Onko kirppishinnoittelu menny nykyään överiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Niin, tuli vaan sellanen mieleen kun laitoin ite pöydän ja sit kiertelin sielä kattelemassa. Meandin käytetty body 17e, reimatecin käytetty toppahaalari 50e(polvista kulunut ja tahroja oli),Hupan toppahousut ja -takki 45e(myöskin polvissa ja pepussa kulumaa ja takissa tahroja), Meandin käytetty paita 25e(siis sehän maksaa uutena saman!!!), Lindexin ja HM:n perus paitoja, bodeja ja housuja 7-10e/kpl(siis uuden hinta!).Vikingin käytetyt syyskengät 35e. Tässä muutama esimerkki, eivät siis olleet samasta pöydästä vaan eri myyjien tuotteita. Musta hinnat oli aika korkeita :O en kyllä itse maksais tollaisia hintoja käytetystä vaatteesta enkä pyytäiskään. Eipä oo ihme, että mun pöydästä oli hävinny kaikki meandin kuteet 2 eka tunnin aikana kun hintaa niillä oli 3-5euroa/kpl mikä mun mielestä on kohtuullinen hinta käytetylle Meandille...

Niin, mitä mieltä te ootte, onko kirppishinnoittelu menny menny överiksi? Kun mun käsitys kirppiksestä on että sieltä saa halvalla kaikenlaista, näin ei enää kyllä ole kuin harvoissa pöydissä. Keskustelua kiitos.

Niin, tuli vaan sellanen mieleen kun laitoin ite pöydän ja sit kiertelin sielä kattelemassa. Meandin käytetty body 17e, reimatecin käytetty toppahaalari 50e(polvista kulunut ja tahroja oli),Hupan toppahousut ja -takki 45e(myöskin polvissa ja pepussa kulumaa ja takissa tahroja), Meandin käytetty paita 25e(siis sehän maksaa uutena saman!!!), Lindexin ja HM:n perus paitoja, bodeja ja housuja 7-10e/kpl(siis uuden hinta!).Vikingin käytetyt syyskengät 35e. Tässä muutama esimerkki, eivät siis olleet samasta pöydästä vaan eri myyjien tuotteita. Musta hinnat oli aika korkeita :O en kyllä itse maksais tollaisia hintoja käytetystä vaatteesta enkä pyytäiskään. Eipä oo ihme, että mun pöydästä oli hävinny kaikki meandin kuteet 2 eka tunnin aikana kun hintaa niillä oli 3-5euroa/kpl mikä mun mielestä on kohtuullinen hinta käytetylle Meandille...

Niin, mitä mieltä te ootte, onko kirppishinnoittelu menny menny överiksi? Kun mun käsitys kirppiksestä on että sieltä saa halvalla kaikenlaista, näin ei enää kyllä ole kuin harvoissa pöydissä. Keskustelua kiitos.

Saman olen itsekin huomannut. Reimatec 20e ja polvet rikki...älytöntä! Itse möin uudenveroisen kaksiosaisen puvun 15e, kuomat ja viking erittäin hyväkuntoiset kengät 6 e kappale. Uudet kumpparit 3e jne. Onnellisia omistajia löytyi ja itse sain 120e kamppeista, jotka olisivat menneet kierrätykseen. No, minä halusinkin päästä niistä eroon :).

Kyllä on. Itse näin kahdet viking goretex-talvikengät, koot 21 ja 22, toiset oli yli 30e ja toiset lähes (oli kuin uudet kyllä, mutta törkeetä kiskurointia). Easytec-haalari melkein 30e.. siisti, mutta silti. Polvista aika pahasti kulunut ticket haalari 20e.

Juu... hurjia hintoja. En ikinä maksaisi vaikka olis mikä merkki. Tuskin kukaan noita hintoja maksaa... siis ne joilla on varaa maksaa tuollaisia hintoja ostavat varmasti uutena =) Itse maksan 1-3€ lasten vaatteista...

