla varaa.

Jos tosissaan ollaan yhteistä elämää perustamassa, ei sen ole väliä kumpi on tienannut rahat joita yhteiseen kivaan käytetää. Välillä taas mies on ollu työttämänä jolloin mun palkka on ollu perheen elantona.

• Tykkää
Reactions: Maira
Minä luulin otsikon perusteella, että ap on tarjoamassa miestään naapurille.

Meillä yhteiset menot maksetaan puoliksi. Näin on ollut aina lukuunottamatta hoitovapaan aikaa, jolloin mies maksoi enemmän. Kumpikin voi lopuilla rahoillaan maksaa puhelinkulunsa, vaatteet, lääkkeet, oman auton menot jne. ja laittaa osan säästöön. Toimii meillä hyvin. Jos jomman kumman tulot syystä tai toisesta romahtavat, niin sitten mietitään asiaa uudestaan.

Itse en voisi olla suhteessa, jossa mies maksaisi kaiken. Minulle tulisi siivelläeläjä-olo enkä pidä siitä.

Yhteistyössä