Joku tuntematon numero on soitellut minulle jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Outo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Outo"

Vieras
ainakin pari kuukautta. Soittaa kerran päivässä. Joskus on pidempiäkin aikoja ettei soita ollenkaan ja sitten jostain syystä taas. Soitot ajoittuu pääasiassa iltaan. Klo 19-22 väliin mutta joskus tulee myös päivisin.

Kun vastaan niin ei sanota mitään. Joku siellä kuitenkin on! Joskus katkasee liki heti kun minä vastaan, toisinaan kuulostelee hetken ja katkaisee vasta sitten.

Mitä hittoa???

Soittaako tuntemattomasta numerosta siis niin että puhelimessa lukee tuntematon numero vai näkyykö numero, muttet tiedä kenen se on. Kaveri kertoi tänään myös saaneensa ehkä viikon ajan vastaavia soittoja, tosin niitä kai tuli päivälläkin.

[QUOTE="vieras";24455112]Osta pilli, ja seuraavan kerran kun soittaa, niin puhalla siihen. Onko kukaan muu, miespuolinen, vastannut sun puhelimeen kun tämä tuntematon soittaa?[/QUOTE]

Ei ole kukaan muu vastannut kuin minä. En oikeastaan ole rehellisesti uskaltanut miehelleni edes kertonut että soittoja tulee edelleen. Aluksi silloin kyllä hämmästelin ääneen että mitähän mahtaavat tarkoittaa.

[QUOTE="ylva";24455115]Oletko hiljattain vaihtanut liittymää ja numeroa? Jos sait jonkun vainotun numeron.[/QUOTE]

En ole vaihtanut numeroa mutta kohta varmaan vaihdan! :D

Eikä pitäisi mitään exiäkään pyöriä tuolla tavalla kuvioissa. Ihan väleissä ollaan exän kanssa.

Mulle tuli tollasia soittoja kans. Eikä sulkenut puhelinta, kuunteli niin pitkään kun olisin vaan puhunut. Kyllä mä arvasin kuka oli kyseessä, vaikkei myöntänytkään.

mulle kans toissapäivänä oli ainakin 10 kertaa soittanut joku tuntemattomasta numerosta. soitin kaikki läpi keillä mun numero mut ei kukaan ollu soittanu. ja monilla ei oo mun numeroa.

Ihmiset ovat raportoineet poliisille saaneensa tuntemattomista numeroista kiusallisia puheluita, joissa soittaja on vain ollut hiljaa. Puheluja tuli säännöllisesti eikä niistä jäänyt jälkeä lokitietoihin.

Kyseessä ei kuitenkaan ollut häirikkö. Joissain Samsungin puhelinmalleissa on Fake call- eli valepuheluominaisuus, jolla saa yhtä nappia painamalla puhelimen soimaan tietyn ajan päästä. Samsungin mainoksessa nainen käyttää ominaisuutta voidakseen häipyä treffeiltä saadessaan tärkeän puhelun.

Valepuheluominaisuus löytyy ainakin Suomessakin myynnissä olevasta S8000 Jet -puhelimesta. Malli on noin puolitoista vuotta vanha, mutta ilmeisesti sitä on tänä vuonna ostettu joululahjaksi, kun ominaisuus herätti huomiota vasta nyt.

Suomen Samsungin markkinointijohtaja Eva Carrero kertoo MikroPC:lle, että Fake call -ominaisuus löytyy kaikista Samsungin puhelimista, jossa on yhtiön oma käyttöjärjestelmä, kuten Monte-, Wave-, ja S5230-malleista. Lisäksi sen voi ladata Android Marketista yhtiön Android-puhelimiin.

Samsung S8000 Jet -mallissa on yhtiön oma käyttöjärjestelmä ja TouchWiz 2.0 -käyttöliittymä, joka todettiin MikroPC:n testissä välillä hankalakäyttöiseksi. Monet asetukset on piilotettu outoihin paikkoihin. Tämä saattaa selittää sen, etteivät käyttäjät ole ymmärtäneet, mistä haamupuheluissa on kyse.

Fake call -ominaisuuden voi helposti aktivoida vahingossa, sillä se tapahtuu pitämällä äänenvoimakkuusnappulaa pohjassa. Ominaisuuden saakin pois päältä melko hankalasta paikasta verrattuna aktivoinnin helppouteen: valitse valikkotilassa Asetukset > Sovellusasetukset > Puhelu > Valepuhelu.

Yhteistyössä