Suositelkaa ja kertokaa kokemuksia tuplarattaista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meitsi-äitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meitsi-äitsi

Vieras
Meillä on nyt siis pieni tulossa perheeseen, ja esikon ja tokan ikäeroksi tulee n. 1v10kk.

Kertokaa kokemuksianne erilaisista tuplarattaista, mikä toimii ja mikä ei?

Itse olen hieman haaveillut noista Carenan DoubleSwingeistä kopan kanssa. :)

Tuttavalla on emmaljungan neljäpyöräset (kaikki saman kokosia) tuplat kehuu niitä hyväksi. Itse olen myös niitä työnnellyt ja hyvälle vaikuttivat! Mut mä en ainakaa enää emmaljungan sivuilla oo niitä enää nähny, onko niiden valmistus lopetettu? :/

Meillä oli ikäero juurikin 1v10kk ja oli Carena double swingit vaunukopalla. EI mitään moitittavaa: kevyet työntää, hyvin sai pyöriteltyä kaupoissakin, kun on ne kääntyvät etupyörät. Ilmakumirenkailla tasaisempi kyyti (vrt. kennorenkaisiin jotka pompottaa soralla ärsyttävästi). Hyvin sujui talvellakin, kun renkaat isot. Vaunukoppa työntäjään päin on mielestäni ehdoton ja useimmissa se ei ole mahdollista. Ei ole mitkään rempulat, turha haukkua jos ei ole kokemusta.

Ensinnäkin, kun on kyse kahdesta eri ikäisestä lapsesta, on rattaissa helpottavaa kun kummallakin on omat selkänojat sekä jalkatuet. Silloin kun isompi istuu, pienempi voi kuitenkin maata vaikka kopassa.

Toiseksi, kun sisätila on mahdollisimman leveä, lapsien on mukavampi olla.

Millaisessa ympäristössä kuljet? Hiekkatiet on helpompi kulkea isopyöräisillä rattailla, ja jos mahdollista vielä ilmatäytteisillä sellaisilla.

Nämä seikat aikanaan vaikuttivat siihen, että ostin Emmaljungan rinnakkainistuttavat rattaat. Kaiken muun lisäksi, ne olivat ainoat, jotka menivät heittämällä auton takalaatikkoomme kyytiin. Muissa malleissa olisi ollut pakko irrottaa renkaat.

Rattaat olivat kevyet työntää, ja helppo käyttää. Varaosia on myös helposti saatavilla. Suosittelen lämpimästi!

Kuljemme sekä asfaltilla että hiekkatiellä, ja rattaiden pitäisi mahtua autoonkin ei farmari, mutta tilava kontti), eli mitään mahti-isoja ei passaa olla (kasattuna siis). Matkustamme paljon mummoloihin ym.

Meillä oli P&T Vibet ja Easywalkerit. Easywalkereita suosittelen: väliseinä (tosi hyödyllinen), kummallekin omat kuomut, isot pyörät, tuplarattaiksi melko kapeat. P&T on mielestäni hyvät vain, jos kulkee paljon bussilla tai kuljettaa vaunuja paljon autossa. Niiden huonoin puoli on se, että sisaristuimessa pystyy nukkumaan huonosti.

Yhteistyössä