Te jotka olette ostaneet lapselle Cupcaken talvihaalarin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Cupcake"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Cupcake"

Vieras
Minkä kokoisen ostitte / lapsen koko? Varsinkin kiinnostaa se Baby Snowsuit -mallin mitoitus.

Minä hätähousu menin ja ostin lapselle 80 cm haalarin, lapsi on nyt n. 79 cm. Joo,kuulostaa varmaan typerältä. Mietin pitkään 80 cm ja 86 cm välillä, koska 86 cm näytti niin valtavan suurelta. Ostin siis 80 cm haalarin ja kokeilinkin sitä lapsen päälle heti, ja haalari oli/on reilun kokoinen.

Mutta mahtaako sillä pärjätä koko talven vai pitäisikö vaihtaa sittenkin se 86 cm.
Laspi täytti vuoden elokuussa ja on siis 1,5 v helmikuussa.

Katso kasvukäyrää netistä (googleta kasvukäyrä tms.) ja katso, miten oletettavasti kasvaa.
Eli missä menee se + tai -käyrä, jota lapsi yleensä mennyt.
Kyseisestä haalarimerkistä en osaa sanoa mitään koko-asioista.
Meillä kyllä tammikuussa tasan 1,5-vuotias käytti haalarissa koko talven kokoa 86 (Lego, joka oli alkuun isohko ja lopputalvesta jo hieman pienehkö). Eli siis riippuu lapsen kasvunopeudesta. Meillä pitkät ja erittäin nopeakasvuiset lapset.

Meille kotiutui haalari kokoa 80cm, neiti oli toukokuussa 75cm, nyt luultavasti jo lähempänä 80cm mittaa.Aattelin tuota haalaria alkutalveksi, lopputalveen on hankittu6 cm molo kidsin haalari.

[QUOTE="...";24581959]No jos se on reilun kokoinen niin eiköhän se mene. Lapsi kasvaa 10 senttii vuodessa :)[/QUOTE]

Paitsi että esim. meillä kasvaneet tuossa iässä 10 cm puolessa vuodessa..

Meille kotiutui haalari kokoa 80cm, neiti oli toukokuussa 75cm, nyt luultavasti jo lähempänä 80cm mittaa.Aattelin tuota haalaria alkutalveksi, lopputalveen on hankittu6 cm molo kidsin haalari.

Ok. Minäkin tässä jo mietin että hankinko sitten talveksi kaksi haalaria (siis sen toisenhan ehtii ostaa sitten vaikka vuodenvaihteessa jos näyttää siltä että tuo 80 cm käy pieneksi) mutta toisaalta olisihan se kiva pärjätä yhdellä haalarilla kun on aika hinnakaskin tuo Cupcake...ja niin mahdottoman söpö että olisi kiva pitää samaahaalaria koko talvi.

Taidan huomenna vielä pukea haalarin pojan päälle ja mitata kuinka paljon siinä on kasvunvaraa. Kun ostin haalaria, vertasin sitä myös Ticketin 80 cm haalariin eikä kokoeroa mielestäni ollut juurikaan... ja myyjäkin sanoi Ticketin olevan niin reilu että varmasti 80 cm riittää.

Liian iso haalari on kömpelö ja hölmön näköinen, mutta liian pienen alle ei sitten mahdu välihaalaria (puhumattakaan siitä että lahkeet ja hihat jää lyhyeksi).

Onko muuten kuinka yleistä, että tämän ikäiselle lapselle ostetaan kaksi eri kokoista haalaria talveksi?

Mä ostin meidän 1,5v ikäiselle 92 cm puvun, mutta se on kyllä hälle vielä iso. 86 ois ollut passeli.

Blogissa kuva (edellisessä postauksessa) 92 cm puvusta 2,5v:n päällä, jonka vaatekoko on 98/104 cm.

Chef shoppaa osa 2

Kiitos! Eli 2,5-vuotiaalle menee kokoa (tai jopa kahta kokoa) muita vaatteita pienempi Cupcake noin hyvin...

Onko 1,5 -vuotiaasi siis nyt 1,5 v vai joskus talvella? Minkä mittainen hän on nyt?

Mitä sinä olet mieltä; poika on siis nyt n. 79 cm ja käyttää pääosin 80 cm vaatteita (Tutalta menee myös 74). Olisikohan tuo Cupcaken 80 cm haalari ok koko ensi talveksi? Pitää nyt kääntää ja vääntää tätä asiaa, kun on sen verran kalliista ostoksesta kyse.

[QUOTE="Cupcake";24582208]Kiitos! Eli 2,5-vuotiaalle menee kokoa (tai jopa kahta kokoa) muita vaatteita pienempi Cupcake noin hyvin...

