ex juo lapsen ollessa siellä isäviikonloppuna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Miten tässä asiassa pitäisi toimia? soitanko vain lastenvalvojalle. Itse olen yrittänyt exälle puhua mutta ei se auta. Meillä tällähetkellä yhteishuoltajuus. En tiedä oikein mikä olisi paras ratkaisu kaikille,tiedän että lapsi pitää isästään jne,en haluaisi kokonaan erottaa niitä. Mutta jotakin täytyy tehdä,en uskalla lasta sinne pian päästää,en luota itse exään yhtään ja tiedän että ei todellakaan ole lapselle hyväksi nähdä juomista. Ja ex juo senverran että ei ns kännissä ole mutta mielestäni muutamakin on liikaa lapsen ollessa siellä.

Riippuu lapsen iästä, mutta luulisin että mikään laki ei kiellä kohtuullista alkoholinkäyttöä jos lapsen huolto ja hyvinvointi ei vaarannu, eli keskustelulinjalla tarvitsee varmaan edelleen edetä.
Mutta siis samaa mieltä, ei tuo liene järkevää, varsinkin jos etävanhempana sitä "omaa aikaa" on milloin voisi juoda..

Mä en ymmärrä jos lapsi on isällään jokatoinen vkl ja sit niinä lapsi viikonloppuina pitää juoda,kun sitä vapaa aikaa on kuitenkin jokatoinen viikonloppu ja viikot...

Ja juomiseksi siis miellän sen,että isä tai miksei äiti juo useamman kuin muutaman saunan tai ruoan yhteydessä.

lapsi on isällään joka toinen vkl yhden yön,muuten hällä on aikaa juoda koko loppu aika kuukaudesta. Ja itse olen sitä mieltä että ei lapsen aikana juoda. Toki sen saunaoluen voin hyväksyä mutta en kolmea tai viittä. Ja ei isä ei ole ajokunnossa silloin kun juo. Itse en juo lasten aikana mitään. Lapsi on nyt 6v.

Pitäiskö multa ottaa lapset huostaan kun saatetaan miehen kanssa juoda illalla lasten mentyä nukkumaan siiderit?

Jos juominen ei ole hallitsematonta ja pystyy huolehtimaan lapsista niin minusta tuo ei ole ongelma. Mutta jos on joku alko-ongelma taustalla niin sitten eri tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24464522:
Mä en ymmärrä jos lapsi on isällään jokatoinen vkl ja sit niinä lapsi viikonloppuina pitää juoda,kun sitä vapaa aikaa on kuitenkin jokatoinen viikonloppu ja viikot...

Ja juomiseksi siis miellän sen,että isä tai miksei äiti juo useamman kuin muutaman saunan tai ruoan yhteydessä.

Ja muutamalla tarkoitin sitä,että voipi saunan tai ruoan yhteydessä ottaa,mutta on oltava ajokunnossa..
Tosin itse pystyn olemaan ilman saunasiidereitä,kun lapset on kotona joka viikko ja jokatoinen vkl..niin en ymmärrä miksi olisi hankalaa jättää ne saunakaljat jokatoinen vkl ottamatta...

[QUOTE="aapee";24464564]lapsi on isällään joka toinen vkl yhden yön,muuten hällä on aikaa juoda koko loppu aika kuukaudesta. Ja itse olen sitä mieltä että ei lapsen aikana juoda. Toki sen saunaoluen voin hyväksyä mutta en kolmea tai viittä. Ja ei isä ei ole ajokunnossa silloin kun juo. Itse en juo lasten aikana mitään. Lapsi on nyt 6v.[/QUOTE]

Sinulla on oikein hyvät periaatteet, mutta lapsen isaällä on tietenkin oikeus omiin periaatteisiinsa, 3-5 olutta ei kuitenkaan vaaranna isän kykyä huolehtia lapsesta. Taksilla pääsee päivystykseen vaikka ei ajokunnossa olisikaan.
Voisithan kuitenkin soittaa esim. lastenvalvojalle ja kysyä, ethän siinä kuitenkaan mitään häviä?

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24464590:
Ja muutamalla tarkoitin sitä,että voipi saunan tai ruoan yhteydessä ottaa,mutta on oltava ajokunnossa..
Tosin itse pystyn olemaan ilman saunasiidereitä,kun lapset on kotona joka viikko ja jokatoinen vkl..niin en ymmärrä miksi olisi hankalaa jättää ne saunakaljat jokatoinen vkl ottamatta...

Pystyn olemaan juomatta, mutta en näe sille tarvetta. Tosin otan vain yhden.

