mitä mieltä olet uskovaisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu ihan uskovaisesta itsestään, mitä oon mieltä. Uskonnoista en pidä.

En oo ateisti, enkä usko jumalaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
jokainen uskokooon mihin lystää vaikka pieniin kiviin kuhan ei tule mulle sitä tuputtamaan.
mulla on mun jumala ja meil on ihan hyvät välit.
en kuulu mihinkään kirkkoon, enkä muihinkaan aatteellisiin järjestöihin. inhoan kaikkea ehdottomuutta. järjestöt, seurat, yhdistykset ovat pelottavia.

Uskovia ihmisiä on niin monenlaisia, ettei mulla ole heistä mitään yhtä mielipidettä... Henkilökohtaisesti mun on vaikeaa ymmärtää, mihin ihmiset tarvitsevat mielikuvitusolentoja. Mutta noin yeisesti ottaen ihan sama niin kauan kuin eivät mulle sitä uskoaan tuputa.

Uskovia ihmisiä on niin monenlaisia, ettei mulla ole heistä mitään yhtä mielipidettä... Henkilökohtaisesti mun on vaikeaa ymmärtää, mihin ihmiset tarvitsevat mielikuvitusolentoja. Mutta noin yeisesti ottaen ihan sama niin kauan kuin eivät mulle sitä uskoaan tuputa.

Uskovaisille Jumala ei ole mikään mielikuvitusolento.

Itse en oikein ole varma uskostani.. Tavallaan uskon Jumalaan, mutta jokin minussa vielä "kamppailee" vastaan.. Haluaisin uskoa, täydestä sydämestäni!

Minun taas ei ole vaikea ymmärtää miksi ihmiset tarvitsevat mielikuvitusolentoja :) Kaikki eivät kuitenkaan tarvitse ja tiedostan että aikuiset ihmiset eivät pidä jos heidän sanoo luottavan mielikuvitusolentoihin.

Silti esimerkiksi voimaeläin voi tuoda voimaa ja turvaa vaikka sen ei uskoisi olevan oikeasti olemassa.

pidän himouskovaisia ja lahkolaisia vähän tyhminä, totta puhuen.

Tavan vuoksi kirkkoon kuuluvia on jo paljon helpompi ymmärtää.

Itse en kuulu kirkkoon, mutta en ole myöskään ateisti. Olen uskonnoton.
En siis kiellä jumalaa kuten ateistit. Ei sen olemassaolo ole mun mielipiteestäni riippuvainen.
Jos jumala on, niin mä olen kusessa...

[QUOTE="millie";24408074]Uskovaisille Jumala ei ole mikään mielikuvitusolento.

[/QUOTE]

Näin. Ja uskossa ei ole kyse tarpeesta. Ainakaan itselläni.

Alkuperäiseen kysymykseen... Ajattelen tietysti että itse olen oikealla tiellä... Silti en pidä minään uskoa sinänsä vääränä, vaan jokaisen usko palvelee jotain tarkoitusta. Jokainen uskoo kuten tykkää tai on uskomatta. :)
En usko kristinuskon jumalaan. En ole ateisti todellakaan.

Yhteistyössä