En ole VL enkä väitä tietäväni absoluuttista totuutta. Yllä lukee kuitenkin mun käsitys aiheesta ja sen saa todistaa vääräksi.
Okei, no se oli väärä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En ole VL enkä väitä tietäväni absoluuttista totuutta. Yllä lukee kuitenkin mun käsitys aiheesta ja sen saa todistaa vääräksi.
Luomiskertomus. Lisääntykää ja täyttäkää maa.
Raamatussa sanotaan että lisääntykää. Sen ymmärrän, mutta jos on kolme lasta synnyttänyt, niin silloin on lisäännytty.
Ei Raamatussa ole sanottu että pitää vuoden välein lisääntyä eikä että pitää lisääntyä niin kauan kuin suinkin siihen pystyy.
Sitä ihmettelen, että jos tämä ehkäisy on tosiaan niin tärkeä asia, niin miksi siitä ei Raamatussa puhuta mitään.
Raamatussa sanotaan että lisääntykää. Sen ymmärrän, mutta jos on kolme lasta synnyttänyt, niin silloin on lisäännytty.
Ei Raamatussa ole sanottu että pitää vuoden välein lisääntyä eikä että pitää lisääntyä niin kauan kuin suinkin siihen pystyy.
Sitä ihmettelen, että jos tämä ehkäisy on tosiaan niin tärkeä asia, niin miksi siitä ei Raamatussa puhuta mitään.
Ei ole kivaa että väität mun olevan väärässä mutta et perustele sitä mitenkään.
Luomiskertomus. Lisääntykää ja täyttäkää maa.
En tarvi lisäperusteluja, kyllä tämä tuli nyt harvinaisen selväksi. Jos kerran sulle on näin opetettu niin näinhän sen on oltava.
Niin no mä nyt olen sattunut koko lapsuuteni ja osan nuoruuttani käymään vuosittain suviseuroissa, seuroissa viikottain, vanhollislestadiolaisten raamattuluokissa jne.
Ja aina on tuolla tavalla opetettu.
Miksi et halua uskoa, että vl:t opettavat juuri noin?
Siis en missään nimessä kiistä etteikö VL seuroissa opeteta juuri niinkuin sanot. Kuten sanoin, itse en ole VL enkä ole elläissäni käynyt seuroissa.
Yritän vihjata, että todellinen syy opetuksen takana ei ole se sama minkä olet kuullut saarnamiehiltä.
Alkuperäinen kirjoittaja höpöt;20011257:Tyhmäkin tajuaa, että kysymyksessä kaksi eri asiaa, vaikka teemana onkin lapsen saaminen tai ei-saaminen. Kysymyksessä on nimittäin lapsen haluaminen eli epäitsekkyys, tai sitten se että lasta ei haluta eli itsekkyys. Niinku lähtökohtana.
Mikä perustelu lestadiolaisilla oikeastaan on sille että pitävät ehkäisyä syntinä?
Tämäkin on harhaluulo.
Se syy miksi eivät ehkäisyä käytä on juurikin tuo jonka jo aiemmin sanoin,
eli eivät halua puuttua Jumalan luomistyöhön ja ajattelevat,
että on Jumalan käsissä paljon niitä lapsia "siunaantuu".