No osa ei ole sillä periaatteella, että haluaa päästä vaatteista eroon, vaan haluavat tehdä bisnestä. Ja jos tässä onnistuvat, niin "syyhän" ei ole sen, kuka pyytää, vaan sen kuka maksaa. Ei ne hinnat kauaa pilvissä huitele, jos kukaan ei niitä osta.

No osa ei ole sillä periaatteella, että haluaa päästä vaatteista eroon, vaan haluavat tehdä bisnestä. Ja jos tässä onnistuvat, niin "syyhän" ei ole sen, kuka pyytää, vaan sen kuka maksaa. Ei ne hinnat kauaa pilvissä huitele, jos kukaan ei niitä osta.

Niin, tai sitten yhdelle kallis on toiselle halpa.

Eräs tuntematon rouva tuli mulle juttelemaan (osuttiin samaa kojua tonkimaan ja siinä siis sitten juteltiin) ja kauhistelemaan, miten joku ihminen pyysi paidasta kympin. Kysyin sitten, että oliko markettipaita, vai merkkipaita...tähän nainen ei osannut vastata. H&M paidasta kymppi on naurettava hinta, mutta kyllä mä maksan sen kympin merkkipaidasta, jonka haluan ja joka uutena kaupassa maksaa 25€. Enkä edes mielestäni maksa ylihintaa, jos paita on uudenveroisessa kunnossa.

Niin, tai sitten yhdelle kallis on toiselle halpa.

Eräs tuntematon rouva tuli mulle juttelemaan (osuttiin samaa kojua tonkimaan ja siinä siis sitten juteltiin) ja kauhistelemaan, miten joku ihminen pyysi paidasta kympin. Kysyin sitten, että oliko markettipaita, vai merkkipaita...tähän nainen ei osannut vastata. H&M paidasta kymppi on naurettava hinta, mutta kyllä mä maksan sen kympin merkkipaidasta, jonka haluan ja joka uutena kaupassa maksaa 25€. Enkä edes mielestäni maksa ylihintaa, jos paita on uudenveroisessa kunnossa.

No, kyllä minäkin olen maksanut 10e pienen miehen jokapoika-paidasta :). Nyt oli kyse varmaan ns. roskasta.

Se että sinä myyt erityisen halvalla ei tarkoita automaattisesti että muut hinnoittelevat väärin. Sinulla on vaan tavoitteena ilmeisesti minimoida myyntiaika. Itse ehkä otan jossain riskiä enkä myy selvästi alle yleisen hintatason (halutut tuotteet) ja jossain myyn vain ajatuksella että kunhan pääsee vaan eroon.

Mutta se että samat roinat ovat viikkotolkulla siellä ja loosit ovat sekasotkuisia roskakasoja kyllä minustakin kielivät, että kirppismyynnissä on mopo karannut. Lähikirpparilla valitettavasti tuntuu olevan ne samat trokarimyyjät kohtuu kiinnostavien tavaroiden kanssa, jossa hinnoittelu on ihan posketon. Ja niitä hyllyjä on todella monta. Sitten pääosin muut tuntuvat olevan sitä roskaa täynnä. Itsellä toki on se, että en ole ahkera kirpputorilla kävijä, joten minä varmaan missaan ne hyvät hyllyt, jotka on jo tyhjennetty aikapäiviä sitten. Pitäisi käydä joka päivä...

[QUOTE="Tiina";24422597]No, kyllä minäkin olen maksanut 10e pienen miehen jokapoika-paidasta :). Nyt oli kyse varmaan ns. roskasta.[/QUOTE]

Ei, vaan tämä rouva ei vain ollut järin valveutunut merkkivaatteista ja niiden hinnoista. Hän kuului siihen porukkaan, joka maksaa kirppisvaatteesta euron, tai maksimissaan kaksi, eikä ns. ymmärrä mitään merkin päälle.

