Miksi yritätte vaihtaa rahaa kaupan kassalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oiskohan parempi että kökötät tästä lähtien himassa ja pyydät jotakuta toista tuomaan sulle ostokset?

Ei tarvi nuppia sekottaa muiden huonojen kauppatapojen vuoksi:/

H&M oli hirveät jonot kun muovinpalaset eivät toimineet. Käteinen oli ainoa mikä toimi, ja porukka oli hulluuden partaalla kun kuuli että täytyy käydä tomaatilla jos haluaa rahaa. :O :)

Moon varmaan outo kun käytän vallan käteistä enkä muovilätyskää. Tai korjaan, nostan rahaa muovilätyskällä tomaatista, mutta muuhun en sitä käytä. :)

Noh, mikäs härdelli siellä oli, miksi ei toiminut?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24378567:
Noh, mikäs härdelli siellä oli, miksi ei toiminut?

Vissiinki ne korttipäätteet ei toimineet. Tuntui pahalta myyjien puolesta jo, kun yks (ihan varmaan palstamamma[ei millään pahalla :)]) nainen yritti väkisin ostaa yhtä paitaa. Se tunki varmaan 10 kertaa kortin sinne lokeroon, kun ei se uskonut ettei ne muovinpalaset toimi... :headwall:

Vissiinki ne korttipäätteet ei toimineet. Tuntui pahalta myyjien puolesta jo, kun yks (ihan varmaan palstamamma[ei millään pahalla :)]) nainen yritti väkisin ostaa yhtä paitaa. Se tunki varmaan 10 kertaa kortin sinne lokeroon, kun ei se uskonut ettei ne muovinpalaset toimi... :headwall:

Aijaa. Eikö niitä kortteja voinut lukea mg-juovaltakaan? Luulisi että viimeistään voisi vanhanaikaisesti mankeloida kortin ja pyytää siihen allekirjoitus. Tai en tiedä, onko näitä esihistoriallisia välineitä enää missään.

Vaikka se mamma olis ostanut sen purkkapussin, niin ei sieltä kassasta silti välttämättä olis riittänyt pikkurahaa sen tarpeisiin. Miksi se raha ylipäätään pitää vaihtaa pienempään? Kolikoiden pyytämisen nyt vielä ymmärtää, vaikka sekin on ärsyttävää. Meneehän niitä kärryihin tai peliautomaatteihin... mutta setelit? Mitä väliä sillä on onko lompsassa viiskymppinen vai viis kymppiä? Kummatkin käy rahasta ja kyllä seuraavalla kassalla annetaan taas vaihtorahaa, jos on isompi seteli.

Vaikka se mamma olis ostanut sen purkkapussin, niin ei sieltä kassasta silti välttämättä olis riittänyt pikkurahaa sen tarpeisiin. Miksi se raha ylipäätään pitää vaihtaa pienempään? Kolikoiden pyytämisen nyt vielä ymmärtää, vaikka sekin on ärsyttävää. Meneehän niitä kärryihin tai peliautomaatteihin... mutta setelit? Mitä väliä sillä on onko lompsassa viiskymppinen vai viis kymppiä? Kummatkin käy rahasta ja kyllä seuraavalla kassalla annetaan taas vaihtorahaa, jos on isompi seteli.

Joo ja hei rahanvaihtoautomaatit on olemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24378679:
No niitä ei kyllä ihan joka kulmalla ole. Itse en edes tiedä onko paikkakunnallamme tuollaisia automaatteja.

Yleensä jos on vähääkään isompi peliautomaattikorneri, niin sellainen vekotin löytyy...

[QUOTE="heh";24378682]Jos vaikka haluaisi laittaa kummilapsen synttärikortin väliin kakskymppisen niin se on vähän hankalaa jos on lompsassa vaan viiskymppinen ;) Mutta joo, en mäkään kyllä kaupan kassalla oleta saavani rahaa pienemmäksi muuta kuin ostosten yhteydessä.[/QUOTE]

Näin juuri. Minä kyllä keksin moniakin tilanteita, miksi se viisikymppinen halutaan pienemmiksi seteleiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24378686:
Yleensä jos on vähääkään isompi peliautomaattikorneri, niin sellainen vekotin löytyy...

