Mitä tekisit nyt - lapsi ja koira

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Snoopy

Aktiivinen jäsen
07.01.2005
5 328
-1
36
Meillä on aika ärhäkkäluontoinen koira ja pieniä lapsia. Vahdin tietysti kumpiakin kuin haukka. Nyt muutamme kertana koira on murissut lapsille. Tilanteet olleet samankaltaisia - koira menee itse lasten viereen kun leikkivät ja sitten jossain vaiheessa murahtaa. Komennan koiran tällöin välittömästi paikalleen. Johtaakohan tää käytös johonkin hyökkäykseen, kamala tilanne.

Voi per*le, toivottavasti olis jotain tehtävissä...

Tuo kuulostaa oudolta että koira menee pienten luokse murisemaan. Ymmärtäisin jos koiraa häirittäisiin, ahdistettaisiin nurkkaan tms.
Suosittelen lämpimästi että otat yhteyttä ammattilaiseen, ks vaikka koiraneuvola.fi
Varmasti saat apua.

Tiedän että tää ei ole se vastaus mitä haluat kuulla, mutta nyt koira pois. Kertoo paljon se että koira hakeutuu itse tilanteeseen jossa pääsee lasta "alistamaan". Tilanteen korjaaminen vaatii niin paljon tekemistä ja asiantuntija-apua että vaatii teidän 100% panostuksen ettei vahinkoa pääse käymään.

Meillä pieni koira 4vee, lapset 3 ja 1.

Koira on ollut lasten kaveri vauvaiässä (nukkui vieressä jne), mutta lasten lähdettyä liikkumaan ovat lapset ruvenneet koiraa kiusaamaan.

Vaikka koira yrittää mihin piiloon mennä nukkumaan, niin lapset (vanhempi nyttemmin rauhoittonut ja lopettanut kiusaamisen) menevät perästä repimään karvoista ja hännästä.

Silloin tällöin koira murahtaa todella vihaisesti (sattuu tietysti repiminen) mutta kolmeen vuoteen ei ole purrut ja uskon, ettei tule puremaankaan.

Riippuu koirasta, mutta meidän kohdalla odotan, että nuorempikin vuoden verran kasvaa ja kohta on koiralla kaksi kivaa leikkikaveria.

Koira on ollut lasten kaveri vauvaiässä (nukkui vieressä jne), mutta lasten lähdettyä liikkumaan ovat lapset ruvenneet koiraa kiusaamaan.

Vaikka koira yrittää mihin piiloon mennä nukkumaan, niin lapset (vanhempi nyttemmin rauhoittonut ja lopettanut kiusaamisen) menevät perästä repimään karvoista ja hännästä.

Silloin tällöin koira murahtaa todella vihaisesti (sattuu tietysti repiminen) mutta kolmeen vuoteen ei ole purrut ja uskon, ettei tule puremaankaan.

Riippuu koirasta, mutta meidän kohdalla odotan, että nuorempikin vuoden verran kasvaa ja kohta on koiralla kaksi kivaa leikkikaveria.

Koiran kuuluu kiusaamis- ja ahdistelutilanteessa murahtaa ja sanoa lapselle siten että nyt riittää. Siitä on pitkä matka puremiseen, normaalilla koiralla.
Meillä esiintyi tuota samaa kun poika ei jättänyt pienenä koiraa rauhaan ja nyt kun poika on 6 v saa tehdä koiralle "ihan mitä vaan" eli koira on alkanut luottaa lapseen ja ovat parhaimmat kaverit. Ei siis huolta.

Ap:n tapauksessa on eri tilanne kun koira tulee itse luokse ja alkaa murista. Siinä on jotain outoa.

ap:n tilannehan on ihan erilainen kuin teillä. teillä koira on ärähtänyt kun lapsi on sitä kiusannut jä käsitellyt kovakouraisesti. ap:n koira menee murisemaan lasten luo. ei ole normaalia käytöstä koiralta ei

Mä en kertakaikkiaan jaksaisi, siis pitää vahtia IHAN KOKO AJAN KAIKKIA OSAPUOLIA ja koiran hyökkäys käy sekunnissa kun sen vaihteen saa ...

Mä laittaisin koiran pois.

Koira olettaa olevansa lapsenvahti, sitten komentaa lapsia olemaan kunnolla.

Komenna sinä koirasi pois lasten luota, älä anna mennä lähelle. Sitä kutsutaan ennaltaehkäisyksi.
Nyt koira olettaa että sinä olet hyväksynyt hänen lastenvahtija-asemansa. Jos komennat koiraa, ettei hänen saa vahtia lapsia, hän pian ymmärtää ettei ole hänen asiansa, ja sinä joka olet lasten äiti, komennat lapsiasi.

Niin simppeliä.

Teillä ei ole kunnon otetta koiraan, kun koira toimii noin. Minä suosittelen etsimään koiralle sellaisen kodin, jossa se tietää paikkansa. Googleta lemmikkipalsta tai apula.

[QUOTE="Vieras";24418571]Teillä ei ole kunnon otetta koiraan, kun koira toimii noin. Minä suosittelen etsimään koiralle sellaisen kodin, jossa se tietää paikkansa. Googleta lemmikkipalsta tai apula.[/QUOTE]

Koiralle on ikää jo kohta vuosikymmenen verran. Mitenköhän tuon ikäiselle edes uuden kodin löytäisi?

Aion soittaa asiantuntija-apua (ongelmakoirakouluttajan) paikalle arvioimaan tilanteen. Onneksi paikkakunnalta löytyy useampi alan yrittäjä.

Meillä on puolitoistavuotias koira, joka murisee aina välillä. Yleensä kuvio menee niin, että tyttö ja koira leikkivät, kunnes leikki menee koiralle jotenkin yli ja se alkaa murista ja "näykkiä" (sitaateissa siksi, että se näyttää niin kuin näykkisi, mutta ei tee sitä osuakseen). Koira murisee myös meille aikuisille, kun esim. otamme sen syliin ulko-ovea avattaessa tms. Me ollaan selvästi oltu sen kanssa liian lepsuja ja kuviteltu, ettei tuollaista pikkukoiraa tarvitse niin paljon kouluttaa. Nyt olemme ilmoittaneet sen koirakouluun...

Uusimmat

Yhteistyössä