Tiedän kyllä, missä loosissa tämä nainen oli vieraillut. Ko. loosissa on pelkkiä merkkivaatteita, jotka ovat kunnoltaan ihan priimaa. Ymmärrän kyllä, että moni ei maksaisi paidasta kymppiä, mutta moni, joka vähääkään tietävää paljonko ne vaatteet maksavat uutena, sen kympin voivat ihan kevyestikin maksaa.

Mä olisin vielä kaksi vuotta sitten tukehtunut pullaan, jos joku olisi myynyt mulle sisävaatteita, joiden hinnoittelussa on käytetty vain kaksinumeroisia lukuja. Nyt menen mielenkiinnosta tutkimaan ja todennäköisesti ostankin.

Mulla pari kaveria laitto innoissaan pöydän kun kuulivat miten hyvin mulla oli menny tavara kaupaksi. Sitte olivat vihaisia ja sanoivat että eihän sieltä mikään mene mihinkää. Kävin kattoos niiden pöytiä nii eipä ollu ihme ettei kauppa käyny, hinnat oli niin isoja. Huonoksi jäi heillä sitte myynti, hyvä kun omansa saivat. Mä uskon että monella käy samalla lailla ja sitte haukutaan kun on huono kirppis kun ei tuu myyntiä, mutta syy onkin hinnoittelu. Ainakin täällä päin näissä kalliissa pöydissä tavarat seisoo viikkotolkulla (jotkut pitää pöytää useamman viikon). ei niitä kukaan liian kalliilla osta. tai ehkä joskus joku mutta harvoin. En tiedä muualla päin miten sitte on.

En ole livekirpparilla nyt vähään aikaan käynyt, mutta samahan se on nettikirppareilla, joistain vaatteista pyydetään ihan kamalia hintoja, esim. Lindexin käyttämätön body 12€ posteineen, kun ei edes ole tuota maksanut uutena, mutta on poistunut mallistosta, niin hyvin voi pyytää enemmän.

Tai sitten tahrainen ulkohaalari, olikohan Lassietec, niin 30€ posteineen, kyseessä siis tahra, joka ei lähde edes pesussa pois ja on vielä ihan selvä ja suht iso.

Ei, vaan tämä rouva ei vain ollut järin valveutunut merkkivaatteista ja niiden hinnoista. Hän kuului siihen porukkaan, joka maksaa kirppisvaatteesta euron, tai maksimissaan kaksi, eikä ns. ymmärrä mitään merkin päälle.

Tiedän kyllä, missä loosissa tämä nainen oli vieraillut. Ko. loosissa on pelkkiä merkkivaatteita, jotka ovat kunnoltaan ihan priimaa. Ymmärrän kyllä, että moni ei maksaisi paidasta kymppiä, mutta moni, joka vähääkään tietävää paljonko ne vaatteet maksavat uutena, sen kympin voivat ihan kevyestikin maksaa.

Mä olisin vielä kaksi vuotta sitten tukehtunut pullaan, jos joku olisi myynyt mulle sisävaatteita, joiden hinnoittelussa on käytetty vain kaksinumeroisia lukuja. Nyt menen mielenkiinnosta tutkimaan ja todennäköisesti ostankin.

Olen täysin samaa mieltä! Toki itsekin voin maksaa 30e jostain puvusta tms., jos tiedän sen oikeasti laadukkaaksi. Ja toki, jos joku myy vikingin kumppareita, niin voi olettaa, ne on roskaa eli rikki. Näin kävi mminulle. Ostin isommalle ja pienemmälle kumpparit samasta loosista eurolla. Pienen kumpparit oli löytö, isommat oli rikki. Todettiin käytössä. Jäin muuten miettimään, että minkälainen äiti myy rikkinäisiä kumppareita toiselle äidille! Lapsillehan ne tulee! Ärsytti!