Onko 1,5 -vuotiaasi siis nyt 1,5 v vai joskus talvella? Minkä mittainen hän on nyt?

Mitä sinä olet mieltä; poika on siis nyt n. 79 cm ja käyttää pääosin 80 cm vaatteita (Tutalta menee myös 74). Olisikohan tuo Cupcaken 80 cm haalari ok koko ensi talveksi? Pitää nyt kääntää ja vääntää tätä asiaa, kun on sen verran kalliista ostoksesta kyse.[/QUOTE]

Jos olisin ostanut tuolle 2,5v:lle haalarin täksi talveksi, olisin ostanut kokoa 98. Tuo puku mennee alkutalvella, mutta ei koko talvea, sillä se jää naftiksi. Koko 98 lienee alkuun isohko, mutta en usko että liian iso.

Pienempi on nyt 1,5v (vaatekoko (86-) 92 cm ja hänelle sopiva koko olisi 86 cm...tuo 92 saattaa mennä lopputalvesta, mutta uskon sen olevan tismalleen sopiva vasta vuoden kuluttua.

Ei niin mitää hajua pituudesta, kun neuvola vasta ensi viikolla, mutta sanotaanko, että hieman keskimääräistä pidempi ikäisekseen.

86 on todennäköisesti aivan liian suuri, joten ostaisin koon 80 cm. Ei tietenkään voida koskaan tietää minäkoisen pyrähdyksen lapsi talven aikana ottaa, mutta 86 on ainakin nyt vielä tässä kohtaa todennäköisesti liian iso, jos vaatekoko on nyt 74-80.

Viimeksi muokattu:
Jos olisin ostanut tuolle 2,5v:lle haalarin täksi talveksi, olisin ostanut kokoa 98. Tuo puku mennee alkutalvella, mutta ei koko talvea, sillä se jää naftiksi. Koko 98 lienee alkuun isohko, mutta en usko että liian iso.

Pienempi on nyt 1,5v (vaatekoko (86-) 92 cm ja hänelle sopiva koko olisi 86 cm...tuo 92 saattaa mennä lopputalvesta, mutta uskon sen olevan tismalleen sopiva vasta vuoden kuluttua.

Ei niin mitää hajua pituudesta, kun neuvola vasta ensi viikolla, mutta sanotaanko, että hieman keskimääräistä pidempi ikäisekseen.

86 on todennäköisesti aivan liian suuri, joten ostaisin koon 80 cm. Ei tietenkään voida koskaan tietää minäkoisen pyrähdyksen lapsi talven aikana ottaa, mutta 86 on ainakin nyt vielä tässä kohtaa todennäköisesti liian iso, jos vaatekoko on nyt 74-80.

Jees. Kiva kuulla kokeneemmalta äidiltä ja kokeneemmalta Cupcaken käyttäjältä mielipide. Kiitos :) Jos sinun tällä hetkellä 1,5 vuotiaalle ja vaatekokoa 86-92 käyttävälle olisi ensi talven haalarikoko Cupcakessa 86, niin silloin minun pojalleni se tosiaan on se 80.

Kukapa noita kasvupyrähdyksiä osaa ennustaa... mutta jos meillä poika kasvaa samaa tahtia kun viime kuukaudet, niin hän on lokakuussa 80 cm ja joulukuussa 82 cm.

Ellei jo ole käynyt selväksi, niin ensimmäisen lapsen ensimmäistä "oikeaa" talvihaalaria tässä ostettiin ;) Ehkäpä yritän nyt rauhoittua ja nukkua yöni levollisin mielin... jos sitten haalari jää ennen aikojaan pieneksi, niin sitten jää.

Kuulemma talvihaaalarit tulevat alennusmyyntiin joulu-tammikuussa (?!?), koskeekohan se myös nettikauppoja ja onkohan siinä vaiheessa enää mitään söpöimpiä Cupcakeja tms. jäljelläkään? Viime talvena ei tällaisia tarvinnut miettiä!

mulla oli viimetalvena cupcake 4veellä, otin 110cm ja ajattelin sen olevan reilu, koska tytöllä pituutta kesällä joku 103cm...mut aika nafti oli...kevättalvesta jo pieni...popin samankokoinen meni hyvin. Mielestäni niukkaa mitoitusta.
(no, meidän haalari oli muutenkin ihan maanantai-kappale... :(, eikä ko.merkkiä meille enää tuu, vaikka söpöja onkin)

[QUOTE="Cupcake";24582445]Jees. Kiva kuulla kokeneemmalta äidiltä ja kokeneemmalta Cupcaken käyttäjältä mielipide. Kiitos :) Jos sinun tällä hetkellä 1,5 vuotiaalle ja vaatekokoa 86-92 käyttävälle olisi ensi talven haalarikoko Cupcakessa 86, niin silloin minun pojalleni se tosiaan on se 80.

