jos vaihtoehtoina olisivat nämä kaksi, kumman valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunnistat varmaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunnistat varmaan...

Vieras
1. ystävyyssuhde, jossa sinä olet antaja ja toinen ottaja. kuuntelee kyllä murheesi mutta teilaa kaikki mielipiteesi. sinun apusi kelpaa mutta hän ei ikinä vastaa auttamalla sinua kun pyydät. päinvastoin, avunpyynnöstä seuraa muutaman päivän hiljaisuus, ei vastaa puhelimeen vaan lyö luurit, ei soita vaikka joka päivä muuten soittaa jne. kuitenkin kyseessä monen vuoden aikainen paras ystäväsi, "sielun sisko" jonka elämä on kolhinut tuollaiseksi.

2. elämä ilman läheistä ystävää. kavereita on mutta näette harvoin. ei ole ketään kelle avautua.

Eli pitää luottaa siihen mitä nytkin tunnen. mutta onko oikein "hylätä" toinen kun hänellä on vaikeaa? toisaalta, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

Mistä niitä ystäviä sitten löytyy? kaikki naispuoliset tuntuvat pitävän minua ylimielisenä mulkkuna vaikka tutustuessaan kunnolla minuun huomaisivat minun olevan herkkä ihminen joka ajattelee aina muiden parasta ennen itseään. hauskaakin minun kanssani on kuulemma. :)
miespuoliset taas tuntuvat poikkeuksetta iskevän minua. en tiedä miksi, kai olen niin "helpon" oloinen vaikka en kyllä sitä olekaan....

Mistä niitä ystäviä sitten löytyy? kaikki naispuoliset tuntuvat pitävän minua ylimielisenä mulkkuna vaikka tutustuessaan kunnolla minuun huomaisivat minun olevan herkkä ihminen joka ajattelee aina muiden parasta ennen itseään. hauskaakin minun kanssani on kuulemma. :)
miespuoliset taas tuntuvat poikkeuksetta iskevän minua. en tiedä miksi, kai olen niin "helpon" oloinen vaikka en kyllä sitä olekaan....

Töistä, harrastuksista...? Miksei nykyään vaikka netissäkin voi koittaa onneaan. Jos on jotain sukulaisia tai tuttuja, joiden kautta voisi tavata uusia ihmisiä?

Ottaisin vähän etäisyyttä ja keskittyisin viettämään enemmän aikaa muiden ystävieni ja läheisteni kanssa. En siis antaisi sen ihmisen polttaa itseäni loppuun. En mä nyt kokonaan välejä katkaisisi, mutten olisi liian tiiviisti tekemisissä. Vaikea kuvitella, kun ei ole ollut tuollaista tilannetta. Riippuisi aika paljon ihmisestä, tilanteesta ja siitä, kuinka tärkeä se ihminen mulle olisi.

Yhteistyössä