Hyväksytkö homoliitot?

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Illan gallup. Itse hyväksyn tämän nykyisen samaa sukupuolta olevien rekisteröidyn parisuhteen, mutta jos pitäisi äänestää siitä, että saavatko homoparit saman avio-oikeuden, kuin heteroparit äänestäisin vastaan. En siksi, etteivät homot saisi mennä naimisiin, vaan siksi, että se johtaisi sitten homoadoptioon. Sitä en hyväksy. Kyllä lapsella, varsinkin adoptoidulla, on oikeus äitiin ja isään. Asiallista keskustelua ja galluppia, kiitos!

[QUOTE="vieras";24582928]Jos ihminen haluaa olle erilainen kuin valtaosa, niin miksi hänelle pitäisi sitten antaa samat asiat kuin muille, kun hän ei halua mennä normien mukaan?[/QUOTE]

Pystytkö sä valitsemaan ihonvärisi tai seksuaalisen suuntautumisesi?

Hyväksyn, niin tökeröltä kuin sana kuulostaakin. Jos asia tulisi äänestykseen, äänestäisin yhtenäisen, sukupuolineutraalin avioliittolain puolesta. Mielestäni on vähän turhan keskiaikaista mennä kirkkonormien mukaan 2010-luvun länsimaassa.

Mitä hyväksymistä siinä edes on. Ymmärrän kyllä, että joitakin ahdistaa ajatus äijästä tunkemassa munaansa toiseen äijään, mutta se vika on siellä omassa päässä jos täytyy yhdistää homous heti yhdyntään. En myöskään näe mitään estettä adoptiolle, samat seulat kuin heteroillekin. Tutkimusten mukaan homoseksuaalisten vanhempien lapset pärjäävät jopa keskimääräistä paremmin (sekä henkisesti että menestysaspektilla).

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Hyväksyn, niin tökeröltä kuin sana kuulostaakin. Jos asia tulisi äänestykseen, äänestäisin yhtenäisen, sukupuolineutraalin avioliittolain puolesta. Mielestäni on vähän turhan keskiaikaista mennä kirkkonormien mukaan 2010-luvun länsimaassa.

mielestäni on nii outoo et aina vedotaan 2000 luvulle..
mitäs sit ku kakstuhatta vuotta sitte tapahtunu hyvii asioita nii miksi niit pitäis mennä muuttaa

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24582947:
Hyväksyn homoavioliitot, ja hyväksyn adoptionkin - joko kaikille (myös yksin adoptoiville) tai en kenellekään.

outoo et halutaan lapsii yksinäisille ihmisille
lapsi tulee kun on mies ja nainen yhres
niin helppoo kun asiat oikein oivaltaa

Pystytkö sä valitsemaan ihonvärisi tai seksuaalisen suuntautumisesi?

Jos mun ihonväri on eri kuin kaverin, en minä vaadi että minun pitää olla samanvärinen. Jos minä olen homo, en minä vaadi saada mennä naimisiin, avioliitto on miestä ja vaimoa varten, ei muita. Kellekään ei kuulu kenen kanssa sängyssä olen, mutta en minä myöskään vaatisi samoja juttuja kuin niillä jotka edustavat eri suuntaa kin minä.

[QUOTE="nainen";24582943]jos haluaa kaks samaa sukupuolta olevaa majailla yhres mutta että avioliittoon joka on luotu naisen ja miehen väliseks liitoks niin ei[/QUOTE]

Musta tää on aina jotenkin kaksinaismoralistisesti hauska argumentti. Miten avioliitto no "luotu"? Pohjautuen nykynormien mukaan kirkolliseen mies+nainen=pari->lapset=perhe. Entä sitä ennen, ihan jo vaikka raamatunkin mukaan? Mies+nainen+nainen+nainen->lapsia ja taas lisää lapsia+nainen+nainen->vielä lisää lapsia jne. Nykynormien mukaan ok? :whistle: Yritän vaan sanoa että miksei niitä normeja voi muuttaa kun se on ennenkin tehty.

