Naapuri syyttää kunnianloukkauksesta *huoh*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emma"

Vieras
Olipa kerran kaunis syksyinen ilta. Kävelin 6-vuotiaan tyttöni kanssa kotiin, ja naapurin wt-perheen tytär (15-v) oli pihalla. Huusi sitten mun perään "vitun huora". Käännyin ja kävelin tytön luo, kysyin mitä sanoi. Olin huuli pyöreänä, mä olen kerran aiemmin jutellut tytön kanssa kun kiusasi mun lastani pihalla, tällöin kysyin asiallisesti mitä oli tapahtunut ja muistutin ettei pienempiä kiusata. Toisti nyt sitten että "vitun huora". Mitään en ehtinyt sanoa enkä tehdä kun tytön äiti tuli nurkan takaa ja ihmetteli mikä tilanne meillä oli menossa. Kerroin että tyttö on kiusannut pienempiä lapsia pihalla ja nyt vielä alkoi mullekin huutelemaan. Tyttö toisti äidilleen mitä oli mulle sanonut ja äiti nauroi, totesi vaan että niinpä. Siis mitä?!

Ilmoitin äidille että voisi opettaa tyttärelleen käytöstapoja, äiti (n. 45v, minä babyfaceinen 28v) sanoi ettei tälläistä alaikäistä teiniäitiä voi kunnioittaa, joten tytär saa kyllä ilmaista mielipiteitään minusta. Purin huulta että pysyin asiallisena, helvetti sentään. Erehdyin sanomaan ettei näköjään ole omena kauas puusta pudonnut, yhtälailla molemmilta puuttuvat normi käytöstavat. Tyttöni pelästyi tätä karjuvaa naapurin akkaa, joten otin syliin ja käännyttiin pois, kerroin että tuommoisista hulluista ei tarvitse välittää.

Nyt tuli sitten yhteydenotto poliisilta ja kutsu kuulusteluihin, naapuri oli sitä mieltä että kyseessä on kunnianloukkaus :D

Koskaan aiemmin en ole edes nähnyt tätä tytön äitiä, olemme vasta muutama kk sitten muuttaneet tähän talonyhtiöön eri paikkakunnalta. Ihan olisin utelias kuulemaan naapurin version tapahtuneesta..

Mistä tiedät, etä kyse on juuri tästä tapahtumasta, jos et ole edes kuullut ai saanut lukea naapurin versiota. Oletko sattunut tätä tapohtumaa kertomaan omana versionasi muuallakin kuin tällä palstalla.

Olisi varmaan pitänyt antaa vaan huudella, tuli vaan niin puskista koko juttu enkä voinut uskoa että kuulin oikein.. Pitäisi antaa olla, ja unohtaa mutta mä en voi käsittää että tuollaisia ihmisiä on! Ihan tosi, ne käytöstavat. Toisaalta ei voi paljoa tytöltäkään odottaa jos äitikin on tuollainen.

[QUOTE="vieras";24427813]Mistä tiedät, etä kyse on juuri tästä tapahtumasta, jos et ole edes kuullut ai saanut lukea naapurin versiota. Oletko sattunut tätä tapohtumaa kertomaan omana versionasi muuallakin kuin tällä palstalla.[/QUOTE]

Kuten sanottu, en ole ennen nähnytkään tätä äitiä joten ei voi muusta olla kyse. Kavereilleni ja miehelleni olen kertonut tästä, miten niin?

[QUOTE="Emma";24427829]Olisi varmaan pitänyt antaa vaan huudella, tuli vaan niin puskista koko juttu enkä voinut uskoa että kuulin oikein.. Pitäisi antaa olla, ja unohtaa mutta mä en voi käsittää että tuollaisia ihmisiä on! Ihan tosi, ne käytöstavat. Toisaalta ei voi paljoa tytöltäkään odottaa jos äitikin on tuollainen.[/QUOTE]

Hyvä ettet ollut hiljaa tuossa tilanteessa, kyllä itseään saa ja pitääkin puolustaa.
Menet vaan rauhallisena poliiseille kertomaan miten tilanne meni ja se on sillä selvä.
Älä sitten ala keuhkoamaan siellä kuulusteluissa vaan purat turhautumiset ennen sinne menoa, kyllä ne siitä vastapuolesta näkee mikä on homman nimi.

[QUOTE="Emma";24427829]Olisi varmaan pitänyt antaa vaan huudella, tuli vaan niin puskista koko juttu enkä voinut uskoa että kuulin oikein.. Pitäisi antaa olla, ja unohtaa mutta mä en voi käsittää että tuollaisia ihmisiä on! Ihan tosi, ne käytöstavat. Toisaalta ei voi paljoa tytöltäkään odottaa jos äitikin on tuollainen.[/QUOTE]

Joo, ei tuollaisten tapausten kanssa kannata ihmeemmin asiaa selvitellä. Mä oon joskus todennut vastaavaan sarkastiseen tyyliini, että 'Kylläpäs sinä osaat puhua nätisti toisille' tms.

Noh, se nyt on vaan sellainen muodollisuus, kun ilmoitus on poliiseille tehty. Heidän täytyy asia tutkia, mutta kun kerrot tasan totuuden miten asia meni niin pääset yhdellä haastattelulla asiasta. Toki voisi vääntää hiukan poliisille, että mitenkän sinun kunniasi laita, kun huudellaan tuollaisilla sanoilla. Hyvin opettaa lastaan käytöstavoille, ei hyvää päivää tämän päivän vanhempia...

