Joka syksy sama juttu: sitä tuntee itsensä niin vanhaksi, huh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Taas tänään yliopistolle töihin tullessa sen tajusi: nuo nuorimmat uudet opiskelijat, jotka täällä nyt pyörii on syntyneet vuonna -92! Ne oli himpura sentään vielä päiväkodissa silloin, kun itse aloitin opinnot! Ja mun mielestä siitä nyt ei ole kovinkaan kauan aikaa... (laskee päässä... 15 vuotta, öh... eihän se ole kauan aikaa sitten...?)

Ja mä olen sentään VASTA 34 vuotta! Enhän mä ole vanha... enhän?

Onko muilla jotain vastaavia tilanteita, missä sitä ikään kuin aina herää siihen, miten aika vaan kuluu ihan huomaamatta?

No koululla eilen huomasin kyllä että olen jo vanha... 27-vuotiaana niiden 19-22-vuotiaiden joukossa, joita suurin osa meidän koulussa (amk) on. Ei kauheasti enää jaksaisi sitä epävarmuutta, tirskuntaa ja lapsellisia juttuja kuunnella, mutta omapa on vikani kun päästin opinnot venähtämään :D Meidän koulu on vielä sellainen vähän bimbojen ja geelitukkien valloittama koulu, johtuen opetusaloista.

No koululla eilen huomasin kyllä että olen jo vanha... 27-vuotiaana niiden 19-22-vuotiaiden joukossa, joita suurin osa meidän koulussa (amk) on. Ei kauheasti enää jaksaisi sitä epävarmuutta, tirskuntaa ja lapsellisia juttuja kuunnella, mutta omapa on vikani kun päästin opinnot venähtämään :D Meidän koulu on vielä sellainen vähän bimbojen ja geelitukkien valloittama koulu, johtuen opetusaloista.

Toi melkein pahempi jos "joutuu" olemaan siinä samassa paljon itseään nuorempien joukossa :D Itse sentään olen opettajana täällä noille nuorille, eli sikäli hyvä ollakin vähän vanhempi - ja viisaampi :D

Mulla tuo tunne kolahtaa aina syksyllä kun pidetään työpaikan syys-pippalot. Kun katselee niitä viimeisen vuoden aikana töihin tulleita natiaisia jotka on sentään "vain" kymmenkunta vuotta mua nuorempia. Siis eihän sellaiset baby-facet voi mitenkään olla vielä oikeissa töissä ;)

[QUOTE="a p";24480014]Tai no, tiedä siitä viisaudesta, kun istun tässä työkoneella aamukahvin ääressä ja olen KAKS PLUSSALLA :D[/QUOTE]

Nin ja vielä se, että KAKSPLUSSA kirjoitetaan yhteen :D Että viisaampi ja viisaampi, miten sen nyt ottaa. Itse täytän kohta 28, sisko täytti tänään 25 ja on olevinaan tosi ikäloppu... Mikä minä sitten olen?

[QUOTE="sia";24480054]Nin ja vielä se, että KAKSPLUSSA kirjoitetaan yhteen :D Että viisaampi ja viisaampi, miten sen nyt ottaa. Itse täytän kohta 28, sisko täytti tänään 25 ja on olevinaan tosi ikäloppu... Mikä minä sitten olen?[/QUOTE]

Okei, tunnustan, peruutan tuon viisauteni :D Vanhempi siis vaan... ;)

[QUOTE="a p";24480300]Tää on jo hiukan outoakin... En meinaa sitä, että olisi iso ikäero, mutta kuitenkin jotenkin hassua.[/QUOTE]

Minäkin mietin ensin niin.
Mutta sitten hoksasin, että toisissa oloissa (jos kumpikin olisimme sinkkuja ja kumppania etsimässä) iskisin kyllä kummisetääni kiinni kuin sika limppuun...
:D

[QUOTE="a p";24480300]Tää on jo hiukan outoakin... En meinaa sitä, että olisi iso ikäero, mutta kuitenkin jotenkin hassua.[/QUOTE]

Niinpä! Nainen erosi miehestään, joka on tämän kummipojan eno. Nyt sitten nainen seurusteleen kummipoikansa kanssa, mikä jo sinänsä kuulostaa jotenkin perverssiltä, vaikkeivät sukua olekaan.

Mä odotan jännityksellä uuden lukuvuoden alkua AMK-opintojen parissa. :D Uusi vuosikurssi tulee olemaan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta noin 19 - 21 -vuotiaita... Ne on oppinut kävelemään siinä vaiheessa, kun mä olen aloittanut lukion... :whistle:

En osallistu olosuhteiden pakosta opiskelijarientoihin, mutta hyviä tyyppejä olen tavannut, ryhmätöissä on hauskaa ja joitakin ystävyyksiäkin on alkanut.