[QUOTE="nainen";24582956]mielestäni on nii outoo et aina vedotaan 2000 luvulle..
mitäs sit ku kakstuhatta vuotta sitte tapahtunu hyvii asioita nii miksi niit pitäis mennä muuttaa[/QUOTE]

2000 vuotta sitten (jos nyt on uskominen enemmän ja vähemmän spekulaation mukaan historiallisiin faktioihin) oli ihan ok ruoskia porukkaa, tappaa tuosta noin vain hyvinkin pienestä syystä, orjuuttaa jengiä koska eivät nyt sovi sopivaan muottiin tai koska rikkailla pitää olla palkatonta palvelijaa, moraalisäännöt oli aivan erilaiset, mistä sitä tietää paljonko oli vaimoja tai montako homorakastajaa miehellä saattoi olla, mutta kaikki oli ok ja siihen haluaisit palata? Millainen oli naisen asema 2000 vuotta sitten, haluaisitko todellakin siihen asemaan?

Maailma muuttuu ystäväiseni, onneksi, eikä se ole joka suhteessa huono juttu ;)

[QUOTE="ähäkutti";24582984]Hyväksyn. Ja adoptiotkin. Lapsella on oikeus hyviin vanhempiin, vanhempien sukupuolesta välittämättä.[/QUOTE]

no miksi samaa sukupuolta olevat ei sitten ole kykeneväisiä lisääntymään keskenään?

[QUOTE="nainen";24582962]outoo et halutaan lapsii yksinäisille ihmisille
lapsi tulee kun on mies ja nainen yhres
niin helppoo kun asiat oikein oivaltaa[/QUOTE]

Eli pitäisikö hedelmöityshoidot kuitenkin pitää mahdollisina jos osapuolina ovat mies ja nainen? Vai onko sekin luonnotonta tmv. kun lasta ei tule niks naks poks -perinteisin menetelmin?

[QUOTE="vieras";24582974]Jos mun ihonväri on eri kuin kaverin, en minä vaadi että minun pitää olla samanvärinen. Jos minä olen homo, en minä vaadi saada mennä naimisiin, avioliitto on miestä ja vaimoa varten, ei muita. Kellekään ei kuulu kenen kanssa sängyssä olen, mutta en minä myöskään vaatisi samoja juttuja kuin niillä jotka edustavat eri suuntaa kin minä.[/QUOTE]

Eli siis esim. rotuerottelu on ihan ok koska näin on aina tehty ja koska jos nyt satut olemaan eri värinen kuin valtaväestö niin mitäs siinä yhtäläisiä oikeuksia vaatimaan? Olet ilmeisesti valkoihoinen hetero valkoisessa heteromaailmassa :D

• Tykkää
Hyväksyn. Moni homoseksuaali haluaisi pitää häät kirkossa, onhan heteroparitkin änkeämässä kirkkoon ihan vain sen juhlavuuden ja tunnelman takia, monikaan ei tee sitä siksi että oikeasti haluaa sen siunauksen ja papin eessä sanoa aamen. Tiedän homoseksuaalisia pareja, jotka ovat uskovaisia ja haluaisivat oikeasti sen siunauksenkin yms.
Mutta jo se olisi paljon, että he voisivat mennä maistraatissa naimisiin. Ei mitään "rekisteröity parisuhde" hömppää, vaan että he saisivat oikeastikin sanoa olevansa naimisissa, eikä "rekisteröidyssä parisuhteessa". Ja adoptio-oikeus myös pitäisi sallia. Samoin perheen sisäinen adoptio.
Ne, jotka alkaa vinkumaan, että "ei ne luonnollisestikaan voi saada lapsia", noh niin ei voi lapsettomuudesta kärsivät heteroparitkaan ja silti heillä on oikeus saada lapsia jollain tapaa. Ja heterot niitä homoja lisää tekee, ei ne homot keskenään lisänny ja pyöräyttele lisää kaltaisiaan maailmaan. ;) Tai "lapsi tarvitsee sekä isän että äidin", pitäisikö yh-vanhemmilta käydä sitten hakemassa lapset pois? Niin moni lapsi on ilman MITÄÄN vanhempaa, että meillä ei ole varaa alkaa räkyttämään, että kyllä lapsi tarvitsee kaksi aikuista, jos hänelle voisi YKSIKIN aikuinen tarjota rakastavan, ja vastuuntuntoisen kodin.

• Tykkää
Olen allekirjoittanut lupauksen olla menemättä itse naimisiin ennen kuin Suomessa on tasa-arvoinen avioliittolaki.

Sinänsä ihan sama mitä kirkko asiasta ajattelee, mutta siviilivihkimisen pitäisi olla kaikille mahdollista. Tosin en mä sitäkään voi hyväksyä, että lähimmäisenrakkaudesta Jumalan nimessä puhuvat ovat oikein suvaitsemattomuuden perikuvia.