[QUOTE="Emma";24427852]Kuten sanottu, en ole ennen nähnytkään tätä äitiä joten ei voi muusta olla kyse. Kavereilleni ja miehelleni olen kertonut tästä, miten niin?[/QUOTE]

Jospa juttu on tullut naapurin korviin jonkun muun kertomana ja tarina on muuttunut matkalla. Jos olet laittanut liikkeelle tarinan, joka on loukannut taas häntä, niin tutkinta saattaa lähteä liikkeelle tälläkin tavalla. Kannattaa olla aina varovainen puhuessaan muista ihmisistä vaikka vain kavereilleen.

[QUOTE="annika";24427865]kannattaa pikimmiten tehdä kunnianloukkaussyte sekä äidin että tyttären puheista. 15v on myös rikosoikeudellisessa vastuussa puheistaan.[/QUOTE]

ja missä on näyttö?

vastasyyte. Jos on noin sivistymätön ja oksettava perhe niin kannattaa ihmeessä näpäyttää takaisin. Jos tuollaisten ihmisten antaa pelata likaista peliään ja antaa heidän aina ns. päästä pälkähästä niin he saavat vain lisää pontta toimia vastaavalla tavalla. Luulevat voivansa tehdä mitä tahansa. Oikein alkoi kihisemään kun luin aloituksesi. Inhoan ylikaiken tollasia ihmisiä, ihan täyttä roskasakkia. hyi.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu ja Debra
[QUOTE="vieras";24427925]Jospa juttu on tullut naapurin korviin jonkun muun kertomana ja tarina on muuttunut matkalla. Jos olet laittanut liikkeelle tarinan, joka on loukannut taas häntä, niin tutkinta saattaa lähteä liikkeelle tälläkin tavalla. Kannattaa olla aina varovainen puhuessaan muista ihmisistä vaikka vain kavereilleen.[/QUOTE]

Voihan se olla noinkin, mutta epäilen kuitenkin. En tunne juuri ketään tältä seudulta vielä, ja epäilen etteivät mun ystävät kaveeraa tuollaisen ihmisen kanssa :D Noh, ens viikolla kuulusteluihin niin selviää tämäkin. En mä siitä huolehdi, tiedän mitä on tapahtunut ja kuka on sanonut mitäkin :) Olisi NIIN tehnyt mieli arvostella heitä rankalla kädellä mutta en halunnut alentua samalle tasolle. Mun mielestä ala-arvoista, ja vielä pienen lapsen edessä. Oppi munkin tyttäreni siinä muutaman uuden sanan naapurin tädiltä. Harmittaa vaan, ehkä mä olin typerä kun ajattelin että oltaisiin voitu selvittää asia niin kuin aikuiset, ketään haukkumatta ja nimittelemättä.

Ei kai tuollaista pidetä kunnianloukkauksena. Mun mielestä kunnianloukkaus on enemmän julkinen, esim. jos olisit koko naapuruston kuullen haukkunut.

Mutta ei tuossa mitään ole, itsepä huorittelivat..

[QUOTE="vieras";24427972]vastasyyte. Jos on noin sivistymätön ja oksettava perhe niin kannattaa ihmeessä näpäyttää takaisin. Jos tuollaisten ihmisten antaa pelata likaista peliään ja antaa heidän aina ns. päästä pälkähästä niin he saavat vain lisää pontta toimia vastaavalla tavalla. Luulevat voivansa tehdä mitä tahansa. Oikein alkoi kihisemään kun luin aloituksesi. Inhoan ylikaiken tollasia ihmisiä, ihan täyttä roskasakkia. hyi.[/QUOTE]

En kyllä suosittele "näpäyttämään takaisin". Sillä saa todennäköisemmin toisen riehaantumaan kuin vaikenemalla.

No nyt täällä tuntuu olevan suurin osa kirjoittajista hengenheimolaisia tuon naapurin kanssa. Aina valmiita riitelemään ja jatkamaan, niinkuin poliisilla ei olisi muutakin tutkittavaa kuin naapuririidat.

Kyllä, sanoin lapselleni ettei tuollaisista hulluista tarvitse välittää. Ymmärrän hyvin että tyttö pelästyi, tuntemattomat ihmiset haukkuvat äitiä vittusaatanoita säästelemättä. Juteltiin tapahtuneesta vielä kotona, ja kerroin että oli todella rumaa käytöstä. Näin jälkeen päin ajateltuna joo, olisin ehkä voinut jättää sen sanomatta, mutta kiehahdin vaan niin pahasti että pääsi suusta.

Älä suotta näpäytä takaisin. Käy kulustelussa ja kerro rauhallisesti mitä tapahtui. Mutta älä lähde kostokierteeseen, siitä voi syntyä pahempikin soppa :( Parempi pysyä tuollaisten yläpuolella ja antaa olla. Älä välitä tai kiinnitä huomiota heihin tulevaisuudessa. Hymyile vain kauniisti takaisin, kuin tietäisit jotain mitä he eivät tiedä.

Meneekö tuosta kuulustelusta mitään lausuntoa syytteen nostajalle?

Toisaalta tekisi mieli tehdä itsekin tutkintapyyntö, mutta annan olla. Uskon että poliisilla on parempaakin tekemistä, ja nämä on tälläisiä sana sanaa vastaan. Parempi vaan jatkaa eteenpäin, ei mun tarvitse tuollaisista välittää :) Jos ei ole elämässä muuta sisältöä kun naapurin kiusaaminen, niin fine.

Yhteistyössä