Niistä pruukaa saamaan vaan kolikoita (ainakin niistä mitä täälläpäin näkyy).

Tosin se on sellainen kone että siitä rahat kolahtaa kouruun, toisin kun niistä viereisistä pelikoneista. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24378457:
Öö... miten olisi vaikka siellä pankissa, josta todennäköisesti on sen setelinsä hakenutkin???

Jos pankkina on S- pankki tai Tapiola niin eipä siellä käydäkään vaihtamassa käteistä mihinkään, kun eivät käsittele käteistä rahaa ollenkaan. Samoin ne kauppojen yhteydessä oleva pankkien palvelutiskit eivät käsittele käteistä rahaa ollenkaan. En tiedä missä Prismassa olet ollut, mutta useimmat ainakin täällä päin ovat sellaisessa paikassa ettei niitä pankkejä ole lähinurkilla, vaan ainoa vaihtoehto on se kaupan kassa tai info- tiski ja yleensä ne kyllä vaihtaa rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24378629:
Aijaa. Eikö niitä kortteja voinut lukea mg-juovaltakaan? Luulisi että viimeistään voisi vanhanaikaisesti mankeloida kortin ja pyytää siihen allekirjoitus. Tai en tiedä, onko näitä esihistoriallisia välineitä enää missään.

Mun kampaaja höyläsi keväällä mun OP Visa Credit/Debit -sirukortin sellaisella vanhanmallin käsimankelilla ns. pankkikorttina ja kas vaan kuinka ollakaan, hänen pankkinsa ei hyväksynytkään kuittia koska kortissa ei ole enää sirun ilmestymisen myötä alakulmassa niitä pieniä kohokirjaimia "pk" joka olisi tehnyt merkinnän pankkikortista kuittiin.

Pankki oli soittanut asiasta kampaajalle, joka soitti minulle ja kävin sitten maksamassa laskuni pois käteisellä pankin tiskillä. Kun kysyin samalla pk-merkinnän puutetta ja miksi siitä ei julkisesti infota että ei enää käy mankeleihin, niin pankista vastattiin melko ylimielisesti että eihän kukaan enää käytä käsimankelia saati käteistä.

[QUOTE="vieras";24378952]Jos pankkina on S- pankki tai Tapiola niin eipä siellä käydäkään vaihtamassa käteistä mihinkään, kun eivät käsittele käteistä rahaa ollenkaan. Samoin ne kauppojen yhteydessä oleva pankkien palvelutiskit eivät käsittele käteistä rahaa ollenkaan. En tiedä missä Prismassa olet ollut, mutta useimmat ainakin täällä päin ovat sellaisessa paikassa ettei niitä pankkejä ole lähinurkilla, vaan ainoa vaihtoehto on se kaupan kassa tai info- tiski ja yleensä ne kyllä vaihtaa rahaa.[/QUOTE]

Tikkurilan Prisma on tämä vakiopuljuni.

Jätski-, marjakoju-, bussi- tai taksirahat.. Lahjaraha, bensaraha, keksisin varmaan vielä lisääkin syitä vaihtaa rahaa pienemmäksi. Itse vaihtaisin kyllä infossa tai kioskilla. Toki kaupankin kassalla jos ei vaihtoehtoa olisi tai jos olen muutenkin ostamassa siitä jotain.

Miks ihmeessä sä kävisit pienestä kioskista ryöväämässä sen vaihtorahat??

[QUOTE="hmm";24378481]Röppö...nimimerkistä tulee AINA mieleen kullinnupissa killuva tippa:X[/QUOTE]

:laugh: VOi elämän käsi! Puit kyllä tosi hyvin sanoiksi sen, mitä olen aina itse miettinyt. :D

Käyn melkein päivittäin vaihtamassa rahaa kaupassa ja ihan vain siksi, koska se pankissa maksaa. Toki aina ostan jotain pientä. Yleensä ostan 20eurolla jonkun parin euron jutun, jolloin mukavasti saan kympin, vitosen ja kaksieurosen, joista on aina puute.

Yhteistyössä