Hulluksi tulen, aina alapäävaivoja ... !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YHYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YHYY

Vieras
Milloin on hiivaa, milloin peräpukamaa.
Nyt on ollut jo ties kuinka kauan kutinaa alapäässä, häppäreissä. Unissani oon raapinut ja iho hellänä. Bepanthenilla iho rauhoittuu mut jostain syystä taas alkaa kutina ... nyt on alapään kutina sekä peräaukon kutina/kirvely!

Mitä vittuu .. tuun hulluksi kohta näitten kanssa. Rasvoja sinne ja tänne, auttaa aina hetkeksi - ehkä!

Nyt taas hiivakuuri takana ja sikäli helpotti mut tuota kutinaa edelleen ... joskus tuntuu että vois vetää lihamyllyn läpi koko alapään.

pysyttele kaukana lihamyllyistä :D
käytätkö maitohappobakteereita? jos et, suosittelen että aloitat esim. lactalkuurin, sitten siirryt suun kautta ottamaan pillereinä. ja vältät sokeria, hiivaa, valkoisia jauhoja. sulla on hiivasyndrooma.

jep alapään vaivat on jotain niin kamalaa.

eka mulle tuli virtsatietulehduskierre, limakalvot ruti kuivat. sitten kutinaa mutta näytteestä ei löytynyt hiivaa ollenkaan. Otin kuitenkin hiivakuurin josta alapää ärtyi entisestään. välillä alapää haisee pahalle mutta tulehduksiakaan ei ole näytteistä löytynyt.

lactal auttaa tilapäisesti...

koskahan tää loppuu?

vika on vissiin mulla pääasiassa hormoneissa...

pahinta tässä on että lääkäritkään ei tunnu osaavan auttaa...

[QUOTE="vieras";24382702]pysyttele kaukana lihamyllyistä :D
käytätkö maitohappobakteereita? jos et, suosittelen että aloitat esim. lactalkuurin, sitten siirryt suun kautta ottamaan pillereinä. ja vältät sokeria, hiivaa, valkoisia jauhoja. sulla on hiivasyndrooma.[/QUOTE]

Lactal - kuurin oon kans kokeillu, en juurikaan tehoa huomannut.
Hiiva mulla usein on ja nyt kun oon vähän päässy lihomaan niin sitä useemmin on ollu.
Täytyys alkaa tuota ruokavaliopuolta tutkimaan. Kiitos vinkistä.

jep alapään vaivat on jotain niin kamalaa.

eka mulle tuli virtsatietulehduskierre, limakalvot ruti kuivat. sitten kutinaa mutta näytteestä ei löytynyt hiivaa ollenkaan. Otin kuitenkin hiivakuurin josta alapää ärtyi entisestään. välillä alapää haisee pahalle mutta tulehduksiakaan ei ole näytteistä löytynyt.

lactal auttaa tilapäisesti...

koskahan tää loppuu?

vika on vissiin mulla pääasiassa hormoneissa...

pahinta tässä on että lääkäritkään ei tunnu osaavan auttaa...

Ei mua edes ole kunnolla tutkittu. Canestenia aina vaan lykätään hiivaan. Kukaan lääkäri ei ole koskaan maininnut mitään mistään muusta hoitokeinosta. Joskus joku määräsi jotain emättimeen työnnettäviä kapseleita (ei olleet Lactal) kun oli jotain sekaflooraa? Ei auttanut mitään. Nykyään en edes mene lääkärille kun tulehdus niin usein, ostan vaan Canesten puikon & rasvan ja hoidan itse. Pärjään aina hetken ja sitten taas ..
mutta kun tuo peräaukkokin nyt sitten reistaa saatana! Hävettääkin joskus yöllä herätä siihen kun käsi vatkaa housussa raapien.

peräaukossakin voi olla hiiva. mutta myös peräpukamat kutiaa. tai ainakin mulla peräaukko kutiaa pirusti kun peräpukamat vaivaa tai tulee jotain pientä limakalvo haavaumaa peräaukolle.

Mulla auttoi nuo maitohapot, mutta myös se että sain kunnon sienikuurin lääkäriltä, mun sienet kun ei taltu noilla hiivasienivalmisteilla, vaan tarvitaan kunnon 'sporanox' kuuri että lähtee pois. Kerran gyne sanoikin, kun tästä kerroin, että mulla varmaan se sienikanta ei ole ihan perushiivaa vaan jotain muuta, niitä kun on kai kymmeniä eri lajeja mitä elimistössä voi lymyillä. Mun sieni iskeekin yleensä enemmän just välilihaan ja pyllyyn, eikä niinkään emättimeen. (Ja yleensä saan sen antibioottikuurista tms.) Kerro lääkärille että sienikuureista huolimatta oireet on samat. Mä itse tiedän että vain tuo sporanox on mua auttanut, ja kun meen gynelle hakemaan sienilääkitystä, saan yleensä vähänaikaa selitellä että kun ne muut ei auta, ne kun niin mielellään antaa vain sen perus yhdentabletin hiivakuurin kaikkiin sienivaivoihin.

Googlasin ja löysin tällaisen. Voiko tämä olla tottakaan.. näin lyhyen etsimisen jälkeen (kiitos teille!!) löysin artikkelin jossa kerrotaan HIIVASYNDROOMASTA JA jonka oireet sopii minulle kuin patti päähän! Viime syksynä, melkein vuosi sitten kävin lääkärille valittamassa epämääräisistä nivelkivuista, ihottumasta, pääkivusta, väsymyksestä, alakuloisuudesta, vatsan turvotuksesta - ja kivuista .... otettiin hirveesti labroja ja mitään ei löytynyt.

Ja nyt .. tiesin kärsiväni hiivatulehduksista mutta että oikein SYNDROOMA .. ehkä tää selittääkin tän kaiken!

[QUOTE="hmm";24382760]Mulla auttoi nuo maitohapot, mutta myös se että sain kunnon sienikuurin lääkäriltä, mun sienet kun ei taltu noilla hiivasienivalmisteilla, vaan tarvitaan kunnon 'sporanox' kuuri että lähtee pois. Kerran gyne sanoikin, kun tästä kerroin, että mulla varmaan se sienikanta ei ole ihan perushiivaa vaan jotain muuta, niitä kun on kai kymmeniä eri lajeja mitä elimistössä voi lymyillä. Mun sieni iskeekin yleensä enemmän just välilihaan ja pyllyyn, eikä niinkään emättimeen. (Ja yleensä saan sen antibioottikuurista tms.) Kerro lääkärille että sienikuureista huolimatta oireet on samat. Mä itse tiedän että vain tuo sporanox on mua auttanut, ja kun meen gynelle hakemaan sienilääkitystä, saan yleensä vähänaikaa selitellä että kun ne muut ei auta, ne kun niin mielellään antaa vain sen perus yhdentabletin hiivakuurin kaikkiin sienivaivoihin.[/QUOTE]

Fluconazolia kokeillut - ei auttanut
Gyno - daktarinista tuli joku allerginen reaktio -> alapää ihan "tulessa" turvonnut ja kipeä, suihkuttelin kylmää vettä emättimeen varmaan tunnin verran että kipu lakkas ...
Canesten lievittää oireita ainakin , sitä oon käyttäny.

Yhteistyössä