Olenko syyllistynyt vakavaan rikkeeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kykenemätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kykenemätön

Vieras
Mitä mieltä täällä ollaan, olenko syyllistynyt heitteillejättöön,eli vakavaan rikkeeseen?

Ylihuomenna koulunsa aloittava (täyttää siis tänä vuonna 7v) ja hänen sisarensa joka on 3,5 vuotias olivat tänään yhdessä tietokoneella pelaamassa kun kävin (autolla) noin. 500 metrin päässä olevassa kaupassa ostamassa yhden ostoksen joka uupui ruokailustamme, käynti kesti ehkä noin 7-8 minuttia ja lapset siis istuivat koneella tuon aikaa kotona keskenään. Kerroin lapsille että käväisen äkkiä kaupassa ja heille se passasi. Takaisin tullessani he pelasivat edelleen kiltisti siellä koneella eivätkä kiinnittäneet edes paljon mitään huomioa tuohon että tulin. Käsittääkseni heillä ei siis ollut pienintäkään hätää tuona lyhyenä aikana.

Nyt on sellainen olo että olen syyllistynyt heitteillejättöön ja olen kelvoton vanhempi, oletteko samaa mieltä? :( Saa tuomita ihan raakasti jos siltä tuntuu!

En tee enään koskaan tuota että jättäisin hetkeksikään heitä keskenään.

Älä soimaa itseäsi. Ei tosiaan kannata tavaksi ottaa, mutta koska itsekin pidät yksinjättämistä kyseenalaisena, se jo kertoo sinun olevan huolehtivainen vanhempi, joka miettii tekojaan. Kyseenalaisia valintoja tekevät kaikki aina joskus. Pääasia, että pohtii niitä ja tekee sen jälkeen päätöksen olla tekemättä samaa enää uudestaan, jos teko tuntuikin väärältä. Tulipas sekava selitys!

Mä en olisi jättänyt, mutta mikäpä minä olen sinua tuomitsemaan. Itse jokainen ratkaisunsa tekee, mutta musta niitä on turha jossitella jälkikäteen, myäs silloin jos jotain olisi tapahtunut.

elä huoli, minusta et ole heitteille jättänyt lapsiasi, kerroit lapsillesi että käyt pikaisesti kaupassa ja tulet takaisin. nou hätä.
Itse ole myös käynyt nopeasti kaupassa kun nuorimpaiseni 2.v nukkui ja vanhempi 7.v oli huoneessaan. esikoisella on puhelin jos tulee yllätys hätä mutta kaikki meni hyvin. Jopa vanhempi lapseni kävi unessa itkevää siskoaa hyssytelemässä kun en ollut paikalla.

Jos ajattelen omaa 3-vuotiasta ja ekaluokkalaista, niin en jättäisi keskenään, varsinkin jos autolla pitää mennä. Lähinnä mielessä on tilanne, että tulisi kolari, eikä pääsisikään pikaisesti takaisin. Mutta onneksi teillä meni hyvin.

Jos ajattelen omaa 3-vuotiasta ja ekaluokkalaista, niin en jättäisi keskenään, varsinkin jos autolla pitää mennä. Lähinnä mielessä on tilanne, että tulisi kolari, eikä pääsisikään pikaisesti takaisin. Mutta onneksi teillä meni hyvin.

Juu, kyllähän tuokin tietty kävi mielessä mutta onneksi ei käynyt mitenkään. En tosin ole ajanut kolaria yli 24 vuoteen mutta ainahan kaikki on mahdollista. Aluella on kuitenkin 40 km/h rajoitus ja jos en nyt olisi kuollut siinä mahdollisessa kolarissa niin en olisi ollut kuitenkaan kuin enintään 500 metrin päästä kotoa ja jos en nyt itse olis kävelemällä päässyt kotiin niin nopsasti ambulanssi olisi lapset kotoa hakenut mukaan ja isommalla lapsella on kännykkä, joten olisi voinut jos hengissä olisin olut, selittää hänelle tialnteen jos jotain olis sattunut. :(

Yhteistyössä