[QUOTE="Tiina";24422682]Olen täysin samaa mieltä! Toki itsekin voin maksaa 30e jostain puvusta tms., jos tiedän sen oikeasti laadukkaaksi. Ja toki, jos joku myy vikingin kumppareita, niin voi olettaa, ne on roskaa eli rikki. Näin kävi mminulle. Ostin isommalle ja pienemmälle kumpparit samasta loosista eurolla. Pienen kumpparit oli löytö, isommat oli rikki. Todettiin käytössä. Jäin muuten miettimään, että minkälainen äiti myy rikkinäisiä kumppareita toiselle äidille! Lapsillehan ne tulee! Ärsytti![/QUOTE]

Lisään vielä, että itse näin 4,5e me&I rikkinäisen paidan ja 4e rikkinäisen marimekon t-paidan. Ymmärrän, jos joku ostaa esim. ompelukseen, mutta käyttöön olivat kelvottomia.

[QUOTE="Tiina";24422682]Olen täysin samaa mieltä! Toki itsekin voin maksaa 30e jostain puvusta tms., jos tiedän sen oikeasti laadukkaaksi. Ja toki, jos joku myy vikingin kumppareita, niin voi olettaa, ne on roskaa eli rikki. Näin kävi mminulle. Ostin isommalle ja pienemmälle kumpparit samasta loosista eurolla. Pienen kumpparit oli löytö, isommat oli rikki. Todettiin käytössä. Jäin muuten miettimään, että minkälainen äiti myy rikkinäisiä kumppareita toiselle äidille! Lapsillehan ne tulee! Ärsytti![/QUOTE]

Siis voi kuvitella, että euron viking kumpparit on roskaa...

Se että sinä myyt erityisen halvalla ei tarkoita automaattisesti että muut hinnoittelevat väärin. Sinulla on vaan tavoitteena ilmeisesti minimoida myyntiaika. Itse ehkä otan jossain riskiä enkä myy selvästi alle yleisen hintatason (halutut tuotteet) ja jossain myyn vain ajatuksella että kunhan pääsee vaan eroon.

Mutta se että samat roinat ovat viikkotolkulla siellä ja loosit ovat sekasotkuisia roskakasoja kyllä minustakin kielivät, että kirppismyynnissä on mopo karannut. Lähikirpparilla valitettavasti tuntuu olevan ne samat trokarimyyjät kohtuu kiinnostavien tavaroiden kanssa, jossa hinnoittelu on ihan posketon. Ja niitä hyllyjä on todella monta. Sitten pääosin muut tuntuvat olevan sitä roskaa täynnä. Itsellä toki on se, että en ole ahkera kirpputorilla kävijä, joten minä varmaan missaan ne hyvät hyllyt, jotka on jo tyhjennetty aikapäiviä sitten. Pitäisi käydä joka päivä...

Juu en tarkoita että mun hinnat on oikeita ja toisten vääriä, ei ollu siis aloituksen tarkoitus. Jos tuote on hyväkuntoinen niin voi sille laittaa isommankin hinnan ja sitte alentaa jos ei sillä mene, mutta selkeästi huonon/rikkinäisen kohdalla kyllä mun mielestä ei voi laittaa mitään hirveää summaa. Kuten joskus oli lassietecin toppapuku, jossa oli housuissa 20cm pitkä halkeama ja takissa tahroja, puvun hinta 35e. Uudenveroisesta ihan ok jos laitta 35 mut rikkinäinen???

No, ehkä tämä mun kauhistelu johtuu siitä että mulla kai on erilainen käsitys kirppiksestä kuin joillain toisilla sitte on. Tai jotain...:confused:

[QUOTE="Tiina";24422682] Jäin muuten miettimään, että minkälainen äiti myy rikkinäisiä kumppareita toiselle äidille! Lapsillehan ne tulee! Ärsytti![/QUOTE]

Sellainen, joka ei huomannut testata tarkoin kumppareita ilman myyntiä. Koska sinäkin ostit ne, ulkonäöltään oli vissiin ihan ok?

