Ulosotosta tietävät, apua ton laskurin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24465627]Elätätkö sinä miehesikin. Lopeta nyt ihmeessa. Aikuisia ei lasketa suojaosaan.[/QUOTE]

voi kauheaa! oli joskus aika jolloin mieheni elätti minua ja nyt minä vuorostaan häntä, kun ei ole töitä löytänyt.. GET A LIFE! :D

[QUOTE="helen";24467381]teillä on ulosotossa? Ja onko miten vaikuttanut elämään? Onko teillä esim. autoa??
Sama tilanne uhkaa ja ahdistaa :([/QUOTE]

mulla on paljon uo:ssa, menee vuosia että saan maksettua pois ne.. meillä on myös auto, mutta se on sen verran vanha ettei uo sitä lunasta meiltä.. se kuitenkin on 97 vuosimallia ettei kuitenkaan mikään vanha pommi :D
elämään sen verran vaikuttaa ettei saada vuokra-asuntoa muualta kuin kunnalta.. en saa itelle pankkikorttia pankista.. emme pysty vaihtamaan autoa uudempaan/isompaan.. kyllä se vaikeuttaa elämää jonkin verran, mutta olemme oppineet elämään sen kanssa.. itse olemme raha-asiat sössineet pari vuotta sitten, joten ite myös kärsimme sen seuraukset siihen asti, että velat on maksettu...

mulla on paljon uo:ssa, menee vuosia että saan maksettua pois ne.. meillä on myös auto, mutta se on sen verran vanha ettei uo sitä lunasta meiltä.. se kuitenkin on 97 vuosimallia ettei kuitenkaan mikään vanha pommi :D
elämään sen verran vaikuttaa ettei saada vuokra-asuntoa muualta kuin kunnalta.. en saa itelle pankkikorttia pankista.. emme pysty vaihtamaan autoa uudempaan/isompaan.. kyllä se vaikeuttaa elämää jonkin verran, mutta olemme oppineet elämään sen kanssa.. itse olemme raha-asiat sössineet pari vuotta sitten, joten ite myös kärsimme sen seuraukset siihen asti, että velat on maksettu...

ja se piti kans laittaa, että vaikeuttaa myös omalla alallani työpaikan saantia.. monet nykyään tarkistaa luottotiedot haastattelun jälkeen..

noin 12 000e. Miksi et saa pankkikorttia?? kyllähän kai visa electron voi olla? vai viedäänkö multa kortti sitten kun ulosotto tulee virallisesti kuvioon mukaan. auttamatta tulee. velkaneuvontaan piiiitkä jono, pankista lainaa en saa.

2/3 .-osa suojaosuuden ylittävästä tulosta, jos nettopalkka on enintään kaksi kertaa lasketun suojaosuuden suuruinen tai
1/3-osa nettopalkasta, mikäli se on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus

aikuisen suojaosa 22,30 euroa x 30 päivää = 669 euroa /kk
huolettavan suojaosa 8,01 euroa x 30 päivää = 240,30 euroa / kk per huolettava lapsi (eli luona asuva lapsi)

Eiköhän se tästä aukea kohdalleen.

[QUOTE="vieras";24465627]Elätätkö sinä miehesikin. Lopeta nyt ihmeessa. Aikuisia ei lasketa suojaosaan.[/QUOTE]

Esim. työtön eli tuloton puoliso lasketaan mukaan suojaosuuteen.
Tarkistele vaikka UO:n sivuilta.

Nimim. omakohtaista kokemusta

Meillä ulosotto vaikuttaa elämään loppujen lopuksi aika vähän.
Tai sitten ollaan vaan totuttu jo tähän :D

Molemmilla on prepaid liittymät puhelimissa. Netistä on maksettu 250e:n vakuusmaksu jotta saatiin auki. Samoin liikennevakuutuksesta vuosi etukäteen.
Vuokra asunto on vuokrattu 3 kertaa yksityiseltä ilman ongelmia.
On kaksi autoa, molemmat tosin alle 1000 e:n arvosia ja tarvitaan molemmat autoa työssä. Laskulle ja osamaksulle ei saada, ei tilata eikä tarviskaan. Jos on hankintoja, säästetään ennenkun ostetaan.
Visa electronit on (tietty, eihän uo:lainen muuta saa) ja molemmilla nettipankit vaikka kovasti palstalla väitettiin ettei luottotiedoton saa esim. OP.sta nettipankkitunnuksia... Minulla Nordean ja miehellä OP:n.

Mun palkasta menee n100-150 e ulosottoon per kuukausi
ja mieheltä 300-400e.

Veronpalautukset tietenkin menee suoraan voudille.

Eipä muuta kai. Hyvin tässä pärjätään ja velkoja maksellaan pikkuhiljaa.

Sen verran vielä lisättävä,
että kesäsin ollaan otettu lyhennysvapaa kuukausi sille kuukaudelle kun lomapalkat maksetaan.
Muuten käteen ei jäisi kuin n. 200 e normaalipalkan päälle, ja jollain se lomakuukausikin on elettävä kun ei "normipalkkaa" tule.

On hassua ettei tuota ole huomioitu ulosotossa.

Itse ollaan saatu lyhennysvapaita kuukausia tarvittaessa, kun on pidetty välit hyvinä voutiin ja rohkeasti otettu ja soitettu asioista ja pidetty huolta että esim. työpaikan vaihtuessa ilmotetaan heti.
Muuten ulosottoon tulee 4kk katko työpaikan vaihtuessa.

Yhteistyössä