En ymmärrä tuota itsekään että miten voi olla niin vaikeaa olla juomatta silloin kun lapsi on siellä! Kuitenkin on aikaa juoda niin paljon kun haluaa,kun lapsi kaksi yötä kuukaudessa siellä. On tässä kyllä alko ongelmaa taustalla. Yksi asia miksi erosin hänestä oli juominen. Niinkuin sanoin hyväksyn kyllä saunaoluen tai siiderin,ei siitä ole ollut edes puhetta vaan tämä ex juo aivan muuten vain. Tuskinpa tekään hyväksyisitte esim 5 olutta jos lapsikin paikalla ja varsinkin kun ei sitten olla edes ajokunnossa. Mitä jos jotain sattuu tms eikä isä pysty ajamaan!

Mulla oli sama pelko. Siksi exä tapaa lasta vain arkisin, ottaa silloin yökylään.
En nauttisi viikonlopuista kun joutuisin koko ajan jännittämään juoko..
Raskasta ehkä, mutta eipähän tarvitse stressata.

Kaikissa perheissä ei ole autoa lainkaan. Miksi siis aina vedotaan tuohon ajokuntoon, jos jollain sattuu auto olemaan? Taksilla tai julkisillahan nekin liikkuvat, jotka eivät autoa omista.

Minulla itsellänikin on auto, enkä lähtisi ajamaan enää edes yhden viinilasillisen jälkeen. Ja kyllä - otan välillä lasin tai kaksi viiniä - vaikka lapset ovat kotona. Tilanteeni, kun on se, että minulla on aina vähintään kaksi lasta täällä eli en ole koskaan yksin.

Mieheni tapa hoitaa lapsiamme ei minua juurikaan tyydytä tai viehätä... Hän ei ole koskaan kyennyt hoitamaan ja kohtaamaan lapsia lapsilähtöisesti, vaan hän toimii kaikessa itsekkäästi ja aikuisen lähtökohdista käsin.

Niinpä mieheni muutettua pois, vain vanhin lapsistamme vierailee hänen luonaan. Ja vaikka kyse on todellakin joka toisesta viikonlopusta ja yhdestä tai kahdesta yöstä niin isä saattaa laittaa lapsen päiväksi tai toiseksi yöksi äidilleen hoitoon ja mennä juhlimaan... Että sellainen isäviikonloppu. Ei hän jaksa myöskään herätä lapsen kanssa aamulla tai jätä niitä oluita ottamatta illalla.

En lähde näitä asioita riittauttamaan, vaan hammasta purren siedän tilanteen.

[QUOTE="vieras";24464491]Mitä tarkoittaa ns. kännissä? Onko hän kuitenkin ajokuntoinen?[/QUOTE]
Niin, että muutaman voi ottaa ja sitten lähteä autonrattiin lapsi kyydissä? Haista kuule sinä vaan paska. Samanlaista roskasakkia itsekin.

[QUOTE="aapee";24464643]En ymmärrä tuota itsekään että miten voi olla niin vaikeaa olla juomatta silloin kun lapsi on siellä! Kuitenkin on aikaa juoda niin paljon kun haluaa,kun lapsi kaksi yötä kuukaudessa siellä. On tässä kyllä alko ongelmaa taustalla. Yksi asia miksi erosin hänestä oli juominen. Niinkuin sanoin hyväksyn kyllä saunaoluen tai siiderin,ei siitä ole ollut edes puhetta vaan tämä ex juo aivan muuten vain. Tuskinpa tekään hyväksyisitte esim 5 olutta jos lapsikin paikalla ja varsinkin kun ei sitten olla edes ajokunnossa. Mitä jos jotain sattuu tms eikä isä pysty ajamaan![/QUOTE]

En hyväksyisi mutta ei ero paranna juomista, eli tilanne oli odotettavissa.

[QUOTE="vieras";24464797]Niin, että muutaman voi ottaa ja sitten lähteä autonrattiin lapsi kyydissä? Haista kuule sinä vaan paska. Samanlaista roskasakkia itsekin.[/QUOTE]

Jos promillet ei ylity niin voi lähteä. Muutaman voi juoda hitaasti eikä tavallasi riipaisemalla kaikki heti kitusiin. Taidat itse olla roskasakkia joka ei osaa juoda kuin humaltuakseen.

[QUOTE="vieras";24464814]Jos promillet ei ylity niin voi lähteä. Muutaman voi juoda hitaasti eikä tavallasi riipaisemalla kaikki heti kitusiin. Taidat itse olla roskasakkia joka ei osaa juoda kuin humaltuakseen.[/QUOTE]
Tyhmä väsynyt provo.

kiitti vastausista,mä taidan soittaa lastenvalvojalle.

Se ei todellakaan ole kiva joutua jännittämään ja pelkäämään ja murehtimaan isäviikonloppuisin että miten siellä menee. Eikä isä ole koskaan osannut olla lapsensa kanssa,ei leiki ei mtn. Lapsen ollessa siellä isä katsoo tvtä tai istuu netissä,lapsi joutuu sitten vain "olemaan" yksin. Isän puheetkin lapselle ovat kuin puhuisi toiselle aikuiselle,ei 6 vuotiaalle lapselle.

Tsemppiä kaikille joilla yhtään on samantapanen tilanne!

Yhteistyössä