Kukapa noita kasvupyrähdyksiä osaa ennustaa... mutta jos meillä poika kasvaa samaa tahtia kun viime kuukaudet, niin hän on lokakuussa 80 cm ja joulukuussa 82 cm.

Ellei jo ole käynyt selväksi, niin ensimmäisen lapsen ensimmäistä "oikeaa" talvihaalaria tässä ostettiin ;) Ehkäpä yritän nyt rauhoittua ja nukkua yöni levollisin mielin... jos sitten haalari jää ennen aikojaan pieneksi, niin sitten jää.

Kuulemma talvihaaalarit tulevat alennusmyyntiin joulu-tammikuussa (?!?), koskeekohan se myös nettikauppoja ja onkohan siinä vaiheessa enää mitään söpöimpiä Cupcakeja tms. jäljelläkään? Viime talvena ei tällaisia tarvinnut miettiä![/QUOTE]

Tämä on meidän eka Cupcake, joten tiedä siitä kokemuksesta sitten. Mutta näillä mennään, mitä on :)

Mulla on tapana katsella alesta seuraavaksi vuodeksi pukuja, eli joulu-tammikuussa ostan 2012-2013 talven puvun...tämän vuoden puvut hankin jo ennen, sillä ennen aleja on jo niin kylmä, että toppapuku on ehtinyt olemaan monet kerran päällä.

Joko niit'ä herkkuja löytyy, tai sitten ei löydy alesta...sen varaan en uskaltaisi kuitenkaan laskea.

[QUOTE="vieras";24582491]mulla oli viimetalvena cupcake 4veellä, otin 110cm ja ajattelin sen olevan reilu, koska tytöllä pituutta kesällä joku 103cm...mut aika nafti oli...kevättalvesta jo pieni...popin samankokoinen meni hyvin. Mielestäni niukkaa mitoitusta.
(no, meidän haalari oli muutenkin ihan maanantai-kappale... :(, eikä ko.merkkiä meille enää tuu, vaikka söpöja onkin)[/QUOTE]

Mäkin olen kyllä kuullut, että tuo on nafti malli. Mutta meillä tosiaan se menee kuvailemallani tavalla. Mutta verrattuna Tickettiin, se on nafti. Samalta blogisivulta löytyy tuon kuvan alta 92 cm Ticket ja se on jopa vähän iso sille samaiselle lapselle ja menee aivan takuuvarmana koko talven.

Tämä on meidän eka Cupcake, joten tiedä siitä kokemuksesta sitten. Mutta näillä mennään, mitä on :)

Mulla on tapana katsella alesta seuraavaksi vuodeksi pukuja, eli joulu-tammikuussa ostan 2012-2013 talven puvun...tämän vuoden puvut hankin jo ennen, sillä ennen aleja on jo niin kylmä, että toppapuku on ehtinyt olemaan monet kerran päällä.

Joko niit'ä herkkuja löytyy, tai sitten ei löydy alesta...sen varaan en uskaltaisi kuitenkaan laskea.

Eli osaat arvella/tiedät mitä kokoa ostaa noinkin paljon aiemmin...Vuoden päästä tähän aikaan minä varmaan hakkaan päätäni seinään ja mietin ostanko lapselle 92 vai 98 haalarin...

Mäkin olen kyllä kuullut, että tuo on nafti malli. Mutta meillä tosiaan se menee kuvailemallani tavalla. Mutta verrattuna Tickettiin, se on nafti. Samalta blogisivulta löytyy tuon kuvan alta 92 cm Ticket ja se on jopa vähän iso sille samaiselle lapselle ja menee aivan takuuvarmana koko talven.

Tähän vielä minäkin kommentoisin, että mielestäni 80 cm Ticketillä ja 80 cm Cupcakella ei niin kauhean paljon ollut kokoeroa. Tietysti vertailu tapahtui kaupassa (eikä rauhassa kotona tai lapsen päällä) mutta silti. Just siksi uskalsin sen 80 cm Cupcaken ostaa.

[QUOTE="Cupcake";24582689]Eli osaat arvella/tiedät mitä kokoa ostaa noinkin paljon aiemmin...Vuoden päästä tähän aikaan minä varmaan hakkaan päätäni seinään ja mietin ostanko lapselle 92 vai 98 haalarin...[/QUOTE]

Osaan joo, eikä ole kertaakaan hutiin mennyt :) Sama juttu kenkien kanssa. Ennakkoon olen ostanut ja aina on sopineet. Ja jos menee hutiostoksi, kyllä aletuotteesta saa omansa pois :)

Yhteistyössä