Opettakaa niille pojillenne, että mieskin voi tehdä kotitöitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onnellinen vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onnellinen vaimo"

Vieras
Mun mies oli hyvin laiska siivoamaan tai osallistumaan kotitöihin kotona asuessaan. Heillä kuitenkin kotona molemmat vanhemmat tasapuolisesti osallistuivat kotitöihin ja molemmat kävivät töissä. Muutettiin yhteen ja varauduin tekemään kaikki kotityöt, kun yhtäkkiä kesken imuroinnin mies nappasi imurin varren mun kädestä ja sanoi: "Anna mäki välillä. Ei sun tarvii kaikkea tehä". Sitten se meni siihen, että aina jompikumpi tekee, eikä asiasta tarvitse kummemmin edes keskustella. Moni kaveri valittaa kun ei miehet osallistu mihinkään kotitöihin. Ei meillä vaan ole sellaista ongelmaa. :D

Mulla samanlainen mies =). Ei minusta pojille kuulu mitenkään erikseen opettaa, oppii esimerkin kautta. Kun vanhemmat siivoaa, koko perhe tekee osuutensa. Pojalla ja tytöllä on omat huoneet siivousalueenaan.

Ei ole ongelmaa meilläkään. Mieskin siivoa, minä tosin hiippasen enemmän kun lasten kanssa olen kotona ja mies käy töissä. Lauantaisin "suursiivous" jolloin yhtäpaljon siivotaan.
Myös esikoinen (4v) on kova auttamaan siivoilussa omasta tahdostaan.

4v, 7v, ja 9v pojat tekee tosi reippaasti kotitöitä, pyykkien lajittelua, tiskikoneen tyhjennystä, imurointia ym :)
yritän parhaani että tämä jatkuu vielä tulevaisuudessakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24396370:
Meillä ihmiset tekee kotitöitä. Ihan sama, mitä sukupuolta on. Kissojen ja koirien ei tarvitse.

Tää oli ihana! :D Välillä kyllä itse mietin että "Vois noi karvakasat joskus tehdä jotain ruokansa eteen, kun kaikki tuodaan valmiina". :D

Mä aloitin koulutuksen heti, kun menimme naimisiin ja muutimme yhteen (tässä järjestyksessä). Eka aviomieheni oli tottunut siihen, että kotona palvelijat tekevät kaiken, mutta ei mennyt kauaakaan, kun pystyi siivoamaan, laittamaan ruokaa, käymään ruokakaupassa, pesemään pyykkiä jne. Eikä kouluttamiseen tarvittu nalkutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24396401:
Niin, miten tuo oli jotain uutta?

Siten se on uutta että edelleen törmää huoltoasemilla naisiin/tyttöihin jotka ei osaa menopeliään edes tankata..

Öljyjen tarkistaminen, renkaiden vaihto yms. normaali auton ylläpitäminen pitäis opettaa tyttölapsille ihan yhtä aikaisin kuin pojille imuroiminen ja tiskaaminen.

Opettakaa niille tytöillenne, että nainenkin voi hoitaa autojen ja tietokoneiden ongelmat.

Meillä ei ole autoa, joten se voi olla hieman hankala toteuttaa, mutta työkalut tietävät jo nimeltä ja tietokonettaan osaavat jonkin verran päivittää. Plus että molemmilla on ikäisekseen (tai voisin miltei sanoa ylipäänsä) laaja tietämys esim. fysiikasta ja muista luonnontieteistä, joita yleensä pidetään miehisinä aloina.

[QUOTE="Mies";24396410]Siivous on naisten hommia, tosimies ei siivoa[/QUOTE]

Monen tosimiehen osaaminen ei oikein riitä paljon mihinkään. Siksi on helpointa maata vaan sohvalla. Ikävä kyllä. Kotona ei muuta opetettu, tai sitten ei kapasiteetti muuten vaan riitä.

Minulla 2 poikaa ja tyttö. Vain tytölle opetan kotitöiden teon ja hän jo auttaakin minua monessa asiassa. Meillä ei pojat eikä miehet osallistu kodinhoitoon.

Meillä mies on se siistimpi osapuoli, joka siivoaa varmaan enemmän kuin minä. Tai nyt kotiäitinä ollessa teen taas enemmän, mutta mies aina järjestelee paikkoja. Ja silittää omat paitansa, koska vihaan silittämistä. Joku aika sitten silitin jotain ja poika kysyi, miksi äiti otit iskän silityslaudan. Ei ollut varmaan ikinä nähnyt mun silittävän... :D

Mun anoppi ei todellakaan ole opettanut pojallensa että hänkin tai miehet voivat tehdä kotitöitä. Ainoa vika anopissa.
Nyt meidän tasan 1v poika saadessaan pölyhuiskan käteen juoksee pyyhkimään pölyjä tv-tasolta, kipittää siivouskaapille kuulessaan sanan "imuri" ja odottaa vuoroansa että pääsee imuroimaan ja kunniatehtävänä hällä on astiapesukoneen päälle laitto, jota polleana aina odottaa.
Nuorena se on aloitettava mutta mun miniät ei kitise ettei mun pojat tee kotitöitä.

Yhteistyössä