Kiitos kysymästä, olen myynyt nettikirpparilla rikkinäisiä kumppareita. Ei tullut mieleen testata, kun ongelmia ei ollut. Onneksi ostaja kysyi siitä, niin "varmuuden vuoksi" kierrätin kraanan alla. Ylempänä olikin reikä. Ei sitä aina muista kääntää ja vääntää, tarkistaa ja pyörittää.

• Tykkää
Reactions: chef
No, ehkä tämä mun kauhistelu johtuu siitä että mulla kai on erilainen käsitys kirppiksestä kuin joillain toisilla sitte on. Tai jotain...:confused:

No joo. Katselin kirjoja kirppiksellä ja kosketin yhtä. Se oli ihan hirvittävän tahmainen, ettei hipaisua enempää tehnyt mieli painaa sormea siihen. Miten joku on voinut sen kirpputorille tuoda myytäväksi. Ei, en etsinut siitä edes hintaa...

No jos minä löytäisin kirppirpöydän jossa olisi vaikka erittäin hyväkuntoisia Meandin, Dunsin, Småfolkin ja Molo Kidsin paitoja, niin ostaisin takuulla useamman hintaan 10 e/kpl. Mutten tosiaan henkkamaukkaa ja Lindexiä.

• Tykkää
Reactions: chef
Kun meidän lähikirppiksellä, joka tunnetusti on aika hyvä kirppis, on minulla juuri tän viikon pöytä. Hintataso on yleisesti ottaen kohtuullinen, itse hinnoittelin halvalla omasta mielestäni.
Lähinnä 1-0,5 € perusvaatteet, myös sadetakit ja parit ulkovaatteet, jotka olivat käytetyiksi ihan ok kunnossa ja yhdellä lapsella olleet.
Naisten kotimaiset jakut 1 €/ kpl. Mokkanahkatakki samoin, tosin se oli 80-luvun, mutta silti.

Tänään kun kävin katsomassa, niin juuri mitään ei ollut mennyt. Jään tappiolle koko viikosta ja sekös harmittaa...

Juu en tarkoita että mun hinnat on oikeita ja toisten vääriä, ei ollu siis aloituksen tarkoitus. Jos tuote on hyväkuntoinen niin voi sille laittaa isommankin hinnan ja sitte alentaa jos ei sillä mene, mutta selkeästi huonon/rikkinäisen kohdalla kyllä mun mielestä ei voi laittaa mitään hirveää summaa. Kuten joskus oli lassietecin toppapuku, jossa oli housuissa 20cm pitkä halkeama ja takissa tahroja, puvun hinta 35e. Uudenveroisesta ihan ok jos laitta 35 mut rikkinäinen???

Pitääkö ne käsitykset olla aina lokeroimassa?

Meinaan että jo tässäkin ketjussa on tullut ilmi se asettelu, että joko myyt halvalla, tai sitten riistät ihmisisä bisnekset mielessä.

Mä en myy halvalla, mutta en koe kyllä myyväni myöskään rahan kiilto silmissä. Mielestäni hintani ovat keskitasoiset.

6 päivän myyntini oli 560€, joten voitaneen olettaa, että hinnat olivat ostajien mieleen, kun tavara kerran liikkui. Myytyjä tuotteita oli noin 180, eli keskimääräinen tuotteen yksittäishinta oli 3,111 euroa. Myin paljon lelusettejä, sekä 10 ulkopukua/takkia, joissa hintaa oli enempi. Toisaalta myin myös eurolla ja taisi jokunen tuote olla allekin.

Mun "tarkoitukseni" jos asiaa nyt siltä kannalta haluaa katsella on toki päästä vanhasta eroon, mutta samalla saada myös uutta tilalle. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että sen 560€ hassaan kyllä ihan takuuvarmasti sinne kirppikselle takaisin ja itseasiassa melko hyvää vauhtia sitä olenkin tässä jo tehnyt. Joku joskus laski, että 330€ kuussa multa sinne rahaa uppoaa, joten kyllä mä olen ihan helkutisti miinuksilla, eikä ne dollarit siis kauaa taskussa lämmitä.

Yhteistyössä